waar is het verzorgpaard / pony van vroeger .....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

waar is het verzorgpaard / pony van vroeger .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 20:51

........gebleven ????

Op het moment zie ik overal dat er geld wordt gevraagd als je een verzorgpony / paard wil .
In de tijd dat ik nog verzorgpony's had , was de eigenaar allang blij dat er iemand mee bezig kon als ze zelf geen tijd hadden .
Ik snap dat het makkelijk is als je een bijdrage hebt in het onderhoud .
Maar als je gewoon te weinig tijd hebt kan je toch ook blij zijn als iemand voor jou met je paard bezig kan zijn .
Ik vind het gewoon jammer voor diegene die graag wat met een pony of paard willen doen maar dat het niet kan i.v.m geld .
Wij kregen er indertijd zelfs weleens wat voor als je langere tijd een pony verzorgde , dan werd je eens een dagje meegenomen ergens heen o.i.d
Misschien denken jullie wel waar slaat dit op , maar ik vraag me echt gewoon af waarom overal een financieel kaartje aan moet hangen .

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:33

Had zelf ook altijd zoiets van wees blij dat er voor je paard gezorgt wordt.
Mijn verzorg/bijrijdtmeisje betaalt dan ook niets.

Maar in mijn omgeving zie ik idd mensen die hun bijrijdtmeisje laten betalen.
Het zelf niet kunnen betalen van het stalgeld vindt ik een ballen reden...dan had je geen paard moeten nemen.

Maar sommige argumenten kan ik me goed invinden.
Zoals het laten betalen zodat je zekerheid hebt dat mensen er echt voor gaan, altijd komen, het niet zomaar af laten weten enz. Schijnt ook steeds vaker voor te komen....als geld vragen dan de zekerheid geeft dat er ook echt iemand is dan meot dat maar.

En er zijn mensen die alle tijd hebben voor hun paard, maar andere ook een lolletje gunnen.
Hoorde vanmiddag een meisje die rijdt bij een manege voor €35. per half uur!!! En wat heb je er nou echt uiteindelijk aan?
Dan vindt ik bv €50 per maand voor 2 dagen per week rijden een stuk aantrekkelijker en leuker klinken.
Op die paarden mag je nog les volgen en sommige mogen er zelfs gewoon mee starten.
Goedkoper als ene eigen paard, goedkoper dan een manege, veel leerzamer en echt een paard waar je een band mee op kan bouwen.

Die redenen vindt ik dus goede redenen, bij de laatste verhuur je je paard eigenlijk zo'n beetje, alleen als je als ruitertje echt een paard moet huren bij een bedrijf ben je duurder uit.

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:16

heb zelf 3 shetten,en mijn verzorgster hoeft ook helemaal niks te betalen en ze mag er verder alles mee doen.Ben al veels te blij dat ze komt en voor de ponies is een ander persoon ook wel eens goed,dus waarom zou ze er voor moeten betalen??ik ben toch degene die iemand zoekt?Het is in t belang van mijn beessies dus eigenlijk zou ik nog geld toe moeten geven Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:20

Een stalgenootje was ook verbaast dat ik mijn 'verzorgster' gratis liet komen, en ze dan OOK nog mocht rijden.. Ik ben al zo godvergeten dankbaar voor die 2 dagen in de week dat ik gewoon om 6 uur kan eten, dat ik eigenlijk vindt dat zij wat verdiend Lachen
Tuurlijk is het voor haar ook vreselijk leuk, maar Fleur blijft mijn verantwoordelijkheid.. ook financieel.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:22

Ik snap de eigenaar wel, als die een bijdrage vraagt, maar aan de andere kant dus ook niet. Als je dan een paard hebt en je kan er niet voor zorgen, wees dan blij dat iemand anders daar tijd in stopt en maybe ook wel geld voor lessen, wedstrijden en af en toe wat leuks voor het paard. Maar snap ook wel dat je als eigenaar geld vraagt, idd om de redenen die Sily noemt.

Ik heb het 1x gehad dat ik moest betalen van de 3 paarden, die stond ook wel een stukje weg dus als ik dan kwam, dan wilde ik ook echt wat doen. Een ander paard hoefde ik niet voor te betalen, dan kwam ik ook gewoon maar gooide als ik heel weinig tijd had hem ff los of longeerde ff.

Wat ik dus niet snap van mensen is dat ze zeggen dat ze komen en vervolgens dat niet doen. Als ik zeg dat ik kom, dan kom ik ook, of er moet echt iets aan de hand zijn (school loopt onverwachts uit, ziek, zoiets). Je maakt afspraken met een eigenaar, dan moet je je daar ook aan houden. Maar sommigen zien dat toch anders, als het steeds meer voorkomt dat mensen niet op komen dagen...

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:24

Tja je zou geld kunnen vragen, maar dan heb je dikke kans dat er niemand komt die je paardje wil verzorgen/bijrijden. Een pony van een vriendin heeft bijna 1 jaar zonder bijrijder gezeten, hij zou zelfs bijna verkocht moeten worden. Ze waren harstikke blij toen er toch iemand was om deze pony te rijden.

Tuurlijk het kost een hoop geld een paard, en het zou idd fijn zijn als diegene die erop rijd en er dus ook plezier van heeft mee betaald. Maar diegene die erop rijd voor jou en mee helpt met vanalles is ook onmisbaar. Of nou jah onmisbaar, je bent blij dat zoiemand er is.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:28

Tsja..om de laatste zin van Tamara zit ik er toch over te denken om ook maar geld te vragen.
Desnoods om in een pot te doen en iets leuks te doen of te kopen.
Hoe vaak ik het niet heb zien gebeuren en mee heb gemaakt dat er meiden niet op kwamen dagen.
Het gaat mij om de extra aandacht voor Par, geen geld en tijdtekort eigenlijk.....als ik geld moet gaan vragen om Par haar extra dolletje te laten hebben....het zij zo.

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 22:39

bij mij op stal worden ook wat paarden " verhuurd" , en die meiden kunnen er in principe alles mee doen , maar die zie ik ook hooguit maar 1 keer per week , vaker komen ze niet en vaak houden ze het ook niet zo lang vol , vooral om dat geld bedrag , dan kunnen ze ergens anders voor niks rijden en weg zijn ze alweer , dus of geld je nou de zekerheid geeft betwijfel ik dan ook een beetje

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:01

Ze zijn er echt nog wel hoor!!!
Ik heb een eigen pony en heb daar altijd een verzrogster bijgehad. Toen ik nog studeerde ter overbrugging wel een paar maanden met bijdrage, maar daarna steeds zonder bijdrage. Een kleinigheidje voor de pony werd wel erg op prijs gesteld. Maar vaker was het zo dat ik er kosten aan had en tijd aan kwijt was door meegaan o-p de fiets naar les, of brengen met de trailer (benzine en tijd)
Helaas is mijn pony nu al bijna 2 maanden kreupel. Pech voor het meisje die hem sinds de zomer verzorgt... Ze komt gelukkig nog wel trouw, maar als ze niet meer komt red ik me nog prima.

Zelf heb ik nu twee paarden te rijden zonder kosten en zonder werk.
Een Welsh K merrie die te koop staat en twee jaar amper in handen was geweest en dus ook stil had gestaan.

Een paard van een stalgenootje dat bij hun in een kudde in een weiland staat maar te dik is en beweging nodig heeft.
Beide paarden kan ik vrij pakken wanneer ik wil. Eventueel les mee nemen en het te dikke paard zou ik eventueel op eigen kosten naar stal kunnen halen. Dat wil ik nu niet... (de kosten)

Daarnaast mag ik nog een 3,5 jarige pony rijden in de lessen van de rijvereniging en er 1 keer per week extra mee trainen. Deze pony wordt zo mooi verder doorgereden zodat die vrouw daar met de lessen die ze geeft plezier van heeft en ik mooi een pony heb voor mijn lessen.

Als je een netwerk opbouwt en redelijk rijdt, dan kun je nog wel een leuk aanbod krijgen! Ik hoor nu steeds meer (zonder bijdrage rijden voor anderen) en mijn tijd is nu vol... (moet dus dingen af slaan)
Leuk!!!! De omgekeerde wereld... Misschien kan ik straks een leuk paard uitbrengen in de wedstrijden zonder dat ik hem/haar zelf hoef aan te schaffen!