Wormenkuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Wormenkuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 17:35

Moet weer wormenkuren inslaan dus was ik aan het kijken wanneer ik het voordeligst uit ben

Nu zag ik dat bij Noromectin, silvermec pasta, furexcel, ivomec-p en Eqvalan de werkzame stof Ivermectine is.
Maar qua prijs zitten er nogal wat verschillen in.
Ik gebruikte zelf altijd ivomec-p, de duitse variant van Eqvalan, maar weten jullie of er verschil is tussen de hier bovengenoemde merken?
Wat ik zelf op kon maken is dat er geen verschil tussen zit, dus ben je eigenlijk een dief van je portemonnee wanneer je de duurste koopt.

En wat is jullie ervaring met hippotwin? Vind het een beetje een vreemde redenering wanneer je je paard een dubbele dosis geeft dat hij opeens tegen lintwormen werkt..

Alvast bedankt!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:57

Bij equiworm P zou het ook zo zijn dat als je dubbele dosis geeft dit ook tegen lintwormen werkt.
Alleen ben je dan nog goedkoper uit Haha! Die is 8 nog wat per stuk en Hippotwin 19 nog wat voor dezelfde hoeveelheid.

Ik vondt het wel raar dat er bij gezegt werd dat je ook minder nodig zou hebben voor je paard, maar toen ik naar de gebruiksaanwijzing keek stond er toch dezelfde dosis Verward

Dus heb het maar niet gekocht Haha!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 21:40

niemand meer ervaringen?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:30

De pony's krijgen Ivomec voor koeien. Dat is gewoon ivermectine. Doseren, vla erbij even roeren en klaar!!! Ze vinden het lekker en we hebben nog geen wormbesmettingen! Lachen
Voor ons is het wel zo voordelig met meerdere paarden, ik heb het al van meer mensen met veel paarden gehoord dat die dat ook geven...

Salty heb ik laatst een (gratis) Hippotwin gegeven. Gewoon de halve dosis, ik geloof dat ik voor de werking tegen lintwormen toch Equimax zou nemen.

Onze "zelfgemaakte" spuiten hebben dezelfde werking als Eqvalan & Co en daar neem ik altijd de goedkoopste van, de dosis ivermectine is nl. overal hetzelfde.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 09:02

ontwormen jullie je paarden tegen lintworm en zo ja waarom wel of waarom niet? ik heb ook nog zo'n hippotwin liggen weet nog niet of ik de hele dosis ga geven of niet.