flits boem donker

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

flits boem donker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 09:17

Nou mijn dag is alweer rot begonnen..Zit even te bokken..
FLITS BOEM. alles UIT ALLES DONKER.. COMPUTER UIT...PANNNNIEEEK

Rustig blijven Miran.. dus ik naar de Stoppenkast.. Geen stoppen eruit.. >;)
Wat nu. Verward Aan de overkant brande het licht nog.. Manlief gebeld.. Die zat in vergadering : Nee ik wil nu met je praten want ik weet niet wat ik moet doen Verdrietig Manlief moest maar naar huis komen want alles zal wel stuk zijn....Miran was behoorlijk van de rel.. Stoom uit je oren

Uiteindelijk naar een buurvrouw gelopen.. Telefoonboek gepakt.. Nuon gebeld.. Na 3 andere nummers iemand aan de lijn van de storingsdienst.

Mevrouw ligt uw aardlekschakelaar eruit ??
Waar zit die dan meneer ??
Nou een knopje onder uw stoppenkast..
Ik zie een grijs kastje.. met een knop op 0
Mevrouw draai die maar om.. En..........ja hoor.. alles deed het weer..
Dit had ik nog nooit meegemaakt. Ik heb al heel wat stoppen vervangen en knopjes omgedraait maar nog nooit iets met de aardlekschakelaar gehad...Wat een stress op de vroege morgen..
Ik heb echt een schurfthekel aan onweer..
Boos!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:23

*LOL* Je bent niet de enige die niet weet dat je de aardlekschakelaar om moet zetten Knipoog Mooie manier van beveiligen noemen ze dat Haha! Maar je hebt dus de bliksem in je huis gekregen? Scheve mond

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:28

Door de trillingen kan er ook gewoon een stop er uit knallen. Dat hadden wij een paar weken geleden. Onweer precies boven ons. Alles trilde, ook 1 van onze honden. Die was helemaal over de rooie.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:31

Lekker miran!! Ik zat vanochtend ook in het donker Haha! Lekker dit weer

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:41

Dat is mij ook een keer overkomen tijdens onweer. Het was 's nachts en ik lag net in bed. Opeens was er zo'n harde knal dat ik toch maar even wilde gaan kijken of de bliksem niet was ingeslagen. Doe ik mijn lampje aan.... niets, alles uit. Daar sta je dan midden in de nacht, niet wetende waar je zaklampje ligt.... Storingsdienst gebeld, en die konden me gelukkig aanwijzingen geven, het bleek idd ook die aardlekschakelaar te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:00

he kwam dat door de onweer? Dan heb je dus een inslag gehad, de aardlek schakelaar is de hoofdschakelaar van alle stoppen, en die knalt er alleen uit als het goed mis is!
Gister onweerde het idd bijzonder heftig hier in de buurt !
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 27-10-10 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:06

Het valt allemaal wel mee hoor, alhoewel een flinke onweersbui best wel eng kan zijn. Ik hou er niet écht van en ben altijd bang dat het inslaat bij de paarden. Gisteravond was het ook weer bar en boos.
Rijden jullie eigenlijk met dit weer (als je een binnenbak hebt)? Ik wilde gisteren eerst wel gaan rijden, maar toen ik ff in de binnenbak stond voordat ik het paard uit haar stal ging halen, ben ik snel van mening veranderd. Wat een spookweer! Ik hou er helemaal niet van. Regen óf wind tot daaraantoe, maar beiden... mij niet gezien!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 10:25

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit wel eens is overkomen Haha!
Het was ook meer de schrik.. maar ik zat nog te trillen toen ik op mijn werk kwam.. Was echt bang dat alles kapot zou zijn maar gelukkig deed de computer het nog Haha! Dus kan lekker blijven bokken..
Een stop eruit heb ik idd ook weleens gehad. Maar de aardlekschakelaar nog nooit..
1 van mijn honden is ook altijd behoorlijk van de rel met dit weer en die heeft het ook voor elkaar gekregen om tot een uur of 1 vannacht behoorlijk de boel op te ruien beneden. Ze bleven aanslaan met zijn vieren tegelijk... en met die klap vloog ze ook gelijk het hele huis door.
Van boven naar beneden en terug...

Rijden met dit weer doe ik ook niet hoor.. Met wind en regen wel maar met onweer echt niet.. Vanavond hoop ik dat het allemaal een beetje rustiger is.. want san wil zijn Stal ook wel weer uit.. Knipoog

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:28

hahaha lachen, ik zie je al hysterisch door het huis rondrennen Tong uitsteken
gelukkig ben ik vrij nuchter, gisteravond lag het achterste gedeelte
van ons huis er weer uit iets maakt kortsluiting. Alles deed het na
een half uur weer, we weten nu nog niet wat het is geweest.

rijden doe ik ook niet met dit soort weer, ik ben niet gek Haha!
mijn paarden mogen trouwens wel zwembandjes om want ik heb
een zwembad ipv een bak Huilen

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:40

Rijden in de meeste buitenbakken met dit weer is gewoon onmogelijk! Alhoewel de bak bij ons er nog redelijk bij lag, maar zoals het gisteravond tekeer ging, mij niet gezien!!! Dadelijk valt er een tak op je kop.

Ik stond ff in de binnenbak om te luisteren hoe het klonk, gewoon spookachtig.
Daarbij komt dat ik nét een nieuw paard heb en dus niet weet hoe ze reageert op dit weer. Op stal was ze gewoon zoals altijd en ben ff met haar buiten geweest en ze deed niet anders dan normaal. Achteraf denk ik dan: ik had best kunnen gaan rijden.
Erg is dat bij mij: dat twijfelen. Zal ik wel of niet gaan rijden??? Zal ik wel of niet ff met haar naar buiten gaan???

Van dat soort weer als gisteravond word ik zelf al super onrustig, laat staan de paarden!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 10:43

En bedankt Barb.. Boos! Knipoog
Ik ben dus helemaal niet nuchter met dit soort dingen.. Vooral als ik naar mijn werk moet etc.. ben niet zo stressbestendig Schijnheilig

Ik heb net gehoord dat onze bak nog helemaal droog is dus san moet er aan geloven vanavond OK dan!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:51

Jakkes, zoiets zou ook niks voor mij zijn. Ik ben al niet dol op onweer, maar als de stoppen er dan ook nog uitvliegen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:46

Ik heb ook een enorme hekel aan onweer Boos!. Gelukkig hier geen elektriciteitstroubles. Ik heb trouwens op al mijn stopcontacten waar duurdere apparatuur aan vast zit (zals computer, wasmachine, stereoinstallatie, televisie) een overspanningsbeveiliger gezet. Dat zou moeten helpen...

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:57

Ook ik haat onweer....en mijn kater ook *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:50

Ik zit nu op mijn werk en het werd ineens zo donker, het leek wel of iemand het licht had uitgedaan.
Vanochten op weg naar mijn werk een hagelbui op mijn hoofd, de hele weg zag wit.
En mijn jaarling staat nog op het land...die zielepiet.... Scheve mond

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:56

Hier hagelt het nu gigantisch.
Alles is wit.
Het onweer hangt vlak boven ons, het is flits boem achter elkaar.
Gezellig hoor, de regen die op t raam tikt, lampjes en verwarming aan en dan de mensen over straat zien lopen, heerlijk.
Minder is dat ik strax nog 3 kwartier op de scooter mag om mn paard te gaan verzorgen, en 3 kwartier terug.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 18:07

tinkerLuna schreef:
Minder is dat ik strax nog 3 kwartier op de scooter mag om mn paard te gaan verzorgen, en 3 kwartier terug.


Lol Haha!
Ik moet me ook straks ook een weg in de regen gaan banen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:18

Randy01 schreef:
Rijden jullie eigenlijk met dit weer (als je een binnenbak hebt)?


met een binnebalk kan je wel rijden, ondanks het geklapper, maar buitenrijden? nee liever niet, ben zondag gaan rijden en kreeg toen een bui op mn kop, mn merrie draaide ddr zo om, midden op de weg, en staakte verder te lopen, natuurlijk geen zweep mee. Tong uitsteken dus dat was spannend, en ze zijn ook drukker he met dit weer, schrikkeriger, meestal ga ik wel longeren ligt ernaan hoe ze gereden is de dagen ervoor...meestal geef ik wel een dagje vrij..vindt er zelf ook niet veel aan om nu door weer en wind te gaan zadelen en rijden.

Maar als ze op stal staat wordt het een ander verhaal, dan rijdt ik meestal wel, tenzij het echt heel erg spookt zoals vandaag en gister, maar ik laat me n iet snel kenne een bui houdt mij zeker niet tegen!