dik been door mok => dierenarts?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

dik been door mok => dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 20:08

mn paard heeft nu ongeveer een maand mok, smeer van af t begin al goed in met mokzalf (bij de hypodrama vandaan, met zon roze/witte verpakking). Het zit links en rechtsachter in de kootholte. Rechtsachter gaat t wel goed opzich, alleen links is het, zn kogel en daaronder, helemaal dik geworden.. Is de mok naar binnengeslagen bij dat been? Ik laat iig van de week de dierenarts komen of kan ik zelf daar wat gaan halen, heb in andere tiopics iets gelezen over avuloxil??


Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:44

Mok is een moeilijk probleem, het ene paard reageert beter op een middeltje dan het andere. Over het algemeen werkt een zalf waar zinc in zit het beste. Maar als zelfs het been dik is geworden, lijkt het me tijd om een da op te bellen, of langs te laten komen

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:29

Wanneer je de zoekfunctie gebruikt zal je zien dat er heel veel verschillende smeerseltjes (ed) tegen mok gebruikt worden.

Vaak is het een beetje uit proberen
en ook hier geldt de regel: wordt een probleem erger, of gaat het niet over in de verwachte tijd,
roep dan een DA erbij.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:40

Als het been dik is geworden, zou ik zeer zeker de dierenarts laten komen. Dit om te voorkomen dat het been chronisch dik blijft en dat zou toch heel erg zonde zijn.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:44

Ameretto heeft ook regelmatig mok (even afkloppen: dit jaar nog niet!). Vorig jaar heeft hij twee keer met een dik been gestaan waar hij zichtbaar last van had. Beide keren heeft hij een antibioticaspuit van de DA gehad waar hij snel van opknapte. Ik zou dus in zo'n geval de DA erbij halen, een dik been lijkt me niet gezond, zeker niet als je paard er al zo lang mee aan het klooien is.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:13

Ja dierenarts, 't had niet zover mogen komen!
No oFFeNSe..!

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:27

Huppatee naar de da ermee! Het is gevaarlijk om nu zo door te blijven klooien met idd een grote kans op het naar binnen slaan en zelfs bloedvergiftiging! De mokzalf van de hyporama ben ik niet zo dol op! En zeker niet bij zo een ernstige vorm als jij beschrijft!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:51

Ik kan je weinig anders zeggen dan: haal de DA erbij!
Mok kan voor hele nare dingen zorgen als het te ver komt!
Sterkte en succes!



XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:02

Nou mijn paard (een fries) liep dus niet goed. De DA geweest en gekeken ze heeft aantal weken geleden gevochten op de wei. Ze had toen een wond en die is behandeld. Bij die wond is nu wat bindweefsel ontstaan. Nou we kregen een medicijn tegen dat bindweefsel. 14 dagen stappen. Na 2 dagen was heel haar sok nat. Ro had dus hele erge mok tot bloede toe. ik kon er niet eens bij in de buurt komen. Dus goed gewassen met betadine shampo. kootholte leeg geknipt. en mok zalf er op. Nou dat was mokzalf van de groene os . Deze helpte niet echt goed. Nou weer de DA erbij dat was na 14 dagen. Hij gaf een smeersel wat hydrocortiederm heet. Deze gebruiken we nu 2 dagen het gaat wel beter. Haar been is nog dik ze loopt niet kreupel maar ook niet goed. We gaan het nog aankijken deze week al blijft het zo komt weer de DA erbij. Dus we zien het wel. Maar als je paard het echt erg heeft dan kan je de DA maar beter bellen
Veel succesd ermee

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:08

Ik zou even de dierenarts bellen. Een maand mok en dan ook nog een dik been lijkt me toch niet prettig. Geeft de zalf wel enig resultaat? Het kan ook zijn dat ze er niet op reageert

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:23

Liekjuh schreef:
Nou mijn paard (een fries) liep dus niet goed. De DA geweest en gekeken ze heeft aantal weken geleden gevochten op de wei. Ze had toen een wond en die is behandeld. Bij die wond is nu wat bindweefsel ontstaan. Nou we kregen een medicijn tegen dat bindweefsel. 14 dagen stappen. Na 2 dagen was heel haar sok nat. Ro had dus hele erge mok tot bloede toe. ik kon er niet eens bij in de buurt komen. Dus goed gewassen met betadine shampo. kootholte leeg geknipt. en mok zalf er op. Nou dat was mokzalf van de groene os . Deze helpte niet echt goed. Nou weer de DA erbij dat was na 14 dagen. Hij gaf een smeersel wat hydrocortiederm heet. Deze gebruiken we nu 2 dagen het gaat wel beter. Haar been is nog dik ze loopt niet kreupel maar ook niet goed. We gaan het nog aankijken deze week al blijft het zo komt weer de DA erbij. Dus we zien het wel. Maar als je paard het echt erg heeft dan kan je de DA maar beter bellen
Veel succesd ermee


Mijn paard reageert heel goed op zinkzalf. Alle andere middeltjes doen het niet zo heel erg goed. Misschien een TIP


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: inge_romeo en 80 bezoekers