Hondje aangereden....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Hondje aangereden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 16:09

We (mn vriend, mn ma en ik) reden met de auto op een drukke weg. We rijden daar niet hard, maar het is er echt altijd wel druk.
Mijn moeder remde ineens, dus ik: Wa doe JIJ nou?
Mijn moeder zei dus; Heb hondje aangereden.

Ik supersprint uit de auto en op zoek naar het hondje. Het kleine witte ding lag nog op de weg en piepte als een gek. Dus mijn reactie was het van de weg af halen. Mijn vriend; Kaj was ondertussen al aan t bellen bij aantal huizen op zoek naar de eigenaar.
Ik wilde t beesje optillen en hij beet mij, liet niet meer los Scheve mond
Komt natuurlijk door de shock, kon het arme ding dus niet op de stoep krijgen. Kaj was ondertussen achter de eigenaar, het gesprek ging zo:

Kaj: Heeft u een wit hondje?
Vrouw: Ja
Kaj: Nou dan hebben wij hem aangerede!
Vrouw: O (heel rustig Verward )

Uiteindelijk kwam ze pas na paar minuten buiten en een andere buur had zich ookal gemeld. Had ook al een deken gevraagt aan de andere buur om hem evt. toch op te tillen en mee naar dierenarts te gaan als we de eigenaar niet zouden kunnen vinden.

Vrouw tilde hondje op en zei dat ze zo wel even naar de dierenarts zou gaan. (ik had allang in een auto gezeten met mijn hond)

Maar mijn moeder was gelukkig slim en vroeg haar telefoonnummer.
Wij s'avonds bellen en hij was (als ze niet liegt) bij de dierenarts en moest eerst behandeld worden tegen de shock en daarna zouden ze kijken.
Die vrouw was noga laks, dus ik hoop echt niet dat ze liegt....

Von het zo zielig, maar we konden er nix aan doen. Hij liep los op haar erf bij zo een drukke weg. Wilde gewoon naar de overkant waar een man was met 2 keeshondjes......

Doet ie nooit zegt ze dan nog, moes er gewoon een keer van komen....

Vanavond bel mijn ma nog een keer of ze al iets weten van het hondje...echt zielig....
Huilen

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl


esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:26

Echt heel sneu. Maar het is toch niet te geloven, als het mijn hondje zou zijn zou ik toch wel iets anders reageren, denk ik. Op zijn minst net zo geschokt als het beestje zelf.
Ik hoop inderdaad dat ze eerlijk naar jullie is, en niet uit nijd een vette DA-rekening stuurt.

...

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:33

och wat zielig maar ja jullie konden er niks aan doen.Maar als ik die vrouw was ging ik ook gelijk naar dierenarts.

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:39

Dat zou helemaal te gek zijn voor woorden, een da rekening sturen!
Daar bij, dat heeft geen zin. Ze is zelfs aansprakenlijk voor de eventuele kosten aan de auto, haar hond liep daar waar hij niet hoort te lopen.
Sommige mensen zouden beter geen hond kunnen hebben als ze er zo slordig mee omgaan
Ik heb mijn hond om die rede altijd aan de lijn, moet er niet aan denken dat ze voor mijn ogen aangereden zou worden Huilen

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 16:40

het was ook echt afschuwelijk om te zien hoe zo'n beest pijn lijd en je mag m nie eens supersnel wegbrenge.....

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:59

Je weet waar het hondje woont, ik zou gewoon een x langs gaan om te kijken hoe het met 't arme dier gaat. Wie weet is ze echt naar de dierenarts geweest en gaat het best goed met de hond

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 17:07

Ik heb er toch wel alle vertrouwen in, onze hondje (zie mn profiel) was ook weggelopen van de schrik doordat ze werd aangevallen door andere hond, toen behandelde ze ook eerst de shock. Gewoon vanavond even afwachten en als ik het niet vertrouw kan ik altijd nog langsgaan, maarja het is hun keus als ze niet gaan.....

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:14

Heel vervelend dat dat gebeurd is.
Maar de volgende keer: laat dat beestje liggen en blijf ervanaf!!!! Als hij iets in zijn rug of nek beschadigd heeft (wat ze vaak hebben na een aanrijding) kan je door hem te verplaatsen nog ergere schade aanrichten. En blijf ervanaf, want honden met veel pijn,zoals nu, bijten heel vaak. Je kan het beste nu een tetanusprik halen, want er zit altijd veel vuil in een hondenbeet.

Don't dream your life, live your dreams!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 17:19

Het hondje heeft me niet open gebete en ik heb vorige jaar al een prik gehad met ongeluk. Verder moest ik hem wel verplaatsen, omdat het zo druk was en hij was eerst ook heel druk, stel dat ie de weg verder op zou rennen....
Maar je kon duidelijk zien dat ie vooral last van zijn ene achterbeen had. Gelukkig werd ie later rustiger.

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:33

sterkte ook voor jou

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 18:45

dankjewel, t is nog best wel poedersuiker jah, want het idee dat ie vrouw niet in paniek raakte, zo zielig, zo klein en dat doordat een vrouw hem niet gewoon aan m riem hield of binnen liet.....

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 20:41

Mijn moeder heeft net gebeld, hondje is overleden vannacht aan inwendige bloedingen...voel me nu nog minder ok, hebbe gewoon hondje doodgerede....:'(

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:37

Heel triest dat het hondje nu dood is!!!
Maar het is NOOIT jullie schuld De eigenaar van een hond is altijd zelf aansprakelijk voor dit soort zaken, zij had hem moeten beschermen tegen dit soort dingen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat jij je hardstikke rot voelt (dat had ik na het doodrijden van een duif al) maar je kon er NIETS aan doen!!! Ik vind het wel heel rot voor je maar probeer het te vergeten Ach gut . Laten we hopen dat mensen wat beter op hun dieren letten, ze zijn het tenslotte meer dan waard!
Sterkte.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:59

Ik hoop dat die bitch geen andere hond meer koopt. Ze zal er geen traan om laten want ze is zo onverschillig. Jammer dat jullie min of meer mede slachtoffer zijn geworden van die onverschilligheid: jullie vinden het als dierenliefhebber zijnde WEL erg wat er gebeurd is.

De hond is de betere mens

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:38

Dat het hondje nu dood is hoeft niet jullie schuld te zijn.
Die vrouw had met hele grote spoed naar de DA moeten gaan...

Mijn hondje is ook aangereden geweest door een auto (die mensen stopten niet eens Scheve mond ) ben meteen naar de DA gegaan.
Hij was in shock en had zijn bekken gebroken.
Nu - bijna 3 jaar later - is alles prima met hem.
Maar als ik toen niet meteen naar de DA was gegaan... wie weet Verward

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:54

dat is niet zomaar wat.ik hoop dat het hondje het goed maakt en weer beter word.jij ook heel veel beterschap...


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:12

Dat lijtk me erg naar om een hondje aan te rijden!
En idd als het mijn hondje was geweest had ik al in de auto gezeten!

Dag lieve mama...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:57

Jeempie zeg... daar schrik je toch wel van.
De schuld van de vrouw lijkt mij, wie laat nou zijn hond alleen buiten...?
Germ, als het maar goed met hem afloopt

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:38

Jeetje wat erg van die vrouw maar jullie hebben heel goed gehandeld, arm hondje!!!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 18:56

Voor de laatste, het hondje is dood, inwendige bloeding.

Ik hoop ook dat ze geen hondje meer neemt, t zou nog s gebeure zeg....

Maarja t ga al wel wat beter, kan t alleen niet hebben dat die vrouw zo laks is geweest!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:51

jeetje wat een raat mens zeg waar het hondje van was Verward ... als mijn hond aangerede zou worde wil kke niet weten hoe snel ik naar mn beesje toe ren

jammer dat ie overleden is. Je hebt iig de eigenaar gezocht en ze hebben hem onderzocht... mee kon je niet doen

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:00

ik heb alles en alle reacties doorgelezen want vind t echt erg
Maar jij of je moeder of wie dan ook hoeft zich niet schuldig te voelen, gebeurt is gebeurt hoe erg het ook is

sterkte xxx renee
p.s idd niet erg fijn hoe die vrouw reageerde

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:33

Komt het nou bij niemand op dat de manier van reageren van de eigenaresse die jullie als "laks" aanmerken voort kan komen uit haar eigen shock?
Nooit iemand meegemaakt hoe 'verlamd' je je kan voelen als je iets heel ergs gebeurt?
Het is niet jullie schuld, dat nooit, maar om dan maar meteen iemand die net zijn dier verloren heeft als boeman neer te zetten die nooit meer een hond mag hebben gaat me echt veel te ver.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 09:43

Karina schreef:
Komt het nou bij niemand op dat de manier van reageren van de eigenaresse die jullie als "laks" aanmerken voort kan komen uit haar eigen shock?
Nooit iemand meegemaakt hoe 'verlamd' je je kan voelen als je iets heel ergs gebeurt?
Het is niet jullie schuld, dat nooit, maar om dan maar meteen iemand die net zijn dier verloren heeft als boeman neer te zetten die nooit meer een hond mag hebben gaat me echt veel te ver.


ik geloof dat een shock en onverschilligheid best van elkaar te onderscheiden zijn. Iemand in een shock klinkt heel anders als iemand die heel rustig is.
Ik blijft me maar verbazen als mensen (onterechte) excuses aanslepen voor wangedrag. Zoals bij die onverschillige eigenaresse. ze had gewoon foute instelling t.a.v. de hond, klaar uit.

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eineges, Getty_Maan, Ginny135, GoogleAdsense, herous, mirriejj, Mitch_Beauty, Vagabondo, VWestra, Whizz en 178 bezoekers