blikseminslag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

blikseminslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 11:06

Nadat het vorig jaar ook al een keer was geberud (toen zat ik te computeren) is vannacht (vermoedeijk) weer de bliksem ingeslagen. Dit keer waren mn ouders niet thuis, erg fijn dus... Er waren twee hele felle flitsen, en twee hele harde knallen, tegelijkertijd (dus wel met even ertussen), vervolgens wilde ik weten hoe laat het was en toen was mijn wekker uit, oftewel de aardlekschakelaar omgeslagen...
De buren hadden nog wel gewoon stroom... Mijn broer is zo lief geweest wakker te worden en de aardlek weer aan te zetten, maar ik heb niet echt rust gevonden om weer te slapen vannacht...
Nog meer van zulke berichten hier?

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:10

Bij ons heeft het niet geonweerd - tenminste ik heb niks gehoord.
Ik vind onweer juist hardstikke leuk, lekker in een warm bedje liggen en luisteren naar het natuurgeweld Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:12

Mijn vriendje was zo helder om vannacht (vanmorgen vroeg) de stekkers eruit te trekken. Die denkt daar sowieso ook aan, ook als we een weekend weg zijn en er dreigt onweer. Ik heb ook deze keer weer door het onweer heen geslapen, ik hoor dat soort dingen nooit. Daarnet onweerde het hier ook, ik stond op het punt om de stekkers er weer uit te trekken maar toen was het gelukkig al over.

Maar idd, als de bliksem inslaat ben je niet blij. Bij mijn ouders is dat vorig jaar ook gebeurd: een bolbliksem tegen een electriciteitskastje in de straat. Gelukkig bleef de schade beperkt tot het modem en nog een apparaat. De overburen hadden meer pech, bij hen was echt alle apparatuur naar de kl**tjes. Dan ben je niet blij.

Kan me voorstellen dat je niet lekker slaapt met het idee dat het vannacht weer kan gebeuren, vooral niet als je ouders weg zijn. Scheve mond

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:13

Bij mijn vader thuis wil de bliksem ook nog wel eens inslaan. Meestal brand er dan wel hjet één en ander door dus je hebt geluk gehad als alleen de aardlek eruit geknald is.
Ik weet uit ervaring dat je nachtrust er niet op vooruit gaat.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:14

Nou das niet zo lekker dan .
Onweer vind ik het engste, de bliksem ben ik een beetje bang van...
Hoplijk gebeurd het niet vaker, bij ons nog nooit gebeurd gelukig.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:16

Ik ben wel vannacht wakker geworden van gerommel en heb toen met mijn niet zo wakkere kop wel de stekkers eruit getrokken. Heb zelfs nog gedacht aan mijn college Velden in de Electrotechniek, waar ik geleerd heb dat je de stekkers ook nog eens een flink stuk van de stekkerdoos weg moet leggen, anders heeft het nog geen zin.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:17

Hier is niets ingeslagen, maar het heeft wel heel erg hard geonweerd...
Echt goed geslapen heb ik dus ook niet

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:21

Gelukkig is er vannacht niet ingeslagen, vorige zomer wel, op 20 meter van mijn raam in een grote boom... Brrr! Ik heb vannacht ook wakker gelegen van het geflits en gerommel, ik hou gewoon echt niet van onweer Vorig jaar is het ook bij mijn ouders ingeslagen, waarschijnlijk op het stroomdraad. De schade: stroomklok in de hooischuur uit elkaar gespat (iets verder en het was in het hooi terecht gekomen) ventilator in de douche doorgebrand en de tv had een mooie groene vlek in het beeld... Scheve mond

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:41

Brrr, zou wat voor mij zijn, ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen. Gelukkig heeft mijn vader een telefoon naast zijn bed staan Haha!
Ik ben ook zo'n tut die altijd vergeet om de stekkers uit het stopcontact te trekken bij onweer. Waar ik vannacht (ik werd wakker van de klepperende luxaflex) dan nog wel aan gedacht heb is om de balkonbakken op de grond neer te zetten, voor het geval ze er (weer...) af zouden waaien. Jaaaa, ik heb mijn prioriteiten wel op een rijtje hoor. Knipoog

Ik hoop dat je vanavond nog een beetje kunt slapen, het weer blijft een beetje hetzelfde vrees ik. Kopje warme melk dan maar?

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:16

Vorig jaar is hier ook de blikem ingeslagen, de vonken vlogen uit het upc kastje. Modem was alleen kapot (gelukkig) Na een week kwamen ze bij cello er pas achter dat de modem kapot was en kwamen ze een nieuwe brengen Frusty

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:12

Mmmm volgens mij is het niet ingeslagen hier! Vind het doodeng mijn vroegere pony Roy is een keer bijna geelektrocuteerd (schrijf ik het zo goed Verward), ik vond en vind het nog steeds doodeng. Dus soms haal ik de stroom ook van de draden..... Brrrrrrr

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:17

Ik werd vannacht ook even wakker van wat gerommel. En toen kwam ik er achter dat ik mn tv nog aan had staan. Bloos! Daar ben ik altijd al zo bang voor dat er sowiezo iets gebeurt als ie op stand by staat. Dus maar snel uitgezet..

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:21


Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:24

zo dat was dan wel dichtbij.... ik heb echt heerlijk geslapen Haha!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:33

Ik heb ook overal doorheen geslapen Bloos

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:43

Ik heb ook niets gehoord Haha! Mijn paps is volgens mij hier altijd de verstandigste wat betreft onweer, electriciteit en stekkers enzo

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:04

Ik heb hier alle pc's op beveiligde contactdozen aangesloten. Als de bliksem in zou slaan dan zou er niets beschadigd kunnen worden. En anders zijn alle apparaten die daarop zijn aangesloten nog een keer extra verzekerd.
Dus ik bok vrolijk door tijdens een onweersbui

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:25

Gelukkig is hier niets in geslagen. Heb zelfs heerlijk geslapen. Maar bijna te gelijk met m'n wekker was er een enorme knal zodat ik wel in 1x wakker was.

looniej

Berichten: 259
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:39

bij ons is nog nooit de bliksem ingeslagen wel een keer vlakbij maar gelukkig nog nooit bij ons thuis

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:57

tijdje geleden, ik zat aan de computer, hoor ineens knal, begint me moeder te gillen: ER KOMT EEN VLAM UIT DE MONITOR!! ik kijken: oh poedersuiker.. en toen kwamen er allemaal blauwe vonken uit het stopcontact, dus ik de stekker eruit getrokken.. resultaat: nieuwe monitor kapot en de voeding van de computer Boos!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:33

Jakkes, ik heb een hekel aan onweer, ik heb vanacht ook niet lekker geslapen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:49

Hier heeft het niet eens geonweerd, laat staan ook maar aanstalte ervoor gemaakt Verward

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:53

Dit huis uit 1980 heeft alleen geaarde stopcontacten in de keuken en in de badkamer. De woonkamer (waar de pc's staan) heeft die niet. Er hangen wel veiligheidscontactdozen aan, maar ik weet niet in hoeverre die een blikseminslag afketsen. Ik ga het er ook maar niet op laten aankomen. Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:54

Bij ons is gelukkig niets ingeslagen.

Toen ik vanmiddag op school stond in de fietsenstalling (wilde net naar huis gaan) begon het ineens keihard te donderen.
Ik zeg meteen al: ik wacht nog wel ff. Mij is het te gevaarlijk. ( moet nl. ook een weg met keihoge bomen omhoog fietsen, is verder open veld dus...).
Maar mijn vriendin moest en zou naar huis door de regen *tick in de zender*.
Ik ben dus lekker blijven wachten. Zit niet te wachten op een gratis electrocutie Knipoog

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:17

ik was lekker aan het uitslapen vanochtend toen mijn raam met veel geweldopen gesmeten werd Verdrietig ik schrok me de t*ring, daarna begon het te onweren :S