Eskadron winterdekens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Eskadron winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 19:31

Hoi Allemaal,

Wie heeft er ervaringen met de Eskadron winterdekens? Ik heb nu eeen zomerdeken en die bevalt mij eigenlijk uitstekend, een perfecte pasvorm voor mijn paardje! Met de winter in aantocht wil ik eigenlijk graag een waterdichte, ademende deken voor hem, zijn die er ook van Eskadron? Want op de site zie ik alleen niet waterdichte staldekens (240 gr) en waterdichte weidedekens (80 gr fleece voering) maar die weidedeken is denk ik weer te dun.

Een andere optie zou zijn om een nulgrams waterdichte deken te nemen voor als hij naar buiten gaat en een niet waterdichte staldeken.

En eventueel: welke andere merken hebben een vergelijkbare pasvorm? Het gaat met name om de hals (ik heb een breed genekte andalusier Schijnheilig )

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:59

ik heb een eskadron deken overgekocht van een bokker maar vind hem niet zo goed
mijn pony heeft er 2 dagen mee in het land gestaan en toen was hij al stuk..
het was een niet zo dikke deken maar wel waterdicht

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:44

Volgens mij heeft Eskadron geen waterdichte winterdeken. Wel heb ik van Global gezien, ze zijn waterdicht met 0 gr. 150 gr. en 300 gram. Anders moet je naar de paardendrogist.nl gaan. Daar hebben ze hele mooie van BUCAS, mooie stevige dekens! Ze hebben ook waterdichte winterdekens van deze merk!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 00:47

Ik heb voor Licor een waterafstotende Harry's Horse winterdeken. Past hem perfect! HH is geen merk voor iele paardjes heb ik me al laten vertellen, dan kruipen ze achter de schoft... Benje wel goedkoper af! Ik heb wel een Bucas rgendeken voor als hij echt een plensbui inmoet, en die gaat gewoon over de andere deken heen!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:14

Wheather beeta is 220 grams gevoerd en waterdicht EN ademend

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:51

Ik had voorheen altijd een Eskadron deken voor mijn PRE maar ben nu overgestapt op Rino Turnout dekens. Perfecte pasvorm (ook voor een flinke hals hebben die van mij nl ook) en uiteraard 100% waterdicht. Kost wel iets maar dan heb je ook wat.