wat moet ik doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miepje_14
Berichten: 7
Geregistreerd: 06-10-03

wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 08:17

Lieve Bokkers,

Bij voorbaat wil ik alvast sorry zeggen tegen jullie allemaal omdat ik dit onder een schuilnaam plaats, maar ik kan dit gewoon niet onder mijn eigen naam.

Ik heb al een hele tijd een hele lieve vriend waar het ook super mee gaat dat even voorop gesteld.
Maar sinds een maandje of 5 loopt er hier in de buurt iemand rond waar ik echt heel veel bewondering voor heb, het begon dus ook als bewondering, maar inmiddels hou ik gewoon van diegene, geen verliefdheid, maar gewoon echt houden van.
Ik doe mijn uiterste best om zoveel mogelijk bij diegene in de buurt te zijn, lukt aardig overigens, en diegene doet ook echt heel lief tegen me, ook niet "verliefd" maar gewoon als vrienden.
Ik weet gewoon echt niet wat ik hier mee aan moet, het gaat al 5 maanden zo, zolang ik bij diegene in de buurt ben voel ik me echt super maar thuis ben ik niet te harden. Sjagerijnig, dwars en noem maar op.
Aan de ene kant wil ik dit gewoon niet meer, binnenkort gaat diegene voor een maand weg dus wie weet helpt dat wel maar ik zie zo vreselijk op tegen die tijd, ik lig gewoon af en toe te janken in bed, gewoon omdat ik dit allemaal niet meer wil, ik wil gewoon weer gelukkig zijn, en dat komt ooit ook wel weer, maar ik weet niet wat ik hiermee aan moet.

Sorry voor dit vage verhaal, maar bedankt voor het lezen..

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 08:21

Ben je niet stiekem.. diep van binnen toch verliefd? (zo klinkt het namelijk ondanks je ontkenningen toch wel... )

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:02

Inderdaad! Probeer eerst voor jezelf er achter te komen wat je nou eigenlijk precies voor die jongen voelt. Als je beseft dat het verliefdheid is, hoe kan het dan dat je opeens verliefd op die jongen bent geworden? Heeft dat met je vriend te maken? Is er iets wat je niet meer tevreden stelt in je relatie?

Stel dat je uiteindelijk merkt dat je verliefd bent geworden, besef dan dat er wat dit betreft geen foute keus is. Ik heb het van de andere kant meegemaakt, mijn ex is bij mij weggegaan omdat hij verliefd is geworden op een ander, en ik heb hem dat eigenlijk nooit echt kwalijk genomen. Verliefdheid is een gevoel, dat overkomt je. En dat je dan verliefd wordt op iemand die niet je vriend is, kan gebeuren. Alleen je zal zelf die moeilijke keus moeten maken. Óf de veilige relatie met je vriend, die je al heel goed kent, óf jezelf weer opnieuw in het diepe gooien en afwachten wat daarvan komt.

miepje_14
Berichten: 7
Geregistreerd: 06-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 13:47

Daar heb ik ook wel aan gedacht of het geen verliefdheid is, misschien is het dat ook wel maar zo voelt het absoluut niet, ik ben zo vaak verliefd geweest (dit klinkt ook zo...) voor mijn gevoel is het aan een kant bewondering dat diegene het leven zo vreselijk goed voor elkaar heeft, diegene is gewoon happy.
Ikben in mijn relatie ook gelukkig, althans zo voelt het. En dan nog, als ik wel verliefd zou zijn, dan kan ik er nog weinig mee, diegene is getrouwd (jong), wat moet ik daarbij??? Die gaat dat echt niet opgeven voor mij.
Daarbij is dit wel vaker gebeurd, ook toen ik nog geen vriendje had. Vroeger als we als "kleine" meisjes speelden speelden we altijd dat we iemand anders waren dan in werkelijkheid, iemand die volwassen was, een paar mooie eigen paarden had bijvoorbeeld. Zo voelt het een beetje, een beetje een ideaalbeeld, zo als díe persoon, zo wil ik zijn en niet zoals mezelf. Er stond hier laatst een gedichtje op bokt van iemand over weglopen voor wie je echt bent, ik heb echt zitten janken achter de computer, zo bekend zo voel ik me gewoon. Als ik me probeer te verplaatsen in die andere persoon (ff by the way, tis dus geen jongen) dan kan ik ineens zo vreselijk veel meer, dan kan ik op de moeilijkste momenten vrolijk zijn, dan kan ik de wereld weer aan. Maar als mezelf, nee dat lukt niet dan kan ik niet vrolijk zijn. Ik denk dat ik het net een beetje verkeerd had uitgelegd, maar het is toch meer weglopen voor mezelf maar waarom? Ik heb geen idee, die persoon wordt door veel mensen aardig gevonden, maar ik wil nou ook niet zeggen dat ik geen vrienden heb.
Ik denk dat ik mijn gevoel zo een beetje beter heb omschreven.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:50

bij mij klinkt het toch een beetje als verliefdheid..
misschien moet je goed nadenken wat je wilt en wat je nu precies voelt..
Is er ook niet iemand waarmee je daar over kan praten?
En anders misschien met je vriend praten?
Heel veel sterkte in ieder geval!

miepje_14
Berichten: 7
Geregistreerd: 06-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 14:06

nu ik het zo heb opgeschreven voelt het juist helemaal niet meer als verliefdheid. Ik ben er lange tijd niet uit geweest wat voor gevoel ik er nou bij moest hebben, maar zoals het in mijn tweede berichtje staat zo voelt het.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:03

Maar mag ik vragen ben je nog wel verliefd en bewonder je je eigen vriend nog?? misschien is dat wel het probleem dat je gevoel voor je huidige vriend een beetje weg is en je nu een soort ongemerkten uitvlucht krijgt...

miepje_14
Berichten: 7
Geregistreerd: 06-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 18:40

Ik ben zeer zeker nog verliefd op mijn eigen vriend, het gaat juist super, echt waar. Nogmaals, het is geen verliefdheid al komt het misschien nu wel zo over omdat ik het wat verkeerd had geformuleerd in het eerste berichtje.

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:04

Ik begrijp wel wat je bedoeld, dat je graag wilt zijn zoals iemand anders, maar dat kan nou eenmaal niet...je bent wie je bent en mensen houden van je om wie jij bent.
Weet ook niet zo goed wat je ermee aan moet. Weet je vriend van 'diegene' af??