bijvoeren kitten..hoe???

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

bijvoeren kitten..hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 07:24

ik heb een nestje jonge persjes, nu is er 1 van de 4 die zo'n 40 gram kleiner is als de rest en nu begint af te vallen.hij moet dus eigenlijk worden bijgevoerd.Het speentje op het flesje wil die niets van weten......iemand tips hoe een kitten van 6 dagen oud het beste te kunnen bijvoeren?????met een klein spuitje durf ik het ook niet aan, omdat dat niet te doseren valt en ze zich vreselijk snel verslikken (en daardoor dan weer overlijden aan een longontsteking)

dus alle tips meer als welkom!

Mister B

* it takes wings to make miracles happen*


Nona

Berichten: 295
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 07:26

van dat kittenmelk voeren dat is er speciaal voor gemaakt

Marilyn Manson was extreem cool gaaf te gek hip vet stoer geil sexy lief leuk knap en ik ben met hem getrouwd *LOL* Haha! Haha! Haha!

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 07:35

Nona schreef:
van dat kittenmelk voeren dat is er speciaal voor gemaakt


ja dat weet ik...maar nu nog zien binnen te krijgen Verward

Mister B

* it takes wings to make miracles happen*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 07:50

Heb je een speciaal flesje voor jonge katjes ?
Er zijn nl. ook flessen met een grote speen en daar willen kittens niets van weten.
Bij de DA kun je een geschikt flesje kopen.
Verder inderdaad speciale melk, en niet vergeten om na het drinken het buikje goed te masseren (als je niet weet hoe dat moet, vraag het even bij de DA).
Veel succes !

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 08:33

Wij hebben zelf een kitten gekregen toen die 2.5 week was, ze wilde hem zwemles geven, dus wij hebben hem maar genomen.
Die had 2 dagen zonder eten of drinken op een bloedhete hooizolder gezeten dus die at en dronk uit zichzelf, omdat ie verging van de honger.
Ik zou eest is kijken of die zelf eet en drinkt, en van die speciale kattenmelkpoeder halen bij de dierenarts (€2.50 per zakje) en hem gewoon vragen wat het beste is...
En idd na het eten het buikje heel goed masseren, als dat niet gebeurt kan de spijsvertering niet op gang komen, en kan die er dood aan gaan!
Het beste is dan het katje op zijn rug op je schoot te leggen en dan met 1 of 2 vingers over het buikje gaan wrijven. (in rondjes)
Als die niet op zijn rug wil liggen kan je hem met je 2 duimen masseren door gewoon met de rest van je hand het katje vast te houden en met je duimen te masseren. (heel moeilijk uit te leggen dit)
Meestal gaat ie, als je goed hebt gemasseerd, liggen slapen daarna.
Enne, veel plezier met het katje!
Met Uk (zo heet die van ons) gaat het nu echt zo super goed alleen onze andere 2 katten zijn niet blij met hem omdat ie telkens bovenop hen springt.
Uk word ook wel Osama bin Uk genoemd van de Talibin Uk Tong uitsteken

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 09:25

heb inderdaad een speciaal flesje en speciale poeder voor melk.
leg het katje nu ook steeds aan bij ma en hou ondertussen de andere 3 bulldozertjes aan de kant.het scheelt zo'n 70 gram met de ander drie , dus ze hebben hem zo aan de kant gewurmt.het speentje moet ik echt in zijn mondje doen als ie piept, en dan nog zorgen dat het erin blijft...hij wil er echter niets van weten...

zal het nog eens met een spuitje proberen en dan zien of dat druppelgewijs wil......blijf hem ondertussen gewoon aanleggen bij mams om wel de melkproductie te blijven stimuleren.en het is natuurlijk altijd beter als ie nog wat van mamas meepikt

Mister B

* it takes wings to make miracles happen*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:01

Toen onze oudste kat 3 weken was hebben wij haar ook van de verdrinkingsdood gered en die dronk dus ook zelf van een schoteltje met melk van de DA. Uit een spuitje en flesje ging ook prima, maar ze wilde het liever zelf doen. Idd buikje masseren daarna en op de kattenbak zetten.

28-09-2007
Nothing compares too you...

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 12:03

flair schreef:
Toen onze oudste kat 3 weken was hebben wij haar ook van de verdrinkingsdood gered en die dronk dus ook zelf van een schoteltje met melk van de DA. Uit een spuitje en flesje ging ook prima, maar ze wilde het liever zelf doen. Idd buikje masseren daarna en op de kattenbak zetten.


denk ook dat het te maken heeft met haar leefdtijd....vandaag 7 dagen...
hoe ouder hoe makkelijker te voeren...

Mister B

* it takes wings to make miracles happen*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:33

Dan zou ik het toch met een spuitje proberen binnen te krijgen, even oefenen hoe ver je hem moet indrukken om een paar druppeltjes bij het katje naar binnen te krijgen.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:41

Kattenmelk heb je alleen de ellende mee dat dat eigenlijk (meen ik me te herinneren) te veel is voor zo'n jonge katjes. Ik heb mijn katten gevonden toen ze 2 weken oud waren en de da raadde aan om geen speciale kittenmelk (vanaf 1 maand meen ik) te geven, maar babypoedermelk, met wat druivensuiker en eigeel.

Koekie en Elmo wilden ook niet drinken, ben met een spuitje in de bek blijven druppen. Al zijn het maar 4 drupjes, het blijft vocht... Of nu de helft er langs gaat maakt eigenlijk weinig uit.

Ik hoop dat je hem weer aan het drinken krijgt...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:59

Ik heb een 2 x een zwaar vermagerd jong poesje gehad. De extreemste was vergiftigd door vlooien middel, heeft nacht aan infuus gelegen, was absoluut meer dood dan levend.

Hij kreeg 3 maal daags pilletje, 10 maal daags (en snachts...) vocht, 5 maal daags eten, oordruppels (3 maal daags) zalf voor plekken op zijn lichaam en 2 maal daags oogdruppels. Het was meer dan een dagtaak, maar hij heeft het gered!

Maar dat voer wat ie kreeg...het was een drama om te krijgen, echt marteling, maar al gauw ging hij met sprongen vooruit door dat voer.
Ik kan niet meer op de naam komen alleen. Echt heel vervelend!

Zodra ik het weet, meld ik het, oke? Hij kreeg ook een oplossing om door het water te doen, te voorkoming van uitdroging....

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:00

Wij deden het btw wel met een spuitje, met zo'n hele kleine, dat ging prima. Je moest ff ervaring opdoen, maar dan werkt het wel.

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 07:31

Pervinoco, de melk van de DA is babypoedermelk. Dat hadden wij dus ook, gewone kittenmelk mogen ze geloof ik na 2 maanden hebben.

28-09-2007
Nothing compares too you...

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 07:37

ik ben nu aan het knoeien met een klein spuitje...het flesje wil absoluut niet lukken.
hij is vandaag weer 2 gram afgevallen.
ter vergelijking...zijn dikste broer weegt 175 gram....deze uk slechts 80 gram.een heel verschil dus.
ik druppel wat naar binnen en probeer hem ook nog steeds aan te leggen bij zijn ma............

ik denk niet dat ie het gaat redden, maar misschien bestaat er toch zoiets als een "klein wondertje" Verward

Mister B

* it takes wings to make miracles happen*

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 08:04

flair: ik bedoelde de echte babypoedermelk: mensenbaby's. Ik heb dit op aanraden van mijn da gevoerd...

Ik hoop echt dat het beestje het red... Eet ie uberhaupt niet, of krijgt ie toch een beetje binnen? Als ik dichterbij gewoond had was ik je graag komen helpen... Boos!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 08:05

Pervinco schreef:
flair: ik bedoelde de echte babypoedermelk: mensenbaby's. Ik heb dit op aanraden van mijn da gevoerd...

Ik hoop echt dat het beestje het red... Eet ie uberhaupt niet, of krijgt ie toch een beetje binnen? Als ik dichterbij gewoond had was ik je graag komen helpen... Boos!



lief van je......ik probeer er wat in te krijgen.....als ik hem aanleg bij ma drinkt ie wel.tenminste hij sabbelt....maar goed..schijnbaar niet genoeg
alles wat ik erin krijg is maar weer mee genomen denk ik maar

Mister B

* it takes wings to make miracles happen*

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:35

xena schreef:
alles wat ik erin krijg is maar weer mee genomen denk ik maar


Zeker weten... Voedsel is voedsel, zoals ik al zei kun je er beter 3 drupjes in krijgen en de rest van het flesje overal behalve in het bekje, dan helemaal niets erin... Net dat kleine beetje kan al voldoende zijn...
En geloof me, als het een vechtertje is overleeft hij het...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_Amy, Anoukjuuuhh, Fientj, GoogleAdsense, GrapeshotBot, laran, Loper, petje86, Plonspony, Poety, Punz en 48 bezoekers