Verleiding...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Verleiding...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 13:13

Wij staan met Rowan op een beginnende pensionstal in Otterlo (20-30 min. met de auto weg). Er is geen bak, niets om te rijden als het geregend heeft. Wel direct aan de Veluwe, dus buiten rijden kan je eindeloos. Maar ja, daar heb je in het winterseizoen weinig aan met die korte dagen, dan red je het hoogstens in het weekend, als het weer meezit.

Nu zou de kippenschuur volgende week platgaan, en dan zou er een buitenbak komen, met verlichting - kan je in ieder geval iets. alleen is er nu asbest in de schuur gevonden en gaat 'ie voorlopig niet plat. Dus dik kans dat we van de winter nog steeds geen bak hebben.

Nou kan ik het prima vinden met de eigenaren, het is er gezellig, paarden komen veel buiten en Rowan heeft het er prima... Eigenlijk wil ik er niet weg. Maar het vooruitzicht van een hele winter hoogstens 1x per week op m'n paardje te zitten is ook niet opwekkend.

Als ik verhalen over binnenbakken lees kom ik gewoon in de verleiding om Rowan een paar maanden naar Veenendaal te halen, op een manege hier. Geen uitrijmogelijkheden, maar voor die keer in het weekend zet ik hem wel even op de trailer. En dan kan ik 'savonds gewoon lekker in de bak rijden... (hoewel dat waarschijnlijk gauw genoeg gaat vervelen, maar goed.) Kan ik het winterseizoen gebruiken om hem lekker te gymnastiseren en aan mijn eigen zit te werken, in plaats van hem noodgedwongen op rust te zetten tot de dagen langer worden.

Aan de andere hand, ik heb het best druk met m'n studie, dus ik zou ook op de manege vlakbij niet dagelijks kunnen rijden. Bovendien zijn er natuurlijk lessen...

Nou ja, verleiding dus. Aan de ene kant lijkt het me lekker voor het winterseizoen, aan de andere kant komen ze op die manege weinig buiten. En zijn we onze (beste) stal kwijt op de huidige stal als we in Feb/maart weer terug willen. En zullen ze mijn methode van rijden (en mijn optoming) wel verdomde vreemd vinden op een manege. En zit ik ook niet echt te wachten op manege-stijl snibbig commentaar op mijn paard, optoming en methode. En voelt het een beetje als verraad tegenover de staleigenaren...

*diepe zucht*
Wat vinden jullie?


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:30

Ik denk dat je de beslissing al hebt genomen.......
Ik lees in je laatste stukje veel nadelen. TE veel als je het mij vraagt.
Niet doen dus.
Maar toch.. sterkte bij dit dilemma!


Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:36

Ik denk dat waar ik sta ongeveer vergelijkbaar is, geen bak, supergezellig (sta bij iemand aan huis). En veel naar buiten. en vooral dat laatste is echt heel erg belangrijk. En weinig rijden/ trainen zal best meevallen. Nou weet ik natuurlijk niet of je bijvoorbeeld tot 6 uur moet werken, dan is het een ander verhaal. Ik ben elke dag om 4 uur klaar met school, en ik red het prima, en buiten kun je ook best goed trainen.
En niet te vergeten is het niet erg als ik een keer niet lang kan, want hij heeft dan wel lekker buitengestaan.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 16:56

Ik studeer, dus hoe laat ik klaar ben verschilt - dan nog een uur terug naar huis, soms langer. Heb eigenlijk nooit tijd voor het eten. In het weekend wil m'n vader nog een keer mennen (die vind dat 'ie voorrang heeft 'want ik kan door de week 'savonds', jaja...) dus het komt echt neer op 1x in de week.

Ik zal het waarschijnlijk niet echt doen hoor, maar ik hoorde gisteren dat we dus waarschijnlijk nog een winter zonder bak zullen moeten en dat is wel een hele grote teleurstelling. Ik heb de hele zomer dagelijks gereden, het is echt een klap om nu bijna nooit meer te kunnen. Ik begin m'n paardje gewoon te missen...

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:38

Als ik jou was, zou ik het zeker niet doen. Is altijd rot om te horen dat iets niet doorgaat of vertraagd wordt (weet er alles van Schijnheilig ) Probeer er gewoon het beste van te maken OK dan!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:19

is er niets iets anders in de buurt waar ie in de winter heen kan? met weide en bak?
Ik zou gewoon nog even verder kijken dan.. want een winter niet rijden is ook niet leuk!

Dag lieve mama...

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:24

*hmmm deze winter nog geen bak* nouja dan moeten we ons nog maar 1 wintertje beheersen.... we kunnen natuurlijk vragen of we bij de elysa hoeve in de bak mogen.... *LOL* die zien ons aankomen.... maar dan hebben we wel een binnenbak.... hahahha, ik wacht nog even geduldig, maarja dit is dan ook pas mijn eerste winter... bij jou al de 2e dus ik snap het wel.... vind de tijdelijke bak ook rot maarja

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 21:35

We gaan het probleem nu iig aan de stalhouders voorleggen. Ik heb alle begrip voor de moeilijkheden, maar vind wel dat ze toch *iets* kunnen pogen - bijvoorbeeld onze bak-bezittende buren afgaan om te kijken of er - al dan niet tegen vergoeding - bv een avondje af te spreken is. Ik hoef niet eens een binnenbak, een buitenbak (mits met redelijke bodem en verlichting) zou al prachtig zijn.

Het word inderdaad de tweede winter zonder bak zo, en ik vind het heel frustrerend. Heb echt het gevoel alsof alles een heel seizoen op z'n gat ligt, terwijl Rowan juist heel lekker loopt op het moment.

Mi: de binnenbak van de Mossel is blijkbaar ook een optie, maar dat kan pas na negenen. Is voor mij wel erg laat, en door het donkere bos ernaar toe... Nou ja, met z'n tweeen is dat weer minder erg.


Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:50

Tja, aan de andere kant heb je met een mooi herfst cq winterdgje wel de kans om lekker naar buiten te gaan.
Onze blubwei is na 2 jaar veranderd in een hele mooie buitenbak en dat is voor ons echt luxe Het is maar met wie je vergelijkt


off topic: wat studeer je?

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 07:50

Citaat:
Mi: de binnenbak van de Mossel is blijkbaar ook een optie, maar dat kan pas na negenen. Is voor mij wel erg laat, en door het donkere bos ernaar toe... Nou ja, met z'n tweeen is dat weer minder erg.


Ja maar toch heb ik het niet zo op het hele donker rijden langs de weg, ookal zijn we goed verlicht.

en heb je geinformeerd bij de mossel dan arwen??? waren daar kosten aan verbonden?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, Goldwynn, IASCrawler, Irma_Maandag, sterregoud en 47 bezoekers