Update Jurga, Nimondro, Wencke en Voice ook maar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Update Jurga, Nimondro, Wencke en Voice ook maar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 11:11

Ik begin met...

Jurga:

Ik had donderdag een topic gestart dat ik vermoedde dat Jurga last van haar rug had en dat ik er naar wilde laten kijken. Zaterdag is kebie langsgeweest om eens te kijken en zij bevestigde mijn vermoeden. Jurga drukte idd haar rug weg. Gelukkig geloofden mijn ouders me nu wel, die dachten dat ik weer eens iets had verzonnen.
Woensdagavond in de verenigingsles liep ze namelijk niet goed. Niet kreupel, maar net of ze stijf was en spierpijn had. Dat is vrijwel onmogelijk, ze heeft echt na de zwaarste menritten en wedstrijden geen spierpijn, ik heb het echt nog nooit bij haar gezien. En de afgelopen week had ze echt niets aparts gedaan! Ik ben maar gestopt met de les, want ik kon er gewoon niets mee. Ze wilde wel, maar het was net of ze niet kon.
Ik heb haar een paar dagen gelongeerd en zag er niets meer aan, dus ik zaterdag op naar de wedstrijd. Maar bij het losrijden voelde ik het al, het was nog niet goed. Niet kreupel, maar weer niet kunnen lopen op de een of andere manier. Ik heb er nog even naar laten kijken door iemand van de Nieuwe Heuvel, maar die vond haar ook niet echt goed. Het was heel stom, met losrijden liep ze steeds stukjes goed en dan net of het er weer inschoot, weer slecht. Ik ben dus naar de jury gegaan en heb gezegd dat ik haar niet helemaal goed vond, dus als hij iets zag, dat ik zou stoppen. Maar ja, in de proef liep ze dus weer. Ik had me ondertussen zo op lopen naaien of het niets ernstigs was dat ik de proef nogal verknalde. De tweede proef ging beter, maar nu had ze ineens de full-speed erop en was ik de rem wat kwijt. Kortom, geen goed gevoel over de wedstrijd, maar ze liep wel weer. *zucht*
Vanmorgen heb ik dus een fysio opgebeld, maar die moest eerst toestemming hebben van mijn eigen DA om haar te mogen behandelen. Daar deed de DA dus eerst heel moeilijk over. Uiteindelijk heb ik toestemming gekregen en een afspraak gemaakt voor woensdag. OK dan! Ik ben echt heel benieuwd, ik hoop echt dat het niets bijzonders is. De DA wilde alleen toestemming geven als we wel naar de praktijk zouden komen als de fysio iets anders ontdekte. Dat lijkt me dus logisch, maar goed. De afspraak staat, nu allemaal duimen dat er niets is met Jurga.... Verdrietig Ik maak me best veel zorgen om haar.

Nimondro:

Nimondro gaat ook erg goed! Onder het zadel gaat hij heerlijk sjouwen, dus binnenkort mag hij een keer mee naar les. Ik stuur deze week nog een startkaartaanvraag op, zodat ik hem dit jaar nog kan starten. (Ik heb al een plekje bemachtigd...) Ik begin gewoon in de B, zodat we nog een tijdje kunnen oefenen en elkaar kunnen leren kennen. Het gaat echter al zo goed, het is een heerlijk paard. Zijn stugge mond is er al voor een groot deel uit en zijn conditie en balans worden ook steeds beter.
We hebben donderdag voor het eerst met hem gesleept met een bandje erachter in de bak en daar gaf hij vrij weinig om. Zaterdagmorgen dus nogmaals gesleept en dat ging zo goed dat hij ook nog voor de kar gezet werd. Daar wilde meneer eerst niets van weten, maar het is toch gelukt. Ze zijn in de wei gaan stappen en draven en na een tijdje liep hij echt GE-WEL-DIG. Lovers Echt helemaal nageeflijk en maar lopen. Ze hebben ons verteld dat hij eens betuigd moest zijn, maar volgens Ronald stond hij er toch echt voor het eerst voor. De zweep vond hij wel erg eng, daar ging hij voor op zijn achterbenen, maar echt petje af voor Nimondro, wat een toppertje! Foto's volgen nog, heb enkele hele mooie shots. Pap was ook heel trots volgens mij Haha!.

Wencke:

Gisteren is Wencke voor het eerst meegeweest naar het bos. Ik stapte weleens een rondje met hem op de weg en dat ging over het algemeen best goed. Gister mocht hij dus mee naar het grote enge bos. Cool Roy ging met Sjurres en ik met Wencke alias Punkie. En het ging echt SUPER! Wencke is echt met vlag en wimpel geslaagd voor deze test! Slim Hij heeft geen enkele stap verkeerd gezet, liep aan een lang touwtje achter me aan en alleen op mijn stem al kwam hij steeds iets terug als hij weer iets te hard liep. Ik ben echt zo trots! Pap, mam en ik hebben al besloten dat we maar een dag in de week moeten prikken om de jonge paarden op te gaan voeden, want Voice is echt een wandelende ramp. Heel lief hoor, maar op de weg een draak. Ik heb toen als veulen al eens zandgehapt toen ze ervandoor stoof in het bos en daarna hebben we niet veel meer met haar gedaan. Nu moet ik erbij zeggen dat Voice heel anders is dan Wencke. Beide net zo nuchter en nieuwsgierig, maar Voice is een vluchter en Wencke net als Jur juist niet. Bovendien gooit Voice altijd haar gewicht in de strijd en begin je er niets meer tegen. Maar daar gaan we mee aan het werk.

Voice:

Ook Voice gaat heel lekker. Ze groeit op het moment niet meer zo hard gelukkig, want we zien in de wei amper het verschil meer met Jurga af en toe. Zo zagen we pas Voice en Mondro al aan voor Jurga en Harald en we vroegen ons al af waarom Wencke daarbij stond. Bloos Ik heb weer een zootje erg leuke foto's van de paarden gemaakt, die volgen zo snel mogelijk. Daarop is joekel Voice goed te zien. Voice kan echt beter Toice heten, dat komt meer in de richting van haar uiterlijk. *LOL*

Maar goed, dit was weer even de update. Foto's van onze vier paarden en Mondro voor de wagen volgen, Mondro onder het zadel vast ook binnenkort. Helpen jullie me allemaal even duimen dat er niets mis is met SuperJurga? Verdrietig

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:27

Nou dat was weer een hel typwerk.. Mooi dat alles goed gaat behalve Jurga dan op het moment, maar dat gaat vast wel goedkomen!!
Ik ga woensdag voor je duimen, maar dat wist je al..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:07

Ben benieuwd naar de foto's van je jonge toppers. En ik zal helpen duimen dat er met SuperJurga niks mis is! En met jou zelf gaat het ook goed hoop ik?

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:11

Super hoor,
ga je trouwens B HC starten? Aangezien Nimondro al M is geweest en jij L bent mag je geen B meer met hem starten maar moet je gelijk het L1 in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:26

Wat een leeswerk Knipoog Maar wel leuk om te lezen, fijn dat alles zo goed gaat met je beestenboel Komt helemaal goed met die jonkies, en Mondro. Dat van Jurga, vind ik een beetje vaag, maar dat is het volgens mij ook... Naja, hopelijk is het niks ergs, of kan het opgelost worden. Ben wel benieuwd eigenlijk.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:37

He, succes met de fysio.Heb ook ooit eens een fysio bij paard gehad, en met resultaat. Ze kreeg zo'n matje op haar rug, geen idee hoe het heet was met magneten ofzo..Maar dat had een bepaald uitwerking.lag er een half uurtje op en ze ging dan heerlijk ontspanne.. lekker onzinnig verhaal ..Maar iig veel succes met haar!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:46

Succes met de fysio ik weet zeker dat het goed komt.

*groetjes aan de fysio doen he*

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:50

Ik ga zeker voor jou en voor Jurga duimen....
Heel veel suc6 bij de fysio

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:55

Sterkte met Jurga Ach gut hopen dat het niks ergs is.
En fijn dat het met de andere zo goed gaat *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 16:56

Dank jullie wel voor de reacties! Dat wist ik helemaal niet dat dat moest Suuz, ik dacht dat dat pas inging als je Z bent geweest ofzo... Toch even navraag doen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:58

Citaat:
Artikel 125. Klassenindeling en nieuw gevormde combinaties.



Bij het vormen van een nieuwe combinatie (paard-ruiter) zal deze combinatie geplaatst worden in de hoogste gemeenschappelijke klasse (dit geldt voor alle nivo's).


Komt er op neer dat wanneer je met Jur punten in het L1 hebt gereden, je Imondro niet meer in de B mag starten aangezien die al M is geweest.
Doe je het wel krijg je een brief thuis Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 18:02

Vanaf wanneer is die regel ingegaan dan? Ik weet niet beter dan dat je in de L moet beginnen als je zelf Z bent geweest. Bij mij op de RV hebben ze me er ook niet op gewezen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:05

Die regel is altijd geweest, zolang ik wedstrijd rijd iig wel.
Daarom kon Zep ook zo Ozep in het M starten.
Als jouw rijvereniging op de hoogte is van het feit dat Imondro al M geklasseerd is hebben ze wel een partijtje zitten snurken zeg.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 18:07

Ja, je MAG in de hoogst gemeenschappelijke klasse starten, dat wist ik en naast mij ook veel mensen, maar dat het perse MOET, wist ik niet. Ik bel morgen de KNHS wel even.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:09

Is echt verplicht, gebruik de zoekfunctie op Wedstrijden ook maar eens, er zijn namelijk al heel veel topics op geweest, er zijn veel mensen die niet van deze regel op de hoogte zijn. Maar hij is echt al tijden van kracht.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:22

sterkte met Jurga, niet banketstaaf bedoeld maar laat je zadel nakijken! dat lag toen op de foto's niet bepaald goed op haar rug, en nu heeft ze dus zo'n last van haar rug....

een goede fysio wil ook het zadel op de rug zien liggen bij rugproblemen, om dus te kunnen beoordelen of het aan het zadel ligt

en over het op wedstrijd starten, mij is alotijd de volgende regel verteld:

de laagste klasse van jou of je paard, daarin mag je starten

ik was M1 en mn moeders paard Z1 ik moest dus M1 starten met dat paard(heb ik uiteindelijk toch niet gedaan want mn moeder ging zelf wedstrijden rijden)

iemand anders vertelde dat je 1 klasse lager dan de laagste klasse van paard/ruiter mag starten, danh had ik dus L2 mogen starten(zelf toen M1 en paard was Z1)
aar of dat waar is vraag ik me af, in dat geval zou je dus wel B mogen starten

bel/mail maar naar de KNHS, die hebben wel antwoord op je vraag!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 18:24

Ik bel zowiezo de KNHS wel even morgen. Renske, het zadel heb ik inmiddels op laten vullen en ligt weer veel beter, maar ik heb er nu een ander zadel opliggen in een wat betere maat (voor mij).

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:29

OK dan! toppie!
hopen dat de fysio wat kan doen voor de rug van jurga, denk het wel hoor, heb zelf goede ervaringen met de paardenfysio!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:31

Leuke update, Ilona.

Helaas voor je is het verplicht om in de hoogst gemeenschappelijke klasse te starten dus je zult idd in het L1 moeten beginnen. In de B mag je alleen HC starten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 20:17

Dan start ik gewoon dit jaar nog HC mee en volgend jaar L1. Kan ik hem iig leren kennen op vreemd terrein.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:56

Ben ook weer even bijgelezen Haha!
Super dat het zo goed gaat met Wencke en Mondro!
Ik ga ook voor je duimen dat het allemaal mee valt met Jurga's rug .

En nu moet ik toch snel weer eens langs komen om Mondro onder het zadel te zien Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:02

Jurga schreef:
Ja, je MAG in de hoogst gemeenschappelijke klasse starten, dat wist ik en naast mij ook veel mensen, maar dat het perse MOET, wist ik niet. Ik bel morgen de KNHS wel even.


Je kan ook een verzoekje doen om in een lagere klasse te mogen starten omdat hij er al een tijdje "uit" is geweest. heb er geen ervaring mee, maar volgens mij doen ze daar niet zo moeilijk over!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:12

Leuke update...
[naam verwijderd] duimt voor Jurga , natuurlijk!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:49

Persoonlijk zou ik het niet zo slim vinden om dat te verplichten... als ze eerst B start verdienen ze er toch veel meer geld aan? Want dan moet ze eerst de hele B door, en daarna verder waar ze eigenlijk ging beginnen Scheve mond
Maargoed, hopen dat alles goed komt Lachen.

En Mondro is lief Lovers


fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:53

Sypheron schreef:
Persoonlijk zou ik het niet zo slim vinden om dat te verplichten... als ze eerst B start verdienen ze er toch veel meer geld aan? Want dan moet ze eerst de hele B door, en daarna verder waar ze eigenlijk ging beginnen Scheve mond
Maargoed, hopen dat alles goed komt Lachen.

En Mondro is lief Lovers


Zonder deze regel raken, gewone ruiters met een jong paard zwaar gefrustreerd omdat, Z-ruiters met Z-paarden de prijzen in de B wegsnoepen (lichtelijk ongenuanceerd geschetst)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 44Myrthe44, Camino_S, carina, Josien_, Karintich, Lucia88, meggiemeg, Miekie74, RianneH, Shinedown, Tieme, Titsia, Zinzi_jewel en 122 bezoekers