Altijd plassen na het rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Altijd plassen na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 14:35

tegenwoordig moet Jamaica altijd na het rijden plassen. Zodra ze op stal gaat. Soms ook als ze de wei op gaat (na het rijden dus), en dan gebeurt het ook nog regelmatig dat ze 2x achter elkaar plast (met een paar minuten er tussen)
Ze toont 100% gezond, geen koorts niks...
Wel zijn ze een tijdje terug van hooi overgegaan op kuil, en ik heb weleens gehoord dat ze van kuil meer gaan plassen Verward

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:40

Mijn paard plast ook altijd direct na het rijden. Lekker makkelijk, hou ik er een emmertje onder Knipoog Haha!
Maar Mursey krijgt geen kuilgras omdat ze daar overgevoelig voor is (teveel eiwitten, krijgt ze dikke benen).
Dus denk dat het daar niet aan ligt. (In mijn geval dan).
Heb me er nog nooit zorgen over gemaakt. Zal wel een vorm van ontspanning zijn. Hard gewerkt... en dan de blaas maar even legen.. *LOL*
Ik weet de oorzaak werkelijk echt niet.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:24

Als ik terug kom van een buitenrit is de berm voor stal standaard plek om te plassen. ALTIJD wil hij daar plassen als we terug komen. Na rijden in de binnebak probeer ik meestal richting berm te lopen, aangezien hij anders op stal gaat staan plassen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:29

Ik vind het alleen maar makkelijk dat Ameretto dat ook steeds meer is gaan doen. Vooral met wedstrijden is het handig: ik ga ernaast lopen, hij staat stil, gaat plassen en hup, de hartslag neemt ook meteen flink af. Ik denk idd ook dat het een soort ontspanning is, letterlijk 'alles laten lopen'.

Dat Jamaica het ineens is gaan doen, dat komt misschien wel door een soort gewenning. Ze heeft het één keer gedaan, dat gaf opluchting en nu doet ze het vaker. Ik zou me geen zorgen maken zo lang het bij een of twee keer plassen blijft en ze verder gezond overkomt. Als ze vaker kleine beetjes plast, dan zou je altijd nog een DA kunnen inschakelen.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:29

mijn paard POEPT altijd direct na het rijden als ze vaststaat aan de balk om op haar eten te wachten...altijd! Knipoog

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:26

Mijn ex-verzorgpony moest ook altijd na het rijden plassen maar hij plast dus nooit in de bak dus ik kon na het rijden eerst een rondje stappen dan op stal zetten, laten plassen en weer verder uitstappen.

Ook een keer gehad dat die tijdens het rijden helemaal niet meer vooruit kwam dus heb hem toen ook even op stal gezet en tadaa een grote plas en meneer kwam weer vooruit Tong uitsteken

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:28

horses4life schreef:
Ook een keer gehad dat die tijdens het rijden helemaal niet meer vooruit kwam dus heb hem toen ook even op stal gezet en tadaa een grote plas en meneer kwam weer vooruit Tong uitsteken


DAs wel grappig, zal het ook eens proberen Haha!

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:34

Wat horses4life zegt, kan wel komen omdat sommige paarden (zo ook mijn paard) alleen in hun eigen 'huisje' durven te plassen. Soms is dat wel fijn (geen plas opruimen in de gang) maar soms ook vervelend (als hij tijdens lange buitenritten moet plassen maar het toch niet doet). Vooral jonge paarden hebben dit.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:27

Iedereen weet toch dat het in een schone stal veel minder spettert tegen je benen dan in de bak of in de berm Schijnheilig bovendien, baasje ruimt het toch wel op!!!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:32

Starlight plast ook altijd na het rijden in haar stal, het eerste wat ze doet als ik haar loslaat is naar de stal lopen. Of ze loopt naar het lange gras (voor het stoepje waar ze staat) en dan gaat ze daar staan.

Als ik haar te lang vast laat staan gaat het over het stoepje Haha!

en ze plast ook altijd als ik kom voeren. S morgens gaat ze eerst plassen voor ze naar binnen komt (buiten dus) en s avonds altijd binnen Verward
en daarna begint ze pas aan dr eten

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:39

Ik ken het Connor moet ook altijd plassen na het rijden, soms al tijdens het rijden dan is ie niet meer vooruit te branden. DAn zet ik hem even in zijn stal en binnen een paar seconden plast hij. Maar dan ook alleen daar. In de wei of ergens anders houdt hij het liever op denk ik.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:18

Mijn ene doet t standaard, en als ik ga voeren ( die ander krijgt eerst, en de voertonnen hoort ie al opengaan)
Hij houdt er niet van in t openbaar te plassen, op concour ook, dan heb je net n stukje met m gelopen, of gereden en dus tijd zat om te plassen.Doet niks, zet je m op trailer, en zodra je wegloopt gaat ie plassen sukkeltje :S

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:31

Lub doet het ook, eenmaal opstal hangt hij zijn zaakje eruit en plassen maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:33

mijn merrie doet het ook na het rijden...ff heerlijk leeg piezen ik zoek er niks achter. Cool

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:33

na het rijden gaan ze bij mij ook altijd plassen.idd even hun blaas plassen denk ik.ik denk dat het niet aan het kuilgras ligt.
Veel paarden en pony`s doen het dus niet iets om je zorgen over te maken.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:37

Vind het ideaal als ze veel plassen. Maaraak plast op fluitcommando. Heel erg makkelijk bij de hartslag die moet dalen Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:33

Sommige paarden plassen ook liever op stal omdat het daar niet zo spettert als op straat of op de spuitplaats. Ameretto moet soms zo nodig dat hij het op de poetsplaats laat lopen. En spetteren dat dat doet! Maar hij geeft er niet om. Ik wel, want dan moeten er weer een paar emmers water overheen omdat de slang van de spuitplaats er niet bij kan komen. Haha!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:33

Mijn merrie doet het ook altijd na het rijden, teugeltje los beetje drentelen, en hup ff plassen. Standaard!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:34

Yorghos plast ook regelmatig na of tijdens het rijden. Dat heeft hij altijd al gedaan. Hij krijgt de laatste tijd weer kuilvoer en plast nu wel weer vaker.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:29

mijn paard plast ook altijd meteen na het rijden en meestal ook in 2 delen naar mijn mening niets mis mee hoor, denk dat het heel normaal is.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:33

Mijn paard plast ook altijd standaard na het rijden in zijn box.. eerst neemt hij een slokje water en dan gaat hij staan plassen Haha! Hij doet het niet graag op straat of in de bak Alleen 1x uit hoge nood heeft hij het op straat gedaan...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:01

Ewald plast ook altijd als we hebben gereden. Die is toch ook echt zo gezond als een vis Haha!
Ik zie het trouwens ook altijd meteen als hij moet plassen, zet ik hem in zn box en dan gaat ie plassen en dan gaan we maar verder met afzadelen/afspuiten/e.d.