scheren....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-01 14:22

hallo

ik wil queen graag laten scheren maar kan het zelf nie.... is er iemand in de omgeving arnhem die queen wil scheren... ik betaal ervoor *LOL* *LOL*

maar wat is de beste tijd om ze te scheren.....
en moet je ze vaker scheren dan 1 keer?

Love the life that you live, live the life that you love


Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 14:30

Als je het nu al doet, moet je zeker nog een tweede keer, als je het nog een paar weken uit kan zingen redt je het wel met een keer.
Ik kom Absoluut niet uit de buurt van Arnhem, dus kan je niet helpen vrees ik, maar er zijn er vast genoeg die het voor je willen doen.

Navragen is beter dan afvragen.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-01 14:34

ja maar het probleem is dat ze zou al behoorlijk dik in de vacht zit..... terwijl ik op tijd ben begonnen met dek opleggen
maar ook al heeft ze dek op ze blijft dik in de vacht Boos!
in ieder geval bedankt......
dan maar paar weken w8 doe het liever 1 keer zo leuk vind ze het toch al nie

Love the life that you live, live the life that you love

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 16:50

Ik woon in brabant en heb mijn paard vorig jaar ook zelf geschoren. Voor ons is dat op zich niet zo'n probleem om te doen aangezien wij ook onze koeien moeten scheren is een paard ook zo meegenomen. Maar ik denk dat je zonder problemen je paard ook zelf kunt scheren als je veel geduld hebt en het rustig aan doet gewoon stukje bij stukje zo doe ik het ook. Het hoofd zou ik zelf niet doen ik zou allen tot de kaaklijn (gelijk met de bakstukken van het hoofdstel). Ik vraag me alleen af of je een zadel stuk moet laten zitten veel mensen doen dat wel maar ik heb vorig jaar de hele rug kaal geschoren en problemen had ie daar niet mee. dus ik weet niet wat het beste is.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 16:58

t hoort eigenlijk wel hoor!
Als je paard absoluut geen gevoelige rug heeft zal t niet veel kwaad kunnen, maar echt goed zal t niet zijn.
Mijne is vorig jaar door iemand geschoren, en toen heb ik de 'makkelijke' delen zelf gedaan, zoals de achterhand en de hals, maar dit jaar ga ik het zelf doen!
Mijne heeft nog ABSOLUUT geen vacht, ze zit nog vol in d'r zomerhaar, ben ook erg vroeg begonnen met deken opleggen, maar, ik denk dat ik toch wel moet scheren..
Als je t nu doet, zal het inderdaad rond december of misschien wel eerder weer moeten gebeuren, en als je allebei de keren iemand laat komen, kost dat dus 2x geld.
Mijne ga ik nadat ik met r op vakantie geweest ben scheren, dus over ongveer een maandje, misschien wat later, maar dat raad ik jou dus ook aan!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 18:01

Helaas voor jou kom ik hem niet scheren,
Party!!
ik doe het dus ook zelf en als je er gewoon de tijd voor neemt is het niet moeilijk.
Je kan niet zoals met een schaar happen maken.
Je moet er gewoon voor zorgen dat je alles hebt gehad.
De benen en het hoofd doe ik altijd met zon kleine opscheermachine.
Je moet eigenlijk wel een stukje laten zitten bij het zadel. Somige paarden krijgen daaar anders schuur plekken.
Zelf laat ik ook altijd een 3 hoekje bij de inplant van de staart staan.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-01 21:48

ik heb een geprobeerd haar benen op te schreren en toen kwam ze omhoog nie te geloven
praam kan ze nie om heeft een praamfobie
dus vandaar dat ik het liever iemand anders laat doen *LOL*

Love the life that you live, live the life that you love

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 22:13

Mmm. Als je zelf een scheerapparaat hebt? Ik scheer de paarden bij ons op stal voor F100,- in jachtmodel, dwz sjabrakje en benen blijven lang in t haar. Kan natuurlijk ook helemaal scheren. Ik kom uit Ede...
By the way, ik scheer moeilijke paarden altijd met een streepje sedalin.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-01 22:33

ok laura ik zal er ff over nadenken maar dan pb ik je tegen die tijd wel kay?

Love the life that you live, live the life that you love

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 22:35

Yep Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, JudithGigi, StonedRomy, xYaartje en 121 bezoekers