Hoe denken jullie over deze 2 aigle laarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Hoe denken jullie over deze 2 aigle laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 22:08

Hoi,

Omdat ik volgend jaar eindelijk wedstrijden ga rijden heb ik toch maar eens laarzen nodig. Normaal rijd ik daar nooit mee, dus leren vind ik te duur. Nu kwam ik op 2 soorten laarzen van Aigle, die wel goed lijken. Het gaat om de Aigle-Professional en de Aigle-dressuur. Allebei leren bovenstukje, lijkt ook wel beetje opelkaar. Professional heeft zo'n merkje boven, weet niet hoe ik hier een foto bij krijg.

Ik hoop op reacties!

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:21

ik zou de goedkoopste nemen omdat je ze alleen op wedstrijden gebruikt....
en als ze toch op elkaar lijken zou ik dat doen

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 22:23

ze zijn even duur Haha!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:34

Ik heb sinds kort de Aigle Professional, ze zitten lekker en rijden verukkelijk Haha!:D
Afbeelding
Dit zijn ze Haha!:D
Ik raad ze zeker aan, maar ik heb het dan ook alleen maar van deze kant gezien, de Aigel dressuur rijd misschien ook wel heel lekker Haha!:D

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:40

ja die heb ik ook en hebben een erg mooie pasvorm voor een rubberen laars en zitten heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 07:54

Ik vind dat drukke aan de bovenkant niet zo mooi en zo gewoon hele gladde nemen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:05

Dat is ook wel waar ja, ik rijd geen wedstr, met deze laarzen, zou ze daar ook niet zo mooi voor vinden, maar voor recreatief wel, het is natuurlijk heel smaakgebonden

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:33

Ik hou dus helemaal niet van kunstof laarzen, ongeacht welk merk. Ze zijn bij mij altijd te kort. Hierdoor zit de bovenkant van de laars precies bij de rand van het zweetblad, en dat betekent irritatie. De laarzen scheuren dan ook snel bovenin.
Als je voeten nog groeien, dan is kunstof uiteraard een optie. Anders zou ik doorsparen en voor leer gaan (rectiligne al vanaf 150 euro, geen topkwaliteit, maar beter dan kunstof).
Ik heb 1 keer de Aigle Ecuyer gehad, die waren binnen een half jaar van binnen helemaal stuk. (wel intensief gebruik).

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:02

Ik vind die op het plaatje niet mooi, te grof. Net als die Mountain Horse laarzen, die zijn tegenwoordig ook zo hip, maar ik vind ze dus echt niet mooi
Zo glad en zo slank mogelijk, dat vind ik persoonlijk het mooiste en dan het liefst leer ipv rubber. Die rubberen laarzen zijn altijd zo laag, heb nog nooit iemand gezien bij wie ze mooi hoog vielen, waarom ze die laarzen niet standaard een paar centimeter hoger maken Verward

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:19

De Aigle Dressuur zijn wel hoog hoor.
Dat zijn de mooiste rubberen laarzen die er zijn vind ik. Heb ik vroeger ook gehad, en kwamen gewoon tot mijn knie.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:55

Nathalie schreef:
De Aigle Dressuur zijn wel hoog hoor.
Dat zijn de mooiste rubberen laarzen die er zijn vind ik. Heb ik vroeger ook gehad, en kwamen gewoon tot mijn knie.

En toch zijn de hoogste nog te kort. Ze halen echt niet de hoogte van leren laarzen. Terwijl dat volgens mij wel te maken is Verward

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:57

Ja oké maar leren laarzen hebben een boog die over je knie loopt een stukje.
Die Aigle's van hierboven op de foto hebben dat ook een beetje en lopen dan ook iets hoger aan de buitenkant. Een vriendin van me heeft die ook en bij haar lopen ze tot op haar knie, net zoals met leren laarzen.
Maarja, misschien heeft zij dan wel weer korte onderbenen ofzo. Tong uitsteken

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 08:59

Hoi,

Ik zou voor de aigle professional gaan! Deze rijlaars heb ik onlangs gekocht en ben er zeer tevreden over. De zool is hoger waardoor je niet het idee hebt dat je op de grond loopt, de pasvorm is goed. Alleen ze hebben nog geen verschillende kuitmaten, dat zou een nadeel kunen zijn!
Succes ermee!!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:36

Nathalie schreef:
Ja oké maar leren laarzen hebben een boog die over je knie loopt een stukje.
Die Aigle's van hierboven op de foto hebben dat ook een beetje en lopen dan ook iets hoger aan de buitenkant. Een vriendin van me heeft die ook en bij haar lopen ze tot op haar knie, net zoals met leren laarzen.
Maarja, misschien heeft zij dan wel weer korte onderbenen ofzo. Tong uitsteken

Bij mij is de binnenkant dus ook te laag, gewoon alles. Precies de rand van de laars zit bij de rand van het zweetblad en dan krult de laars op en scheurt heel snel. Leren zijn dus nog hoger. Nu heb ik wel iets van 54 cm hoogte bij de laarzen van Petrie.

Ik vind overigens dat de aigle laarzen voor kunstoflaarzen wel erg mooi zijn, geen lelijke naden e.d. Qua uiterlijk maakt het mij niets uit welk model je neemt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:47

Ik heb altijd de aigle start. Een mooi afgewerkte gladde laars.

Heb gister even de leren petries van mijn vriendin aangehad, maar dat vind ik dus echt niet zitten zo hoog... (misschien een kwestie van wennen?)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:04

ja, is wel een kwestie van wennen, maar ze kunnen ook weer te hoog zijn. dat had ik met m'n eerste paar. We gaan nu wel erg offtopic

Pinacolada, laat je nog weten wat je gekocht heb? En hoe ze bevallen?