regendeken ja of nee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

doe jij je paard een regendeken op met regenachtig weer als nu?

ik berijdt hem/haar dus doe het zeker, dag en nacht.
11 (32%)
nee hoor een paard kan best tegen regenachtig weer, ook al rijdt ik er elkde dag mee.
9 (26%)
mijn paard staat dag en nacht in de weide en er wordt niks mee gedaan dus heeft ie geen dek nodig.
1 (2%)
ik kijk dagelijks naar het weer en doe naar aanleiding van dat een regendek op. Maar bij een klein buitje doe ik dit niet, vindt ik niet nodig.
3 (8%)
nee geen regendeken want hij staat overdag buiten en snachts binnen
8 (23%)
ik weet het eigenlijk nog niet!
2 (5%)

Totaal aantal stemmen: 34


Anoniem

regendeken ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:41

Ik ben zeer benieuwd hoe jullie mening over een regendeken is op dit moment, vinden jullie het belangrijk of zeggen jullie een paard kan best zonder en het overbodige luxe? Hierbij heb ik het over een ongevoerde deken!

Ik ben zeer benieuwd baar jullie mening want ik heb het idee dat die zeer uiteenlopend is, natuurlijk afhankelijk van de situatie zal ik hem zo uitgebreid mogelijk maken!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-03 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:46

Ik vindt het overbodige luxe, zeker nu ze lekker in dr dikke vacht staat. Regen smelten ze niet van volgens mij, tis alleen handig voor de ruiter dat het paard niet nat is als ze gaan rijden, maar voor het paard maakt een spatje regen niks uit hoor....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

gillian

Berichten: 4403
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:58

mijn paard staat op stal en komt niet buiten als het regent.
heb dus geen regendeken nodig Haha!

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Dennis

Berichten: 31461
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:00

Enkel een regen deken vind ik een beetje onzin, of je nu wel of niet met je paard werkt.
Als je hem kort in z'n vacht wilt houden moet je er toch al snel een gevoerde deken op leggen, en die zou ik zeker wel waterdicht willen hebben. Want van zo'n natte klekker om z'n lijf worden ze zeker ziek.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:08

Er staan wel heel veel opties bij die bij het antwoord NEE horen.
Mijn antwoord is dus niet hierboven te vinden.
Ik kies voor ja, maar met heel andere redenen dan die er boven staat aangegeven.
Heb dus niet gestemd.


Ann

Berichten: 13237
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:11

Mijn Tinker heeft al een dikke vacht en staat nu 's nachts binnen, ik doe haar overdag geen regendeken op, ze maakt niet de indruk dat ze het koud heeft, zolang ze zelf aangeeft geen behoefte te hebben aan extra bescherming, laat ik haar zonder deken buiten lopen overdag, het rijden pas ik aan door veel meer te gaan (uit)stappen.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:55

Tos heeft op dit moment een winterdeken op die ook regendicht is. Thunder niet, ook al wordt hij om de dag bereden. De paardjes staan ook nog niet binnen, alleen na de priveles. Het zijn jonge paarden en die moeten wel tegen een stootje kunnen!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:59

Als ik een deken op doe is het voor de warmte en niet voor de regen. Het is nog ontzettend warm (afgezien van de regen), dus dat vind ik echt onnodig. Ik zie alleen maar paarden bezweet onder hun dekens vandaan komen. Maar het ligt er natuurlijk wel aan of je een gewoon, gezond paard hebt, en je moet je paard niet gaan wassen.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:11

Die van mij hebben sinds zondagavond dus wel hun ongevoerde prive-stalletje Haha! op. Ze zitten nog relatief kort in het haar voor 10 graden celcius met regen en wind. Mijn ervaring is dat ze best tegen een buitje kunnen, maar zo'n plotselingen temperatuurval gecombineerd met regen en wind kunnen ze niet goed hebben.

Enne, ik heb 2x KWPN die dus een volledige vacht moeten krijgen en t/m half december dag en nacht buiten staan.

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:13

Ik heb vanmorgen Spix'je onder een regendeken gezet. Hij keek zo zielig helemaal doorregend gisteren dat ik toch maar het ding erop gegooid heb deze morgen omwille van regen/harde wind combo. Ons fjordje die bereden is staat in z'n uppie, lijkt er ook geen last van te hebben, dus die staat lekker zonder. Als de wind gaat liggen gaat het deken er terug af. Het is niet de bedoeling z'n wintervacht tegen te houden.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:22

De shet van een vriendin staat dag en nacht buiten maar krijgt geen regendek op omdat hij binnen en buitenlopen wanneer hij wil.

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:26

ligt er toch aan aan wat voor paard je hebt, zou een tinker er geen op doen, die kan tegen de regen, maar heb je nou een arabiertje met een hele dunne vacht die ook nog eens slecht in de wintervacht komt dan zal ik het zeker doen,
en met wel of niet rijden, dat heeft er niet veel mee te maken,
ja behalve voor ongeduldige mensen die het zadel er meteen opgooien en ook niet even controleren of hun paard teovallig niks heeft? is handig als je dat merkt voordat je er op zit hoor!!!

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Cowgirl

Berichten: 23729
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:42

Paarden hebben al vanzich zelf een prachtige regendeken.

Kon het gister weer eens duidelijk zien... en koud? Ik denk dat wij het soms kouder hebben.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:21

ik denk dat het gewoon ook een beetje met je gevoel te maken heb...zelf lig je al lekker warm onder je herfstdekens op bed...en de regent kletterd tegen de ramen en het waait, staat je paardje nog op het land...dat voegt niet helemaal! (heb ik dan hoor)

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:32

Nico wordt bijna elke dag gereden en staat nu onder een regendeken. Hij staat dag en nacht buiten en reken maar dat het 's nachts koud is! Helemaal als het hard waait en ze ook zeiknat zijn van de regen.

Lucky heeft geen dekens, en hij stond laatst te rillen van de kou. Hij kon amper normaal op zn pootjes blijven staan, stond helemaal te shaken.. Haren stonden overeind, oren ijskoud. Kan mij niet wijsmaken dat die regen en wind hem niks uitmaken.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:01

Ik het het eerste gekozen, maar niet echt om die reden. Mijn paarden staan overdag buiten en kunnen niet schuilen. Met deze wind en dan nat worden, ze staan ze zich van hun hoeven te rillen. Ras van het paard maakt ook veel uit, vind ik. Een Fjord is weer anders dan een Kwpn'er. Trouwens zou ik geen enkel paard na het rijden bloot het land op sturen en met zo'n dikke vacht duurt drogen uren.
Straks gaat er een iets dikkere deken op, ook waterdicht, dat vind ik nml het belangrijkste.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:03

Net als Margee staat mij optie er niet bij.
Ik had deze optie moeten hebben:
-mijn paard staat dag en nacht in de weide en er wordt niks mee gedaan maar heeft wel een regendeken op.

Want ik heb geen schuilmogelijkheid en vind dat ieder paard in dit natte weer een regendeken op moet. Ze heeft nu nog geen voering maar als het gaat vriezen krijgt ze er een onderdeken onder. Ik heb namelijk een hekel aan wintervachten en uiteindelijk word ze wel weer bereden. Is nu alleen ivm veulen.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:06

SuperRoos schreef:
ligt er toch aan aan wat voor paard je hebt, zou een tinker er geen op doen, die kan tegen de regen, maar heb je nou een arabiertje met een hele dunne vacht die ook nog eens slecht in de wintervacht komt dan zal ik het zeker doen,
en met wel of niet rijden, dat heeft er niet veel mee te maken,
ja behalve voor ongeduldige mensen die het zadel er meteen opgooien en ook niet even controleren of hun paard teovallig niks heeft? is handig als je dat merkt voordat je er op zit hoor!!!



Ik heb hier 2 Tinkers staan, een fjord en 2 shetlanders en allemaal mét deken. Verder staat er een arabier zónder deken. Is niet mijn paardje want anders had hij ook een deken op gehad.

Tuurlijk maakt het uit of je rijd, als je geen dekens op doet krijgt je paard een wintervacht. En rijden met wintervacht is niet echt fijn, je paard word zeiknat van het zweet en droogt heel langzaam op waardoor je hem alsnog een deken op moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:11

Ik vind het wel makkelijk.
Dan is hij tenminste droog, kun je hem gewoon poetsen en meteen rijden.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:17

Hehe... Runningkawa, helemaal mee eens Knipoog
(Maar dat is niet mijn enige reden om het regendek dag en nacht om te hebben hoor)

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:08

Bewijs helemaal geleverd! De laatste 24 uren had m'n tinkertje niet meer gelegen in de wei, hij had het gewoon te koud! Vanmorgen deken op, hij heeft deze morgen nog en uiltje gevangen languit, en deze namiddag alweer ... zeggen dat het niet nodig is is al goed en wel, maar ik zie met m'n eigen ogen dat mijn tinkerjaaring zich stukken beter voelt nu MET deken !!!!!!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:17

In 't land hebben ze nu standaard een regendek op, op stal krijgen ze een staldeken op.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:37

Palermo stond vandaag voor het eerst met haar pagony tiger outdoor light.

Ze stond te springen in haar box omdat ze naar buiten wou, maar bij ons staat samen met de regen een wind van heb ik jou hier.....de terrasstoelen vlogen door de lucht.

Dus tsja, morgen wordt het nog erger, Par zit dit jaar heel licht in haar vacht, dus vanaf nu staat ze met deken.
Ongevoerd, en dan kunnen ze zeggen wat ze willen over dat ze niet van suiker is.....ze kan nu gewoon lekker op haar gemak grazen en dartelen en voelt zich zichtbaar lekkerder dan toen ze zonder stond.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Anouk_H, BarbaravdW, beegee, Fling, IASCrawler, jaap_2005, JumpingWolf, Kabayo, Sigge, Tijn8, WillemijnL, xsurfdiary en 83 bezoekers