stoere weer terug naar vorige eigenaar :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

stoere weer terug naar vorige eigenaar :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 14:51

sinds 1 oktober staan bij ons de paarden weer op stal.
ook stoere moest op stal.
en hij vind het dus helemaal niks. hij eet niet drinkt niet. ik vond het zo zielig voor hem dat hij na 3 maanden nog steeds heimwee had.
dat ik heb besloten dat hij weer terug gaat naar de vorige eigenaar waar hij lekker heel het jaar op het land met zn vriendjes kan spelen Haha!

ik heb inmiddels wel een pony erbij gekocht kimmy zie [LK] ik heb een nieuwe pony.
zondag gaat stoere weg Huilen ik vind dit heel jammer maar ik wil het beste voor hem.
maar ik blijf wel lekker naar hem toe gaan hoor.
groetjes claudia

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:59

ja das jammer!
maar ik volg je niet helemaal, pjotr moest weg omdat je geen tijd mer had, en nu heb je wel weer een nieuwe pony Verward

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 15:03

klopt.
maar ik heb inmiddels een andere baan.
en stoere gaat nu ook weg dus ik heb er nu dan nog maar 1 nou ja vanaf zondag dan.
beetje vreemd weet ik maar er zit bij pjotr nog meer achter (prive)

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:03

Ik zei vanmorgen nog tegen Viking op MSN hoe lang het zou duren voordat Stoere ook weg was. Dit was zelfs nog sneller dan ik gedacht had.
Ben benieuwd hoe lang deze pony blijft.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:05

Valt me wel op dat je niet echt lang met je pony's doet. Misschien kun je het beter bij een verzorgpaard of bijrijd paard houden?
Maar ja, erg voor je dat hij weer weg 'moet.'

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 15:13

nou sorry maar ik wil echt niet dat hij weggaat maar op stal is het niks voor hem. en sorry pjotr is een ander verhaal en dat zou jij moeten weten ineke je weet heel goed hoe pjotr was en hoe linda was.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:13

Veel sterkte!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 15:14

bedankt

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 15:16

ik heb stoere liever daar gelukkig op het land dan hier ongelukkig op stal. of ligt dit nu weer aan mij????? ik denk liever aan de pony hoor.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:20

Annetje schreef:
Valt me wel op dat je niet echt lang met je pony's doet. Misschien kun je het beter bij een verzorgpaard of bijrijd paard houden?
Maar ja, erg voor je dat hij weer weg 'moet.'

idd,
ik wens je heel veel sterkte maar ik vind je verhalen wel wat vreemd......
maar verwen hem nog ff goed nu, en geef hem ee n lekkere poetsbeurt voor die weggaat

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:24

pjotr schreef:
ik heb stoere liever daar gelukkig op het land dan hier ongelukkig op stal. of ligt dit nu weer aan mij????? ik denk liever aan de pony hoor.


Mijn paard is de eerste paar dagen na een weideseizoen ook een beetje van slag. Dat betekend niet dat ze zich niet aan kan passen. Het is nu eenmaal niet altijd mogelijk om paarden het hele jaar buiten te laten. Als jij iedere keer het paard zijn zin geeft omdat je het zielig vind, dan zou ik maar heel snel met paardrijden stoppen. Je zult altijd een situatie krijgen waarbij je aan je paard merkt dat hij niet lekker in zijn vel zit. Dan heeft hij zich aan te passen....of idd, je verkoopt hem, en koopt er een andere pony voor terug...Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 06-10-03 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:24

pjotr schreef:
nou sorry maar ik wil echt niet dat hij weggaat maar op stal is het niks voor hem. en sorry pjotr is een ander verhaal en dat zou jij moeten weten ineke je weet heel goed hoe pjotr was en hoe linda was.

Ja, Linda is een dweil, en Pjotr was niks mis mee, alleen had hij nooit wat geleerd.
Maar ik weet ook hoe jij bent. Laat ik daar maar over ophouden.
Laten we zeggen dat het niet voor niks was dat je niet aan Bill en Pepper mocht komen.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:48

Gaan we nu ruzie maken Verward Er zal heus wel een goede reden zijn waarom ze Pjotr heeft verkocht.
En voor Stoere wilde ze gewoon het beste doen, wat ze dacht dat het beste was was.

Ik zie dat je nu een andere leuke pony hebt, veel plezier daarmee Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:17

Ik ben het eigenlijk wel met Cassidy eens.
Het "stalseizoen" is nog geen week oud, elk paard heeft tijd nodig om aan de overgang te wennen.
Een goede eigenaar wil inderdaad het beste voor zijn paard, maar aan de andere kant geeft een goede eigenaar een paard ook de kans om te wennen aan veranderde omstandigheden.
Als dit de enige reden is waarom je je paardje weg wilt doen, dan zou ik het zeker aankijken, 99% kans dat hij zich alsnog aanpast.

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:30

Vind ik ook!
Je wil natuurlijk gewoon het beste voor je paardje!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:06

Oke, zonder een vingertje op te steken begrijp ik dit, je verkoopt Pjotr omdat je er te weinig tijd voor hebt vanwege werk en Stoere. Nu is Stoere weg, dus heb je ook meer tijd. Een andere pony wordt gekocht. Deze vraagt net zoveel andacht als Pjotr, waarom heb je de verkoop van Pjotr niet stopgezet dan?

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:17

Ze heeft nu tcoh een nieuwe baan, schrijft ze. En dat stoere weg is, waren meer persoonlijke redenen voor. Meer snap ik er ook niet van...

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:30

ik begrijp haar wel hoor
pjotr was niet alleen van haar en door omstandigheden met de andere eigenaar heeft ze zoiets gehad van ik wil een pony die echt helemaal alleen van mij is
dat heeft ze gedaan (stoere dus) maar nu blijkt dat hij nooit of nauwlijks opstal gestaan heeft
ze heeft zelf geen mogelijkheid om hem heel het jaar door op een weiland te zetten
dus de enige oplossing was om hem terug naar de vorige eigenaar te doen
en omdat ze nu dus een nieuwe baan heeft (waarschijnlijk meer tijd)
heeft ze een andere leuke pony gekocht die wel opstal kan
en waar ze lekker op kan rijden
en ik geef haar groot gelijk
veel plezier met je nieuwe pony hoor *LOL*

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:35

Kijk dat is al een duidelijker verhaal *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:46

En toch snap ik het dan niet. Als je een dier aanschaft, dan ga je toch in ieder geval kijken wat hij kan.
Als achteraf blijkt dat hij nooit op stal heeft gestaan, heeft ze of niet de goede vragen gesteld, of niet lang erover nagedacht of Stoere wel de pony is die bij haar past (in alle opzichten)
Ik hoop dat het paardje wat ze nu heeft beter bij haar past en wat langer mag blijven.

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:03

Ik geef Cassidy en Pjotr allebei gelijk...
Natuurlijk heeft je paard wat wentijd nodig maar als je paard niks eet drinkt dan begin je je toch wel zorgen te maken... ( je laat je knol toch niet uithongeren en uitdrogen ) en zoals Pjotr zei ze wil het beste voor Stoere dat zou iedereen toch willen ( het beste voor je paard/pony)
Mijn oude instructrice vond 2 maanden al lang voor een eigen paard te houden zei ze.. Niet iedereen is hetzelfde , we moeten elkaar respecteren zoals we zijn en als we het daar niet mee eens zijn moet je gewoon niet reageren . Bokt word hier alleen maar rot van omdat ze altijd maar afgezeikt worden... Altijd als Pjotr iets plaatst dan word er commentaar gegeven op haar ALTIJD! je moet dit wel zien als Pesten... of iemand die geen paard vedient of in de paardenwereld mag leven...
Pjotr mag doen wat ze wil en laat zich niet door jullie de weg wijzen... ook al ken ik haar niet dit is al de 2de x dat ik zo voor haar moet opkomen...
Ik vind het echt belachelijk...

P.s Heel veel sterkte Pjotr en veel plezier met je nieuwe pony... Als ik jou was zou ik Stoere nog is een keertje opzoeken en weer is lekker knuffelen en zien hoe hij dan weer gelukkig is...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:19

Een paard verhongert en droogt niet zo snel uit hoor.
En een instructrice die paarden beleerd en een heleboel paarden in handen krijgt, zal 2 maanden al snel lang vinden dat je een paard in je bezit hebt.
Ik kan je vertellen dat ik pas na een jaar of twee door had hoe mijn paard ongeveer in elkaar steekt, tijdens een drachtigheid en zonder. En nog doet ze me af en toe verbaasd staan. En ik ga met mijn merrie dagelijks om. Mijn veulen zie ik gemiddeld eens per week.

En wat betreft het commentaar dat Pjotr krijgt: als je iets op bokt zet, dan geef je daarmee aan iets met anderen te willen delen, je wilt daar reacties op hebben, anders kun je net zo goed niets plaatsen. Wees er dan ook op voorbereid tegengas te krijgen.
En Pasja, jij hoeft je niet geroepen te voelen op Pjotr te gaan verdedigen hoor.....als ze geen commentaar wil dan is er een oplossing: gewoon niets meer plaatsen.

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:34

Ze is op bokt gekomen om met een goed gevoel te bokken en niet om geen zin meer te hebben...
En je kan altijd commentaar geven natuurlijk maar dat moet bij haar altijd op een banketstaaf manier en ook al bedoelen ze het niet zo maar het kan altijd op een verkeerde manier aankomen en kijk dat weten ze dan niet!!! En je kan het altijd op een vriendelijke manier doen...
En ze vraagt toch niet om die dingen van ( oo jij houd je paarden toch ook niet lang waarom hou je het gewoon niet op een verzorgpony ) Zou jij er om vragen of wat? kijk ik bedoel het niet boos maar ik vind het echt niet normaal hoe mensen kunnen reageren hier...
En niet iedereen is zo sterk om tegengas te geven omdat ze bang zijn dat er dan wat zou gebeuren...

Sorry voor de offtopic Bloos