Van Goghrit (Nuenen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Van Goghrit (Nuenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 11:35

Gisteren ging in Nuenen de 16e Vincent van Goghrit van start. Dit is een rit over 25km die gereden wordt op tijd en op oriƫntatie.
Mijn zusje Ellen en ik reden beiden voor de eerste keer mee en het was hartstikke leuk!

De voorbereiding

Ellen en ik zijn 's ochtends al vroeg naar stal vertrokken om de paarden te poetsen en te vlechten. Uiteraard hadden ze beiden nog eens lekker in de mest gelegen, dus moesten we ook nog even met een sopje aan de slag.

De start

Hier staan we te wachten op onze beurt om te starten. Starttijd 11:41
Afbeelding
Afbeelding

De inspectie
Afbeelding
Afbeelding

En dan mogen we eindelijk vertrekken
Afbeelding

Gedurende de rit zijn er geen foto's gemaakt. Alleen bij start, pauze en finish omdat ik geen zin had om mijn camera de hele weg mee te zeulen. Er zijn dus alleen foto's van de momenten dat mijn ouders erbij waren...

Halverwege

Na 13km te hebben gereden (als je tenminste niet te vaak in de fout ging Haha! ) was er een rustpauze van 45 minuten op Landgoed Henkelman.

Hier de aankomst op het landgoed
Afbeelding
Afbeelding

Afstijgen en even rusten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En na 45 minuten weer terug in het zadel en op weg voor de 2e etappe van de rit.
Afbeelding
Afbeelding

Na ong. 12km zat de rit er weer op en om iets over 4en gingen we over de finish. Foto's hiervan staan op een andere camera, want mijn geheugenkaart was vol.
Al met al was het een geslaagde rit. Erg gezellig en voor het grootste deel door een mooie bosrijke omgeving. We hebben bijna de hele afstand in stap afgelegd, af en toe een stukje draven maar vooral lekker rustig aan gedaan en genoten van de omgeving en het mooie weer.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:52

hej hej cool zo'n rit ik rijd aanstaand weekend ook zo'n soort rit maar die is iets langer
nml de hippische eersel postel ralley
het zijn erg leuke foto's die jullie daar hebben gemaakt leuke paardjes ook Lachen
zou je me misschien wat meer info over jullie rit kunnen pb-en kosten plaats tijd inschrijvingen waar je je kan inschrijven etc???

en hoeveelste was je geeindigd of werd je niet geplaatst??

groetjes fabske

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:57

Leuke foto's Lachen

Wij hebben gister ook zo'n rit gedaan, maar dan met de aanspanningen, moest je onderweg allerlei dingen van foto's vinden en alles antwoorden. We waren 6e en 8e Haha! Wel dezelfde antwoorden, maar we hadden ook een vaardigheid, heb ze allebei gereden, maar met Magpie was beter dan Vait *LOL*

In deze regio heb je ook veel van die ritten, kom maar een keertje meedoen he Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 14:50

liberty schreef:
Leuke foto's Lachen
In deze regio heb je ook veel van die ritten, kom maar een keertje meedoen he Knipoog


Als het goed is hebben we binnenkort ook een trailer tot onze beschikking. Mijn ouders gaan komende week naar eentje kijken, dus dan kunnen we wat vaker iets leuks gaan doen met de paarden!

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:15

Leuke foto's! Ziet er wel gezellig uit haha. Dit is voor het eerst dat ik Ellen met een cap zie *LOL*

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:30

echt leuke foto's!
Ben je ook een meisje tegen gekomen die Marieke heet als het goed is reed ze op een welshje...

Maar volgens jaar doe ik ook mee hoor! (roep ik al heel lang maar volgend jaar doe ik het echt! Schijnheilig )

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:40

Leuke foto's!
Jammer genoeg heb ik geen foto's gemaakt. Ze waren zo te zien wel rustig bij de start of niet? Die van ons niet echt. Clown Vooral die van Monica had geen zin om stil te staan en ging het liefst weer in volle galop terug. Die van mij vond het allemaal erg spannend, maar genoot wel van de aandacht. Haha! (die vlaggen vond ze heel erg interessant!)

Bij de pauze bij Henkelman stonden wij achter jullie. Haha!

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:03

Hey leuke foto's!
Jullie zagen er mooi uit Lachen
Weet je ook misschien wie er gewonnen hebben?

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:52

wow wat leuk! ik zou zoiets ook wel eens willen doen

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:58

Leuke foto's die manen zien er ook heel leuk uit!!! OK dan!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:05

T ziet er super uit, mooie beestjes ook. Wat zijn die paarse dingetjes in zijn manen ? Staat egt tof ! Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:21

Leuke foto's Linda!
Je hebt Yorghos er gaaf gevlochten, staat weer mooi bij jullie jukjes Haha!

Jammer dat ik daar niet aan mee kon doen, dat krijg je als je geen eigen paard hebt he Tong uitsteken

DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:26

*LOL* wat een grappig paardjes zeg! *LOL* egt sgattig met die paarse dingetjes in hun manen! en danook nog om je cap! hoe doe je dat in die manen zeg!?

xxxxxxxx dees OK dan!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 07:16

DeeSjah schreef:
hoe doe je dat in die manen zeg!?

Ik zou dat ook graag willen weten. Is het er in gevlochten of zit het vast met elastiekjes, of zoiets? Het ziet er hartstikke mooi uit OK dan! ... en wat een witte voetjes!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 07:31

De manen zij niet eens gevlochten. Gewoon staartjes maken met een elastiekje erin. We hadden strookjes geknipt van datzelfde stofje dat Ellen om haar cap heeft, een soort voile (schrijf je dat zo?).
Die stroken hebben we er gewoon in gestrikt. Ellen bovenaan de manenkam en ik halverwege...

Yorghos was bij de start alles behalve rustig. Hij steigerde flink omdat hij niet weg kon rennen... Mijn moeder staat er niet voor niks op alle startfoto's naast Haha! Ik was zelf ook behoorlijk zenuwachtig, dus daar lag het waarschijnlijk ook wel aan. Deze foto's zijn gewoon op het juiste moment genomen, denk ik.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:18

He! ik heb jullie gezien! Ik sprak jullie nog aan in de Lieshoutse bossen, dat was na de stop bij Henkelman. Ik zat achter op de kar met een hondje in mijn handen en ik zag aanvankelijk slechts 1 van jullie rijden en ik vroeg of je je partner was kwijt geraakt! Later passeerde we nr. 2, want die reed wat meer naar voren op dat moment. En dat duo met die roodgeruite jasjes die ik op de laatste foto zie, zijn we meerdere malen tegengekomen. jullie moeten ongeveer op hetzelfde tijdstip bij Henkelman geweest zijn als wij, want zij stonden vlak bij ons.

Mooi was dat trompetgeschal he, die mensen zijn volgens mij ook in de prijzen gevallen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 20:43

Hey, was jij dat? Er staat me wel iets van bij dat er zoiets gezegd was. Ik kan niet meer helemaal plaatsen waar dat was.
Die trompetters reden een tijdje vlak voor ons, zij zijn idd in de prijzen gevallen, al weet ik niet meer hoeveelste ze precies waren. Die mensen zien er in gewone kleding opeens zo anders uit, he?
Die meiden met die geruitte jasjes zijn we ook meerdere keren tegen gekomen. Daar hebben we zelfs nog een stukje bij aangesloten ergens in de eerste helft van de rit.
Zijn jullie in de prijzen gevallen?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:48

Ben wel benieuwd wie er allemaal prijs had.
Wij zijn niet meer terug geweest naar de prijsuitreiking aangezien wij toch geen prijs hadden..
Maar niemand van bokt die prijs had dan??

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:55

Ik hoorde van ilona bij ons op stal dat die 2 meiden met die trompetten de prijs hadden voor leukst/best uiterlijk van de equipes (of hoe ze dat ook zeggen Tong uitsteken )
En Henny Fleskens het best en mooist met aangespannen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 08:33

Ik ben heel even bij de prijsuitreiking geweest, omdat de rit werd uitgelegd. Ik was erg benieuwd of we er qua aanwijzingen iets van hadden gebakken... Weinig dus Haha!
We zijn vaker per ongeluk de goede kant opgegaan dan dat we het konden beredeneren.
Ik heb wel de prijsuitreiking van het mooiste geheel gezien. Oa die meiden met roze jassen, bandages, shabrakjes, etc waren in de prijzen gevallen. Ik geloof ook de afro-kapsels. Verder was iedereen in eigen kleding, dus voor mij onherkenbaar.
Ik ben geen lid van de rijvereniging, dus ken die mensen allemaal niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 09:28

Het zla niet de de eerste keer zijn dat Henny Fleskens wint met het span. Ik geloof dat ze ook wel eens gewonnen heeft met Bartje in het span. Bartje, die valkkleurige pony die nu bovenaan loopt in de sport. Henny had hem gekocht van de fokker want daar stond ze bij op stal. Die blazers waren o.a. Marion Wiegmans, wist niet dat ze kon trompetteren, maar het klonk hardstikke goed. Het was erg passend bij al die paarden. we zijn haar ook nog gepasseerd en toen vroeg ze of we een borrel bij hadden, grinnik. GElukkig hadden we dat niet, want dat zou het blaasspel misschien niet ten goede zijn gekomen en dan waren vast alle paarden op hol geslagen. *LOL* Wij hadden geen prijs, maar wij gingen puur voor de rit en de gezelligheid.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:54

Leuk zeg Haha!
Doris zou ook meerijden met iemand erop, maar hij was ziek Scheve mond
Lijkt mij ook heel leuk om mee te doen, mss kan ik volgend jaar wel Haha!