[LO] hoe longeren aan de bolle kant vh paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

[LO] hoe longeren aan de bolle kant vh paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 11:13

Hallo iedereen,

Mijn paard heeft links haar bolle kant en rechts haar holle kant. Duidelijk te voelen, want l neemt ze erg veel druk en rechts niet. DAt moet ik met les nu oplossen door rechts juist aan te nemen, links ontspannen en dan met het linkerbeen naar de rechterteugel. Moeilijk genoeg, maar het werkt (als ik les heb, tenminste). Maar.....hoe kan ik dan het beste longeren? Ik longeer in principe met touwtjes maar moet ik L dan stelling gaan vragen?

groetjes, irma


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:00

Ik doe het ook met touwtjes en dan vraag ik de binnenste meer stelling op de moeilijke kant. Of de touwtjes door de benen en binnen iets meer stelling. Daarbij heb ik de touwtjes wel vastgeknoopt anders dan trekt de de touwtjes weer recht. Ook met dubbele longe kun je het aardig verhelpen!


pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:10

Ik longeer afwisselend met pessoatuig of met touwtjes en ik zorg dan dat ze lekker lang en laag over de rug gaan gaan lopen door ze van achter goed te activeren en mijn longeerlijn bevestig ik aan mijn zadel of longeersingel wel door het bitring heen zodat ik ze meer kan laten inbuigen en weer kan laten afvloeien.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:51

Even verplaatst naar UZ Lachen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers