wat baal ik dan van mezelf...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

wat baal ik dan van mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 12:15

Gisteren had ik springles en ik ben nooit echt een springheld geweest, maar de laatste maanden ging het steeds beter en begon ik er echt een beetje lol in te krijgen zowaar!

Maar nu was ik gisteren al niet helemaal lekker en moe, maar toch gegaan, omdat ik weet dat Fie weer lastig wordt als er weer teveel tijd tussen zit.
Dus ik zat er al niet met een al te best gevoel op en toen ging het springen natuurlijk weer eens helemaal niet...
Ik rijd verkeerd aan, zodat ze te vroeg af gaat of te laat, en dan kom ik helemaal niet mee, of ik duik er voor uit...
En dan voel ik me zo stom en machteloos, waarom kan ik nou niet gewoon over een paar van die suffe sprongetjes heen zonder mijn paard constant in de weg te zitten, grrrr Boos! Boos! .

En dan staan er allerlei mensen aan de kant te kijken, dan heb ik helemaal zo'n gevoel van 'ze zullen wel denken...'.

Hebben jullie dat nou nooit, dat je je zo k... kunt voelen van zoiets en dat dingen je zo onzeker kunnen maken?

Zo, ik moest het gewoon even kwijt...


Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:20

Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft, van die dagen Ach gut Laat je iig niet kisten, zolang de goede dagen in de meerderheid zijn gaat het toch goed?
*Enne...die mensen die aan de kant staan, hoe doen die het zelf op een slechte dag?*

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:40

Ach zo'n dagen heb je wel eens. Ik had het bijvoorbeeld vandaag. Ik voelde me alsof ik nog nooit op een paard had gezeten. Zeker als je je niet helemaal lekker voelt, heb je dat veel sneller.
Denk gewoon aan de mooie momenten. En die mensen aan de kant hebben vast allemaal ook wel eens een slechte dag.

Janka
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Raard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:41

De beste stuurlui staan aan wal! Ik heb dat zelf ook wel, laatst nog er was een clinic op de manege (van Marjan Doresteijn), ik reed mee en de kantine zat aardig vol. Vervolgens moesten we aangalloperen, daar gingen we dan als een raket! En dat terwijl dat normaal altijd supergoed gaat! Ik wil altijd zo graag het goed doen en al helemaal als er anderen kijken. Met springen ben ik normaal best laf, behalve als er publiek is, dan durf ik altijd net iets meer dan dat ik alleen bezig ben. Maar nog even over dat het niet lekker ging, dat is waarschijnlijk gewoon te wijten aan het feit dat je al wat moe en niet lekker was, dan wil het concentreren niet echt lukken en dan is springen ook best inspannend. Volgende keer gaat het gewoon weer veel beter, dus gewoon vergeten en de volgende keer even doorzetten.

Wees jezelf er zijn al zoveel anderen

"Loesje"

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:56

join the club....
Ik had gisteren ook het gevoel dat ik het nooit ga leren Bloos
Het ging helemaal niet verkeerd, maar af en toe zit ik mijn nieuwe paard gewoon zo in de weg Verdrietig Hij is zoveel beter dan dat ik ben dat ik af en toe gewoon zelf een fout maak...
Mijn andere paard moet ik altijd helpen en dat ben ik zo gewend dat ik nu op een goed paard soms gewoon zit te prutsen Bloos echt zo superirritant Verdrietig

Publiek interesseert me trouwens weinig...Die moeten het eerst zelf maar eens beter doen Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:30

Zo vergaat het mij ook hoor, gisteren ben ik niet eens aan springen toe gekomen om dat Lisa compleet hysterisch was (zie vvd).
Ik zit me al af te vragen of springen wel wat voor mij is.
In het bos spring ik alles maar in de bak

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:57

Tja als ik van die dagen heb gooi ik hem in de molen het heeft geen zin dan. Hij is toch al zo'n heethoofd en dan samen gaat het echt mis. Plus dat hij heel gevoelig is voor dingen om hem heen. Dus dat werkt niet. Als hij zijn bui niet heeft doe ik hetzelfde schiet gewoon niet op. Je kan het niet afdwingen dat werkt bij hem niet. Alhoewel het zo is dat sinds ik hem weer alleen doe en hij er 2x perdag uitkomt het bijna niet meer voorkomt.

Het is ook vaak zo dat als het niet lekker gaat met springen dat ik gewoon stop om het niet verder te verknallen. Wel zonde op dat moment maar wat heb je eraan om door te gaan het maakt je alleen maar onzeker. Je wordt onzeker en je neemt het alleen maar mee. Gelukkig komt dat tegenwoordig ook weinig voor.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:26

Hey, kop op El! Laat ze aan de kant maar lekker l*llen en denken, anders moeten ze het zelf beter doen.

Ik vind het nog steeds stoer van je dat je met de Fie springt ondanks dat je zelf geen held bent OK dan!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:47

Ach je moet maar zo denken: jij ziet je eigen tekortkomingen nog. Ik ken veel meer mensen die er echt overheen struikelen en dan trots om zich heen kijken en verkondigen dat het super gaat
Dus eigenlijk een compliment voor jou!!

MSNertje

Berichten: 306
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Twisk in een varkensstal ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:03

noooooooit gehad hoor
en jippi heeft gelijk er zijn zoveel mensen!!

I HATE EVERYBODY BEHALVE MIJZELF EN BOKT SUCKS Boos!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 12:32

Bedankt voor jullie positieve en lieve reakties!
Ik weet wel dat ik het me niet zo aan moet trekken, maar ik voel me dan zo onzeker met springen dat ik allerlei stomme fouten ga maken, waar ik dan weer nog nog onzekerder van wordt... Verward
Maar goed, we zetten door, ook wij zullen er wel een keertje komen, toch?!

Ik ga gewoon vol goede moed volgende week woensdag weer op pad!

Alleen nu dat onzekere nog eens afleren....


Karnat
Berichten: 521
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: verwegniestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:05

Ik ben dus een echte springruiter. Dresuur vind ik persoonlijk niet zo boeiend en voor springen leef ik echt. En het moet waarempel wel heel erg enstig zijn wil ik niet gaan springen. Maar als je je niet goed voelt dan kan je verwachten dat het ook niet 100% gaat. Zou er niet teveel van aantrekken hoor. Gewoon doorgaan en als ze het aan de kant beter weten dan moeten ze het zelf maar gaan doen zeg ik dan maar. Wil die mensen met een grote muil wel eens over een hindernis van 120 cm zien springen Haha!

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:07

Nouvel--> dat is de reden waarom ik indertijd ben gestopt met paardrijden. Als het niet goed ging was ik bang van de reacties van anderen en werd ik onzeker, waardoor mijn paard logischerwijs geen vertrouwen meer had ik mij en zo ging het cirkeltje naar beneden. Maar ja, zonder paarden kon/kan ik ook niet, dus heb ik langzaamaan steeds beter geleerd het naast mij neer te leggen.

Karnat
Berichten: 521
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: verwegniestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:18

ken het gezegde toch wel

de beste stuurlui staan aan wel:D

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:00

heb ik ook wel eeens

<3

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:14

Niet aan de mening van andere mensen denken, gewoon doen wat je zelf vind en je vooral niet te onzeker gaan voelen !
Is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar gewoon proberen, het helpt, geloof me !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

ILOVEJELTJE

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:44

nou ik heb gister voor het eers in een les gesprongen .
het was zo er hun konden allemaal al springen en ik had toen nog noot gesprongen .
het was namelijk een les waar ik zelf niet in rij maar waar ikke moest in halen Boos! maar dat springen ik schamde me dood tussen als die mensen die al best goed kunnen springen

hey let effe niet op mij taal fouten hoor Boos! Clown

ik heb mij wedstrijd gereden en ik was 3e echt leuk was dat (P)

hey let effe niet op mijn taal fouten

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:59

iedereen heeft dat weleens, ik ook...
en idd laat je niet kisten, vooral als het net wat beter gaat!!!!

Ach gut

je hebt soms van die dagen... maar daar kun je niets aandoen, je hebt in iig niet dat je paard geen beweging heeft gehad en weer vervelend gaat doen, als je je volgende keer beter voelt gaat vast weer beter!

Fabje, you're always on my mind... Lachen
let vooral niet op mijn mooie naam...
1 jaartje op Bokt! (hieperdepiep)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 145 bezoekers