Vincent van Gogh-rit in Nuenen, TOP!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Vincent van Gogh-rit in Nuenen, TOP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 21:33

Vandaag was, zoals ieder jaar (dit jaar al voor de 16e keer!) de Vincent van Gogh rit in Nuenen.
Dat is een grote orientatierit van 25 km lang. Er zijn altijd echt ontzettend veel inschrijvingen en dit jaar was de 1e keer dat ik mee deed.
Er zijn aanspanningen en equipes (ofzoiets) Een equipe zijn 2 pony's/paarden met ruiters erop. Ik ging samen met Moontje hier op bokt en Oester zou met iemand anders gaan, maar die belde vanochtend dat hij ziek was dus zijn we lekker met zn 3e gegaan (Oester illegaal maarja. Tong uitsteken )
Om 11 uur moesten we starten en dan moet je eerst door allemaal hekken heen, word je gekeurd enzo *spannig* Scheve mond en daar staan dus allemaal mensen en n heleboel vlaggen enzo. Dus dat was wel even spannend voor de pony's!
Nou toen waren we eindelijk gestart. Het was een heel gedoe met de goede route vinden maar alles is gelukkig goed gegaan. OK dan!
Op een gegeven moment hadden we een cherry-stop (hmm we kregen geen cherry, maar een ander alcoholisch drankje.. maargoed zo werd het genoemd) En Moontje die nam een klein slokje maar luste t niet (eerlijk gezegd was t ook niet echt lekker, smaakte naar hoestdrank Tong uitsteken ) dus ik denk huppa ik sla t in 1 keer achterover dan proef je er minder van. Schijnheilig Nou dat heb ik geweten.. had sowiezo nog niet eens wat gegeten. Dus eerst kreeg ik het vet warm (was wel ff fijn want had het ijskoud!) daarna werd ik écht helemaal dizzy!! maar gelukkig was dat al snel over na een stuk draven. Haha! Toen hadden we de grote stop. De pony's kregen daar een zak van 1 kg aan brokken en wij wat te drinken en te eten. (heerlijke stokbroodjes hawaii OK dan! ) Na 3 kwartier daar geweest te zijn weer verder.
Op een gegeven moment kwamen we bij het ven (waar wij altijd zwemmen Haha! ) Maar vreemd genoeg was het nog maar 20 cm water ipv 1 meter ofzo! Er stonden daar een man en zijn zoon te kijken, en hij zei tegen ons ga er eens doorheen, niemand durft het! Dus wij eerst in stap erdoorheen. En een stukje gedraafd. En toen dachten we dat we verkeerd gereden waren, dus weer terug door het ven. Na een stukje draf galopeerde camilla aan en zijn we zo naar de overkant gegalopeert en in een grote sprong eruit. Haha! Echt super! Maar toen kwamen we erachter dat we dus wél goed zaten toen we aan de andere kant van het ven, dus weer in galop door het ven naar de andere kant. Schijnheilig
Maargoed, nu wordt het verslag wel erg lang dus even de rest in het kort. Knipoog
Om half 5 kwamen we eindelijk weer aan bij de finish.
Ik was echt heel erg trots op mijn ponietje! Dit was namelijk de eerste buitenrit dat ze écht braaf was, zonder een bokje o.i.d.
We hebben zelfs SUPERhard gegaloppeert op een breed bospad. Een paar weken geleden durfde ik dat dus echt niet hoor!
Ik vond het echt super en heb genoten. Vooral omdat ik zag dat mijn pony er ook van genoot... Hele tijd vrolijk, lekker oortjes naar voren, ontspannen... SUPER! Lovers
Heb toch het idee dat ik weer wat dichter bij haar ben gekomen (ookal hadden we al een hele goede band Lovers ) en heb het idee dat we elkaar nu echt voor 100% vertrouwen.
Heb zelfs het idee dat ik ALLES weer durf met haar!
Ik ben echt heel erg blij dat ik dit gedaan heb, wie weet hoelang ik nog met mijn buitenrij-angst had gezeten..
I Love My Little Ponie... Lovers

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:34

Hmmm...
Ze zijn hier niet langs geweest.
Waarschijnlijk wel bij Paulien (Rainie)
Leuk dat het weer zo leuk was!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 22:02

We moesten echt dwars door de woonwijk in Nuenen op het eind. Tong uitsteken

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:08

Langs een basisschool en dan weer richting Cahama?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 22:18

Euhm we zijn wel langs een basisschool geweest maar daarna niet meer richting Cahama.
We moesten vanuit het bos bij Cahama de woonwijk in en via de woonwijk zijn we naar het dorp gereden.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:22

Daar langs die basisschool zat een huisarts en daarlangs woont Paulien.
Hebben jullie toch wel een ukkie pukkie "meeting" gehad Tong uitsteken

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 22:25

Haha wat cool. Tong uitsteken
Ik heb BTW ook nog wel wat bokkers gezien. Misschien waren er meer die mee deden?
Heb Yorghos (en haar zusje?) gezien, Pinky_Girl, Rosiewozie (of hoe heet ze ook alweer op bokt Schijnheilig )
Ennuhm, dat was het volgens mij?

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:56

Fairie schreef:
Hmmm...
Ze zijn hier niet langs geweest.
Waarschijnlijk wel bij Paulien (Rainie)
Leuk dat het weer zo leuk was!


Euhm nee.. Ik heb vandaag 2 wagens gezien Verward Of de rit wat uitzonderlijk rustig Haha! of ik was zo geconcentreerd bezig met mijn huiswerk... Geen idee...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:08

De route was vaaaag maar de rit was errug gezellig.
Helaas kon ik niet met mijn little-pony meedoen (ik vind hem niet goed genoeg getraind in lange afstanden en dan doe ik het gewoon liever niet...) maar ik heb errug genoten, gelachen en verkleumd Haha!

Volgend jaar (dit roep ik al jaren, alleen nu met een andere naam) met Fellow (en pinky????? Bloos )..... Schijnheilig Cool

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:56

Jullie zijn ook langs mijn huis gereden!! Haha! Haha! Haha!

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:03

Haaa, en iedereen is ook langs ons huis in de stiphoutse bossen gekomen! Ik kon verdorie Haha! de poort niet openmaken, want file van karretjes. De poort piept nogal en tja...dat wil ik niet op mn geweten hebben....Ik ben later met 2 vriendinnen in de bossen wezen rijden, wie weet heeft iemand ons gezien: meisje (ik dus) op witte spikkelkont appaloosa en twee meisjes op vossen. We hebben een tijdje staan kijken en er zijn heel wat aanspanningen en equipes voorbijgekomen. Wie weet heeft er iemand ook nog gevloekt op een blauwe auto in de bossen..dat was ik dus....op weg naar Dreamer... Bloos Bloos
Gelukkig is het weer goedgebleven...Er waren zeer mooie aanspanningen bij. Vooral dat span Gelderse zwartblessen...gaaaaaaaaaffffff..... Lovers

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:36

Mijn zusje en ik reden ook mee. Ik heb Monica wel gezien, maar Nathalie had ik niet herkend... Bloos!
Wij vertrokken om 11:41 en gingen om iets over 4en door de finish. We hebben bijna de hele weg gestapt, af en toe een stuk gedraaft, maar vooral genoten van de mooie bossen!
Qua route hebben we wel wat foutjes gemaakt, maar we reden voor het plezier mee, dus dat gaf niks. De paarden hadden trouwens helemaal geen moeite met de afstand. Op weg naar huis leken ze nog net zo fris als toen we van stal vertrokken.
Tijdens de eerste etappe van de rit was Yorghos wel erg druk. Al die aanspanningen die van achteren passeerden vond hij maar niks. Een paar keer stijgerde hij behoorlijk. 1x pakte een van de bijrijders van een aanspanning hem net op tijd aan de teugel omdat hij stijgerde en met een achterbeen in de sloot gleed. Gelukkig hield die vrouw hem tegen waarna hij weer kalmeerde. Ik had toen wel even de bibbers... We hebben daarna expres een tijdje tussen 2 aanspanningen in gereden om Yorghos wat te laten wennen aan de geluiden en het idee dat er iets achter hem reed. Dat ging gelukkig al snel goed.
Tijdens de pauze bij Henkelman stonden we omringd door aanspanningen en toen we na 3 kwartier de rit hervatten was Yorghos een stuk rustiger.
Al met al was het een geslaagde rit. Erg gezellig!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:58


zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:32

Echt leuk!

Volgend jaar doe ik ook mee. Maar dat heb ik ookal in het topic met foto"s gezet... Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 16:37

Ik ga ff de foto's bekijken. Haha!
Ennuhm, Linda, ik stond langs Monica. Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:45

Ja, nu ik je topic lees begint me iets te dagen... Maar ik had jou echt niet herkend...