Vervelend met hoofd!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Vervelend met hoofd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 20:48

Wat kan je er aan doen wanneer je paard vaak wild doet met zijn hoofd? Zodra ik klaar ben met rijden en hem af ga zadelen wil hij zo snel mogelijk het hoofdstel af hebben. Dus wanneer ik riempjes aan het losmaken ben dan houd hij zijn hoofd geen seconde stil Verward Echt om er gek van te worden...........
Het is nu al een jaar zo, maar het houd maar niet op. Ik heb het met geduld en op andere manieren geprobeerd af te leren, dus lief,maar ook een snauw geven of een tikje............niets helpt!! Wie o wie herkent dit probleem??

In de stal presies het zelfde met zijn halster af doen.......
Iemand tips?

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:52

Beetje veel strenger zijn
werkt perfect Lachen

Wat je opnoemt zijn dominatie problemen

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 21:07

Dus gewoon echt laten merken dat ik het niet accepteer van hem? En hoe kan ik hem volgens jou dat het beste laten merken?

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:14

misschien een ander trucje, als je het hoofdstel probeert af te doen en hij wordt wild
gewoon eraf blijven tot dat ze nhoofd stil ios, pas zen hoofdstel afdoen als hij zen hoofd volledig stil houdt totdat jij het in je handen hebt
na enkele keren zal hij het wel begrijpen

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 08:21

dutske schreef:
misschien een ander trucje, als je het hoofdstel probeert af te doen en hij wordt wild
gewoon eraf blijven tot dat ze nhoofd stil ios, pas zen hoofdstel afdoen als hij zen hoofd volledig stil houdt totdat jij het in je handen hebt
na enkele keren zal hij het wel begrijpen


zo heb ik het ook met die van mij gedaan , hij had dus af en toe het hoofdstel half over zijn og heen hangen , maar het werkt wel , steeds als hij zijn hoofd rustig houdt weer verdergaan , en probeer het anders niet met een tikje maar met een beste tik , dan houden ze hun hoofd vaak ook wel even stil .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: posje, Trendiction en 102 bezoekers