Wie weet uitslag kur op muziek in spijkerboor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Wie weet uitslag kur op muziek in spijkerboor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 13:35

Gisteravond heb ik gekeken naar de kur op muziek. Het was werkelijk ontzettend druk en zeer gezellig. Helaas kon ik niet blijven voor de prijsuitrijking maar ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig. Jura heeft in ieder geval gereden met een Z1 kur. De kur had best een hoge moeilijkheidsgraad en als de kleine storingen er uit zijn dan zal ze denk ik best hoge punten kunnen scoren (of misschien had ze die nu al). De meeste paarden vonden de baan overigens heeeel erg eng. 1 ruiter heeft zelfs niet gereden omdat hij zijn paard niet door de baan heen kreeg, banketstaaf hoor.


Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:37

Ik was er ook maar ik heb je niet gezien Verward , ik had nog wel gekeken.

1e was Larissa v. Craaikamp met Furiant, 2e Danine de With met het oude paard van Piet Groen, 3e Annemiek Hulshof met Playboy.

Wie wil je nog meer weten *LOL*

O ja, Danine had ook de boor voor de beste muziek, vond ik op zich wel verrassend zoals er wel meer dingen verrassend waren in de uitslag.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 13:42

Die uitslag daar kan ik me wel in vinden hoewel ik Furiant niet helemaal heb zien lopen. Is dat een oud gp paard?. Hitchcock deed het wel erg leuk, doet het goed zo'n kleine lachende amazone op zo'n beer van een paard. Kur zat goed in elkaar vond ik. En playboy Vingers aflikken , wat een lekker ding is dat zeg. Jammer van de foutjes.

Als je de rest van de uitslagen ook hebt: kom maar op.

Ik zat overigens aan een tafeltje, de 2 na laatste geloof ik. Simone zit met haar knie in de kreukels en loopt met krukken, we hebben dus de hele avond gezeten. We zaten achter het tafeltje met UniferB, Charles, Claudia etc.
Laatst bijgewerkt door astridh op 05-10-03 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:44

Furiant is het oude GP paard van Annemiek Hulshof.

Zeer verrassend vond ik Marcel van Leeuwen op de 11e of 12e plek, die had ik hoger ingeschat. En die grijs/witte van Sanny de With was 7e, wat vond jij daarvan?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 13:45

Die grijze die vond ik eerlijk gezegd rijtechnisch niet zo bi. Ik heb weinig nageeflijkheid gezien in de proef.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 13:46

Marcel had ik ook hoger ingeschat

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:47

Dat bedoelde ik dus. Ik vond het onbegrijpelijk dat die 7e was. In de appuyementen liep hij ook nog over de buitenschouder weg, kortom ik weet niet wat die juryleden erin zagen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 13:48

Hoeveelste was Corne? Dit was volgens mij zijn eerste keer Z1 starten en dan gelijk maar een kur.

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:49

Corne? Die heb ik denk ik gemist. Die naam zegt me niets.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 13:51

Corne -achternaam leeuwenhart of zo (sorry Corne Lachen ), reed in de Z1 volgens mij net na Maartje

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:01

Sorry, die naam is me echt niet bijgebleven, hij zat dan waarschijnlijk niet bij de eerste 5.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:29

Ha die Astrid.
De exacte uitsleg weet ik ook niet . Ik ken de meesten ook niet.
Marcel verbaasde mij ook heel erg hoor. Ik had hem ook hoger ingeschat zeker ook omdat hij één van de weinigen was wiens paard niet reageerde op de bloembakken en frutsels langs de baan en verder vond ik de kür behoorlijk correct gereden.
De drafmuziek vond ik wat aan de drukke kant (ook al heb ik zelf de kür gemaakt Knipoog ) maar Marcel is zo'n ongelooflijke U2-fan en hij wilde hem persé hebben. Verder staat ie uiteraard zwaar onder invloed van Anouk Hansen Haha! die helemaal wous is van die muziek.

Wat mij zeer verbaasde was dat vrijwel ieder paard reageerde op de baan. Ik heb (denk ik ) maar 2-3 combinaties gezien wiens paard 'onverstoorbaar' liep. Die ene jongen begon maar helemaal niet aan de kür toen bleek dat ie bij de verkenning z'n paard niet door de baan kreeg.
Wellicht was dat ook een nadeel voor Jura, die moest als 2e starten en Jurita reageerde aanvankelijk toch behoorlijk op de baan. Vooral als 'vroege' combinatie valt zulks dan natuurlijk op. Als naderhand blijkt dat vrijwel ieder paard dat heeft, kan ik mij indenken dat er iets meer coulance wordt gehanteerd.In de kür zelf gaf dat m.n. wat reacties op de appuyementen (precies naar die enge hoeken) en de wissels.
Hoe dan ook.... dat zijn fouten en fouten zijn en blijven fouten dus die worden dan ook afgestraft ( met enen voor haar wissels!!!). Toch nog knap dat ze behoorlijk wat combinaties achter haar heeft gehouden. Maar m'n bek viel idd open toen Marcel direct na haar werd opgeroepen.

Het paard van Marjan Eckhardt blijf ik (ondanks haar lage klassering) toch een gigant vinden hoor. Veel afdruk en schwung alleen helaas moeilijk te hanteren maar staat zeker ik de belangstelling van velen (zelfs Piet Groen kwam even bij haar informeren). Jammer dat de kür die ik voor haar heb gemaakt door de spanning er niet goed uitkomt want ik vind het zelf een heel aansprekende kür. Dat vond de vader van Danine de With ook (was 3e met Hitchcock) dus die heeft nu m'n nummer om een nieuwe kür voor haar te maken Knipoog .
Verder ben ik het met Astridh eens dat de grijs/witte van Sanny de With niet zoveel nageeflijkheid liet zien maar ik vond hem wel erg leuk.
Furiant met Larissa reed heel correct, vond hem bij sommige overgangen alleen wat passage-achtig voor een klein moment maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat Furiant een veel hogere historische achtergrond heeft. Maar Playboy vond ik toch weer super hoor!!! Echt smullen. Wat een paard! Jammer van de foutjes in de kür.
Ook het paard van Diana Koppenol vind ik een erg leuk ding (ik niet alleen hoor!). Er werd mij gevraagd (door een bekende amazône) of ik wist of ie te koop was (en ik dacht dat ie dat ook was, dacht dat ze mij dat ooit eens gezegd had) maar dat betrof het andere paard van haar (Mercedes als ik het goed heb? Dennis Augsma rijdt daar nu op).
Laatst bijgewerkt door Eyes op 05-10-03 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:39

astridh schreef:
Het Jura heeft in ieder geval gereden met een Z1 kur. De kur had best een hoge moeilijkheidsgraad en als de kleine storingen er uit zijn dan zal ze denk ik best hoge punten kunnen scoren (of misschien had ze die nu al).

Ik was eerst bang dat de moeilijkheidsgraad wat te hoog zou liggen toen ik hem schreef maar zeker niet onhaalbaar. Had haar wel van tevoren nog gewaarschuwd dat ze (deze keer) wel op tijd moest komen met haar kür zodat ze nog ruimschoots de tijd zou hebben om hem te oefenen en te perfectioneren. Maar ja.... als je één week voordat de wedstrijd begint met je kür aan komt kakken en dus nog geeneens een week de tijd hebt om te oefenen....... >;) Stoom uit je oren Haha! Haha!

Dus volgende keer... ~~}>

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:06

Lijkt wel of heel bokt er was! Die Playboy was zeker wel een lekker ding! Dat zag er best goed uit. Jammer genoeg heb ik Jura niet zien rijden, we waren er pas om 19.30 ofzo. Ik weet niet alle namen maar er was een paard van Flemmingh die muziek was echt precies de tact van de draf. Verder vond ik het jammer van de bloembakken. Dat ze daar allemaal zo op reageerde was opvallend. Maar we hebben wel genoten van de Kuren!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:17

leuke reactie's allemaal
Laatst bijgewerkt door mayrom op 05-10-03 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:19

Ik zal ook hier maar eens reageren. Als je als een van de eerste start hoeft niet altijd negatief zijn, zie maar aan Larissa en Rachel v.d. Bosch Z1 in de einduitslag als 4e geplaatst. Ik was erg trots omdat het mijn paard is. Ik vind het leuk dat er positief op de kur is gereageerd want zelf heb ik het secretariaat van deze vereniging en het is een hele organisatie zo'n avond. Als laatste Corne had niet zo goed gereden hij is 14e geworden.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 17:45

mayrom schreef:
, zie maar aan Larissa en Rachel v.d. Bosch Z1 in de einduitslag als 4e geplaatst. Ik was erg trots omdat het mijn paard is.


was dat degene die met cap op reed? heel fijn paard zo te zien, daar kan je met recht trots op zijn

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:55

Eyes schreef:
Ik was eerst bang dat de moeilijkheidsgraad wat te hoog zou liggen toen ik hem schreef maar zeker niet onhaalbaar. Had haar wel van tevoren nog gewaarschuwd dat ze (deze keer) wel op tijd moest komen met haar kür zodat ze nog ruimschoots de tijd zou hebben om hem te oefenen en te perfectioneren. Maar ja.... als je één week voordat de wedstrijd begint met je kür aan komt kakken en dus nog geeneens een week de tijd hebt om te oefenen....... >;) Stoom uit je oren Haha! Haha!

Dus volgende keer... ~~}>


Ik heb die proef zelf geschreven btw. Knipoog

En ja, ik was inderdaad weer eens te laat, dus weinig tijd om voor te bereiden. Het gekke is dat ik al 2 maanden ervoor 'bezig' was met die kür en dan komt het toch weer aan op het laatste moment. Haha!

Astridh, Corné is 14de geworden en ik was dus 12de. Ik was heel erg tevreden, was al lang blij dat ik niet laatste ben geworden. *LOL*

Ik heb heel fijn gereden en zeker bij die laatste A-C lijn in uitgestrekte draf hoefde ik alleen maar ze zitten en ze gíng. Dat was zo'n geweldig gevoel! Dat er foutjes zouden zijn door spanning dat wist ik van te voren, daar kan Jur niets aan doen.

Verder was het echt een super gezellige avond, met veel vrienden en kennissen. Het was wel laat geworden, om half 1 reden AMSAMSAMS en ik pas weg bij stal! Gaaaap

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:00

klopt Rachel reed met cap het is een goed paard,kan hard werken, maar kan soms echt ook helemaal uit zijn dak gaan, daarom reed ze met cap op.

http://www.easpstamboek.nl
http://www.woefslaghoeve.nl
De woefslaghoeve te spijkerboor stelt voor 2009 de hengsten Boviet ,Boforce en Baruch ter dekking

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:42

Eyes schreef:
Ook het paard van Diana Koppenol vind ik een erg leuk ding (ik niet alleen hoor!). Er werd mij gevraagd (door een bekende amazône) of ik wist of ie te koop was (en ik dacht dat ie dat ook was, dacht dat ze mij dat ooit eens gezegd had) maar dat betrof het andere paard van haar (Mercedes als ik het goed heb? Dennis Augsma rijdt daar nu op).


Osta is eigen fokproduct en is idd niet te koop. Diana vond het erg leuk om te horen uiteraard
Mercedes staat te koop en maakt binnenkort onder Dennis Ausma haar debuut in het ZZ-zwaar. Een geweldig paard is dat!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:33

Jura schreef:
Ik heb die proef zelf geschreven btw. Knipoog


Boos! Niet!!!! (ôhôh, wat hebben wij dan vorige week de halve nacht zitten doen?) Keertwendingen na de galop (o.a.)etc. waren van mij!!!!!! Boos! Haha!
Laatst bijgewerkt door Eyes op 05-10-03 21:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:37

mayrom schreef:
Ik zal ook hier maar eens reageren. Als je als een van de eerste start hoeft niet altijd negatief zijn, zie maar aan Larissa en Rachel v.d. Bosch Z1 in de einduitslag als 4e geplaatst. Ik was erg trots omdat het mijn paard is. Ik vind het leuk dat er positief op de kur is gereageerd want zelf heb ik het secretariaat van deze vereniging en het is een hele organisatie zo'n avond. Als laatste Corne had niet zo goed gereden hij is 14e geworden.


Was idd. heel leuk om te zien bij de prijsuitreiking.
Ze stonden toch apart van de rest? En je zag de glimlach op haar gezicht steeds groter worden naarmate er meer mensen naar voren werden geroepen en zij nog steeds mocht blijven staan.
Was echt een beetje ontwapenend.

Proficiat overigens Haha! .


Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:42

Ipsilonka schreef:
Ik weet niet alle namen maar er was een paard van Flemmingh die muziek was echt precies de tact van de draf. Verder vond ik het jammer van de bloembakken. Dat ze daar allemaal zo op reageerde was opvallend. Maar we hebben wel genoten van de Kuren!


Was dat niet Sandra Marijnissen met die precieze tact?? Schijnheilig

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:55

Fitzroy schreef:
Osta is eigen fokproduct en is idd niet te koop. Diana vond het erg leuk om te horen uiteraard


Lijkt mij ook. Is toch een compliment? Zeker als zo'n bekende daar om vraagt Knipoog .

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:56

nee volgens mij was dat niet sandra ik weet even niet wie het wel was ik zal het even voor je opzoeken

http://www.easpstamboek.nl
http://www.woefslaghoeve.nl
De woefslaghoeve te spijkerboor stelt voor 2009 de hengsten Boviet ,Boforce en Baruch ter dekking


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miicchhellee, paardnmeisje en 51 bezoekers