Mijn eerste springles......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Mijn eerste springles......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 20:39

was een groot succes Haha!:D
Tja ik heb wel eens een sprongetje gemaakt voor de lol maar vandaag was het dus anders. We hadden een voormalig hoofdruiter uit warendorf op bezoek welke naar onze paarden kwam kijken. Als eerste heb ik de Peterpan voor gereden. Deze deed het erg goed en hij vond dan ook dat ik hem al goed voor mekaar had. Vooral in een korte tijd. Ik had nog wat trainingstips gekregen maar ik moest verder gaan zoals ik nu bezig was. Het werd zeker een goed allround paard aldus hem, dat is altijd leuk om te horen. Overigens stond ie er van te kijken hoe braaf ze was, dit schijnt bij veel peterpan kinderen anders te zijn.

Toen hebben we de gribaldi laten zien, los in de bak. Hier was ie heel duidelijk over. Nooit verkopen dat beest tenzij je er echt onbeschoft veel geld voor krijgt. Een fantastisch paard die alles mee heeft. Ik dus weer super trots Haha!

Na de koffie wilde hij graag de michelangelo onder het zadel zien. Hij was ervan overtuigd dat die kon springen. Tja op een paar huppeltjes na heb ik dat nooit met hem gedaan. Aangezien ik altijd met dresuur bezig ben.
Ik dus opgezadeld en gaan rijden. Eerst dressuurmatig maar ik zag al dat men druk op zoek was naar potentieel springmateriaal. Aangezien wij nog geen hindernissen hebben werd er een creatieve oplossing gevonden. Een lange plank moest als hindernis balk dienen. We begonnen met 2 speciekuipen met daar de plank over heen. Eerst maar even een cap op gedaan en de beugels van mijn dressuurzadel 2 gaatjes korter. De eerste sprongen waren wat onwennig tja we hadden het allebei nog nooit gedaan. Maar toen we het helemaal door hadden kregen we er lol in! Uiteindelijk hebben we 1.10 gesprongen en ik moet zeggen dat ik dat erg knap vind voor de eerste keer! OK dan!
OK dan! Lesley vond het fantastisch leuk en ik zelf begon er ook wel een kick in te krijgen. Toch maar eens aan mijn vader vragen of ik geen hindernissen kan krijgen
Nou dat was dus mijn dag Haha! die kan vandaag echt niet stuk. Het is erg leuk te horen van zo iemand dat je goede paarden op stal hebt staan en dat je goed bezig bent. Wie weet schuilt er nog wel ergens een springamazone in mij Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:40

Leuk zeg! Zelf spring ik ook heel graag, maar van de week is dat niet helemaal goed gegaan *LOL*

Fijn dat het zo goed gaat. Nu hopen op de hindernissen he Knipoog
Veel plezier nog verder Lachen

wenda

Berichten: 384
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:43

Hoi,

wat goed van jou.
en dan gelijk 1.10 m dat zullen niet veel mensen je nadoen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 20:48

wenda schreef:
Hoi,

wat goed van jou.
en dan gelijk 1.10 m dat zullen niet veel mensen je nadoen

We hebben het natuurlijk wel opgebouwd. En als het in eerste instantie aan mij had gelegen was ik er niet overheen gegaan! Maar lesley had er zo de lol in volgens mij had ie het idee dat ie overal over heen kon Haha! * de macho Cool *
Dit is overigens lesley

Afbeelding

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:18

mooi paard man.hij kan idd mooi in de dressur lopen.volgens mij kan die dan helemaal goed springen.heb je geen foto`s?