wanneer haat je iemand?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 15:08

Snap ik nog steeds niet ,er zijn 2 mensen die ik denk echt te haten! Mijn vader en mijn zusje. Maar mijn moeder zegt telkens haat is een groot woord, maar wanneer haat je dan iemand? Verward Verward

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 15:14

Ik haat nooit iemand...
Je kan echt een gruwelijke hekel aan iemand hebben maar persoonlijk ben ik niet haatdragend en zie ik alles vrij nuchter dus heb ook nooit lang ruzie of haatgevoelens.
Na de scheiding van mijn ouders voelde ik me ook behoorlijk in de steek gelaten door mijn vader, heb een paar jaar geen contact gehad maar dat was niet omdat ik hem haatte maar omdat ik het onredelijk vond. Nu hebben we weer contact en er is geen vleugje wrok te bekennen.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 15:19

Ik denk dat je iemand haat als je hem de ergste ellende toewenst.
Ik zou niet weten hoe het voelt. Sommige mensen mag ik niet, heb aan een heel select gezelschap zelfs een grondige hekel.
Maar ik heb zelf weleens in benarde situaties gezeten (momenteel weer) en toch...dat gun ik zelfs die mensen niet, eerlijk waar niet!
Denk dat als je ze echt de meeste oliebol gunt, het ergste van het ergste, dat je dan iemand echt haat.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 15:21

Sanne, ik ken je situatie niet, maar haten is inderdaad een heel groot woord. Ik ben persoonlijk ook een aantal keren heel erg boos geweest op mijn vader (en mijn moeder), maar na wat nadenken kwam ik er toch wel achter dat ze het beste met me voor hadden (dat duurde soms wel een paar jaar).

Haat is een hele negatieve gedachte die op het einde alleen maar jezelf vernietigt. Je hebt er veel meer aan om de energie die je in de haat stopt naar iets positiefs toe te keren.

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 15:38

Ik heb je ge-PBt.JVG

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 05:11

Ik kan niemand bedenken wie ik haat. tuurlijk wens je mensen die wat ergs hebben gedaan ook wat ergs terug maar een uur later ben ik dat vergeten of schaam ik me ervoor dat ik zoiets toegewenst heb.
Meestal vind ik een perssoon eerder zielig.. dat het zo is misgegaan dat iemand zo is geworden

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 09:02

ik haat niet echt iemand maar een persoon toch echt wel een exvriendin van mij. maar dat is ook een geval apart. ze loog alles bij elkaar, roddelde over mij, probeerde mij en mijn vriendin letterlijk en figuurlijk uit elkaar te rukken en als we ruzie hebben wilt ze nog es mijn vriendin inelkaar slaan Boos! .
diit is dus echt walgelijk. zo snel zou je iemand niethaten maar in jouw situatie kan ik er nog inkomen

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 09:06

ik heb altijd zo'n hekel aan mensen(in het algemeen voordat iemand hier weer over valt) die zo makkelijk zeggen van ik haat die of die, ik haat mn ouders of ik haat mn broertje/zusje. Die mensen weten gewoon niet waar ze het over hebben, wees blij dat ze er zijn, dat je ouders hebt of een broertje/zusje. Dit wordt dan meestal automatisch gevolgd met uitspraken van jamaar ze doen dit of dat en ze zeggen... ik weet niet hoor, naar mijn ervaring zijn mensen die het woord haat gebruiken nog zo op zichzelf ingesteld dat ze alles alleen maar vanuit hun eigen standpunt kunnen zien.
Noem een willekeurig oorlogsland waar een kind zn vader zag worden meegenomen en vermoord, zn moeder verkracht, eventueel ook vermoord en misschien ook hetzelfde lot bij andere familieleden.
Haatgevoel voor de daders kan ik me dan goed voorstellen maar niemand kan mij wijsmaken dat bijvoorbeeld jij sanne, zo'n diepgaand haatgevoel hebt tegenover je zusje en vader.
En ja je hebt geen makkelijk leven, punt is dat het ook nog veel zwaarder kan, dat houd ik mezelf altijd maar voor, er is altijd wel iemand die het zwaarder en moeilijker heeft. Het is fijner om te kijken naar wat je wel hebt en wat fijn is in je leven, er is heus wel iets. Dan naar wat je mist, en wat in jou ogen fout zit. En natuurlijk gil ik in een ruzie ook weleens ik haat je, het is nou eenmaal een ingeburgerde uitspraak, maar ik weet dat het niet waar is, dat ik het niet meen. Er zijn ook genoeg mensen die ik niet mag, maar haten, nee dat niet.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 09:30

Ik ken ook niemand die ik haat. het is denk ik erg moeilijk om iemand te haten. het zal eerder een bepaalde situatie zijn die maakt dat je iets haat. Tsja moelijk onderwerp....
Mijn nicht zou gaan trouwen. De ouders van die jongen zijn gescheiden, en leven op voet van oorlog. Moeder was het met huwelijk eens, vader dus niet. Heeft het er eerst op gegeooid dat mijn nicht niet uit een goede familie zou komen. Daarna heeft ie gezegd dat die jongen zijn zusje sexueel zou hebben misbruikt. Beiden zeiden dat er niets was gebeurt. 2 dagen voor het huwelijk zegt dat meisje dat er wel iets is gebeurt dus die jongen wordt in voorarrest geplaatst.
De trouwerij is afgeblazen....
Haat je nou die vader? ik denk het niet. ik zou hem denk ik niet meer willen zien, en hem al helemaal geen vader meer willen noemen, maar haten zou ik hem (denk ik) niet. Ik denk dat ie gewoon verschrikkelijk ziek is, verknipt....


Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 09:48

Zoals Nimber het verwoord heeft, zo voel ik het idd ook: soms vervloek ik bepaalde mensen echt even, maar even later ben ik het OF vergeten, OF ik schaam me verschrikkelijk.

Zoals Joost al zei: haat is een hele negatieve energie, waarmee je uiteindelijk alleen jezelf kapot maakt.

Wat je dan moet? Goeie vraag, heb ik (nog) geen antwoord op, maar 1 ding is voor mij zeker: met haat los je het sowieso niet op! En in jou geval zou ik zeggen: als je denkt je vader en je zusje zo te haten, dan zou ik proberen of het mogelijk is een tijdlang geen contact te hebben, leg 1 en ander desnoods uit in de gesprek (onder begeleiding), of in een brief, maar neem afstand! En ongeacht wat ze gedaan hebben en hoe zo'n invloed dat op jou (gehad) heeft, na verloop van (korte of lange) tijd zul je er zelf achter komen, dat haat niet helpt...

Veel wijsheid gewenst Sanne!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-01 10:01

sorry hoor, maar omdat er erger bestaat mag ik mijn vader en mijn zusje niet haten? Wat dan liefhebben? kom nou! Boos! Als je dat van mij vraagt is dan toch ook te gek voor worden zeg nou zelf Ylva.

Enne Riëtte, ik zou die vader dan nog niet haten nee, maar zet je nou eens in de geest van het meisje...zou je dan nog zeggen hij is ziek enz enz? Dan zou je hem toch ook haten? jij klinkt dus net zoals mijn zusje, hem beschermen door te zeggen dat hij ziek in zijn hoofd is. Maar dat is hij dus NIET. Mijn vader in iedergeval niet. Want hij heeft een hoge baan enz enz. En alleen ik was zijn pispaaltje in de tijd dat hij veel stress en druk op zich had Frusty . Dusse, ziek is hij echt niet! Maar okal sta je onder druk en stress, dan heb je nog het recht niet om iemand te slaan, te vernederen, overal de schuld van geven, schoppen, altijd maar schelden. Voor een meisje tussen de 11 en de 13 is dat HEEEEL erg!

o, en Tender, ik ben ook zeeer blij dat die 2 samen in Berkel blijven, want dan zijn ze meer dan 1 uur van ons vandaan! Extreme duivel Maar praten of ook maar een brief schrijven? sorry, dat vind ik in mijn standpunt geen goed idee. Mijn vader blijft ontkennen dat hij het ooit gedaan heeft, dus waarom de moeite doen? krijg toch alleen maar scheld woorden enz over mijn kop heen.
En wat moet ik dan uitleggen? Er valt helemaal niets uit te leggen aan hun Schijnheilig

Natuurlijk helpt haat niet enz, maar het is ook niet gezond om maar van iedereen te houden, ik bouw mijn leven niet op op die haat die ik voel voor mijn zusje en mijn vader. Zodra ze ook verder wonen is dat veel makkelijker. Ik bouw mijn leven op op de liefde van de dieren.

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 17:01

Liefde en haat kunnen soms heel dicht bij elkaar liggen.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:22

Ik haat niemand echt denk ik.
Wel kan ik een aantal mensen echt NIET uitstaan.. Dat zal ook nooit gebeuren. maar denk niet dat dat echt haat is...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:26

Ik heb niks gezegt over niet mogen sanne, van mijn part haat je ze de wereld uit moet je vooral zelf weten. Wat ik wel zei was dat ik denk dat jij ze niet echt haat, je denkt het misschien wel, dat wat jij voor hun voelt haat is, maar ik denk dat echte haat toch wat anders is. En wat dat liefhebben betreft dat het te gek voor woorden is om dat van je te vragen, ik heb nooit gezegd dat je ze moet liefhebben hoor, alleen maar dat je je ook kan concentreren op de goede dingen in je leven ipv je blind te staren op de slechte. Werkt bij mij in ieder geval, ik had ook al jaren aan de anti-depressiva kunnen zitten hoor, me aldoor blindstarend op wat er zo verkeerd is in mn leven, ik staar mee liever ergens anders blind op. Maar goed jou keus, heb ik niks over te zeggen en dat wil ik ook niet. Lees in het vervold alleen even wat beter aub. Ik heb een vergelijking gegeven mbt de intensiteit van je haatgevoel, niet of je ze wel of niet mag haten. En ik heb ook niet gezegd wat je moet doen ofzo, alleen dat het helpt om je op het positieve te concentreren, wat je met dat advies doet is aan jou hoor, het was n ieder geval goedbedoeld niet direkt reden om Boos! over te worden toch?! Of licht dat aan mij.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:33

aaaaha, dit lijkt filosofie wel!!
haat is alleen een woord denk ik Schijnheilig
echt iemand haten doe je nooit...

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:35

ik haat maar 1 iemand en dat is de persoon die mijn tinkertje helemaal de t*ring ingereden heeft en ervoor gezorgt heeft dat ik 2mnd niet kon rijden
ervoor gezorgt heeft dat ik nu nog steeds niet normaal kan buitenrijden
en die mijn paardje heel veel pijn heeft aangedaan, ik zal geen namen noemen maar als ik dat mens tegenkom overleeft ze het niet

xxx
Thirz

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 08:28

ik ken geen bekenden die ik haat. Maar liefde en haat liggen wel heel dicht bij elkaar, dat is heel cliche, maar wel waar. Dat komt omdat degene die het meest van je houdt je het diepste kan raken. Ik haat zelf echter mensen die me raken via anderen. Mensen die dieren in de vernieling brengen en zo. Die kan ik wel degelijk haten. Ik zou ze ook dood kunnen schieten.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 10:05

Ik zou inderdaad, net als Desiree, ook mensen kunnen haten die dieren iets aan doen, of moordenaars. Mensen die in mijn ogen niets waard zijn en die ik echt het ergste toewens. Die zou ik echt uit de grond van mijn hart haten. Maar ik weet dat haten niet goed is, het kost je namelijk ontzettend veel energie en eigenlijk heb je jezelf er alleen mee. Maar toch...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 10:30

Het feit dat er iets gebeurt Jura, -waarmee je geconfronteerd wordt via nieuws of krant- je raakt ontneemt je ook veel energie. MAar wat doe je er tegen? De haatgevoelens die daar uit voortkomen zijn een logisch gevolg, dat heb je bijna niet in de hand. HEt zijn emoties.

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 18:07

Dan zou je mijn vader ook niet mogen, hij heeft uit wraak dat ik bij mijn moeder ben gaan wonen mijn konijnen geslacht! Alle 7!!!! Boos! Waaronder degene die ik zelf gefokt had, zelf opgevoed enz. Was het liefste konijn dat ik ooit had! Huilen

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 19:07

_________________
Afbeelding
Muuuuhhhhh.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine_81 op 2001-11-16 09:53 ]</font>

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 21:37

Als je iemand gewoon dood wil hebben dan haat je die. Daar ken ik er in ieder geval al 1 van........

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 09:50

IK heb wel eens iemand gehaat en werd bang van mezelf.

Als je iemand haat ben je tot een heleboel vreselijke dingen in staat, dat werd me wel duidelijk. Die gehate persoon ontwijk ik sindsdien, uit zelfbescherming, want ik weet wat ik ga doen als ik haar nog eens spreek. Boos!

En daar schieten we niets mee op...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie