Even een vraagje over wedstrijden ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 21:08

Wat als een meisje van 16 op een E-pony van 1.58 wil starten, moet dat dan bij de ponies ?
Wat als iemand anders met diezelfde e-pony wil starten maar die persoon is 25, moet die dan bij de paarden ?
En mag dat allebij op hetzelfde paard, of mag er alleen of bij de paarden of bij de ponies gestart worden ?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:55

Dat meisje van 16 mag bij de pony's starten maar ook bij de paarden starten ik weet niet precies hoe het zit maar ik dacht dat je vanaf 12 of vanaf 14 met je pony al tussen de paarden mag starten als je wil.
Anouk is bijna 16 en haar paard heeft een e-pony maat en zij mag gewoon tussen de paarden starten.

als je 25 bent moet je tussen de paarden met een pony.
maar als iemand van onder de 18 met dezelfde pony wil starten mag zij dit gewoon tussen de pony's doen

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 09:56

Dat meisje van 16 (Ciska toch?) die mag tot en met het jaar dat ze 18 wordt bij de pony's starten mits de pony waar ze op rijd niet groter is dan 156.5
Enne als je 25 ben mag je gewoon met een pony of paard bij de paarden rijden, en dan maakt het niet uit of die pony al bij de pony's loopt.

Wat jullie wel kunnen doen met Nimber (daar gaat het toch om?) is om hem proberen pony te meten, ik weet niet hoe oud ie is want tot en met hun 8e jaar moeten ze elk jaar gemeten worden. (als je wedstrijden rijd). Mijn pony is ook wel groter dan 156 maar we hebben hem de dag voor het meten laten bekappen (lekker kort) en 's ochtends een uur gelongeerd, daarna heel lang stappen en z'n hoofd een beetje naar beneden met meten en toen was het een pony!!! *LOL*

Groetjes Jolanda

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 10:32

In het 'grensgebied' wil een ponymeter nog wel eens smokkelen, zeker als de pony op ijzers staat. Met een beetje geluk kun je dit dier dus als pony laten meten.

In principe mag je vanaf het jaar waarin je 12 wordt bij de paarden starten, zowel met een pony (zoals kleine maat paarden, bijvoorbeeld Fjorden en Arabieren) als met een paard. Iemand van 16 heeft met een E-pony dus de keus tussen pony's en paarden, maar dat is hierboven al gezegd.