2 jarige betuigde mini

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

2 jarige betuigde mini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 13:45

Op marktplaats staat een 2 jarige mini pony, wat al betuigd is. Er staat ook een foto bij hoe die voor de kar staat. En ze is al gedekt en krijg volgend jaar een veulen.
Hier kan ik zo Boos! om worden. Zo'n mensen verdienen toch geen paard!!!


Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:47

Hmmm, ik heb die pony ook gezien.
Als een pony 2 is kan hij in principe voor de kar, dus dat is mogelijk. Net als dat sommige mensen hun paard al op hun 2e laten dekken.

Het zal mijn keus niet zijn, maar je ziet het vaak genoeg.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 13:48

Wij hebben ook 's een mini gekocht, en die was ook met 2 jaar gedekt (niet bij ons hoor). Maar ze kreeg wel een dood veulentje. En voor de merrie was het ook bijna te laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:32

Wat zijn er toch vreselijke mensen op de wereld. Boos!
Triest zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:37

Heb net even gekeken, ik vond die pony er wel al ouder uitzien dan 2 jaar, en hoop dan ook maar dat dit zo is, anders vind ik het echt belachelijk!

Vinessa

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Rijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:58

Helemaal met je eens Tanneke. Een tweejarige is zelf nog een "kind", dat laat je toch nog lekker zichzelf zijn?!

Ook een raspaard schijt als een karhengst ;-)

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:05

sommige mensen denken echt alleen maar aan GELD of zijn gewoon SUPERDOM


Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 15:32

Waar wij toen die 2 jarige drachtige pony hebben gekocht. Toen die dat jaar dat dood veulentje had gekregen. Wilde die vorige eigenaar haar dat zelfde jaar weer laten dekken. En toen wij zeiden dat het zeker niet meer gebeurde. Heeft ie NOOIT meer iets van zich laten horen. Op keuringen praat ie zelden met ons.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:37

tja in engeland is het heel normaal om je shire met 2 jaar te laten dekken. Ik zou het zelf ook niet doen, maar het kan dus wel. En stel dat ie 2,5 jaar oud is, dan is het geen probleem hoor, dat ie al voor de kar staat. Zo lang het dan maar geen 2 wielige kar is, dus zonder druk op z'n rug.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:28

Dat kan best, ik heb niet zoveel verstand van shires, maar we hebben het hier over een MINI, pony nummer 1 met keizersnede en stuitligging en dood geboren veulens, dus daar moet je naar mijn mening extra voorzichtig mee zijn.

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:46

Zo jong laten dekken is niet echt slim, maar betuigd zijn met twee jaar, daar zie ik toch niet zo veel kwaad in.

Extremely rare and Beyond Compare

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:54

Ik heb de advertentie ook gezien.
Ben het met ciska (dennis) eens, het zal ook niet mijn keus zijn

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:03

Of het toeval is weet ik niet maar mijn minimerrie kreeg op haar 3de ook haar eerste veulen, het veulen lag niet goed bij de geboorte en was al dood voor we hem met hulp van de dierenarts eruit konden krijgen.
Ik heb toen wel spijt gehad dat ze al gedekt was met 2 jaar, ze liep bij ons gewoon in de kudde met hengst dus.
Dus ik zou het ook zeker niet doen, tenzij het een erg grote merrie is en ze al aardig volwassen is, zo heb ik mijn andere paardje ook met 2 geprobeerd te dekken, zij was toen al ruim een meter hoog en de hengst was toen 75 cm, zij was wel drachtig maar ze heeft het vruchtje toen weer afgestoten, voor mij een teken dat ze er nog niet klaar voor was en dat de natuur het zelf regelde.
Op 3-jarige leeftijd is ze weer gedekt en daar is gewoon een mooi veulen uitgekomen.
Maar echt kleine of erg smalle minimerries zal ik ook nooit dekken met 2 jaar.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:04

Het kan ook zo zijn dat hij/zij nog 2 jaar oud is maar over een week 3 jaar Haha! ......maar dan is hij/zij op het moment van de advertentie nog steeds 2 jaar.

Ik heb de advertentie overigens niet gezien........ga ff kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:19

Ik zou zelf Tess nooit laten dekken als ze 2 jaar was (kan ook niet want ze is al 2,5 jaar Tong uitsteken ) maar het is de keuze van die eigenaar.
Maar ik zie er verder geen kwaad in dat dat ponytje al voor de kar loopt.

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:00

Die Mensen zijn niet goed denk Verward Zo Jong en dan al ingereden/betuigd maar goed rare keus...... Wel Mooie Shet

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:00

Die Mensen zijn niet goed denk Verward Zo Jong en dan al ingereden/betuigd maar goed rare keus...... Wel Mooie Shet

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:05

oeps twee keer.ja ik vind het persoonlijk ook wel wat aan de vroege kant hoor.Het is idd nog een kind.laat hem lekker in de wei staan spelen.

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:08

Echt wel erg, sommige mensen kun je wel wat...

Snap echt niet hoe je zoiets kunt doen!!!! Huilen

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, AhrefsBot, Gub, Isa_Sofie, Manadeluca, Renkle, Vetra en 95 bezoekers