Wanneer scheren jullie je paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Wanneer scheren jullie je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 11:56

tja de titel zegt het al! Wanneer zijn jullie van plan je paard te scheren? Ik waarschijnlijk eind oktober. Ik vraag me dan ook af hoeveel grams dekens jullie dan op je paard leggen en of dit dan voor binnen of buiten is.


Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:56

Eind oktober, waarschijnlijk een 300/400 grams dek.

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:14

Ik zit nu al te twijfelen, of mijn 2 paarden zou gaan scheren.
Die shetlander van ons zit al giga in zijn vacht, en die heeft nu toch al een dikke winterdeken op van zo'n 200 gram.
En mijn paard die zit ook al redelijk in de Wintervacht.

Je bedoelt dus als je paard geschoren wat voor dekens ze dan op krijgen?
Ik doe er meestal een wollen deken onder , en een zweetdeken, en haar winterdeken.

Die shetlander krijgt een zweetdekentje er onder met zijn winterdeken erover heen.

Maar ik denk dat ik het probeer vol te houden tot eind oktober, misschien half november.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *


Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:12

noury wordt maandag geschoren. ik zet hem dan onder een 400 grams dek. dit is voor binnen. buiten komt er een zweetdeken onder. hij is nogal een koukleum dus vandaar.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Fitzroy

Berichten: 25041
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:15

Fitz scheer ik voorlopig nog niet, hij doet nu toch niets.
Ik probeerde de eerste keer scheren zo lang mogelijk uit te stellen. Meestal werd het begin november met veel hangen en wurgen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:24

Misty word komende week geschoren, en krijgt dan een 200 Grams deken op. Daaronder als hij het koud heeft een 150 Grams onderdeken. Als ie het dan nog koud heeft heb ik nog een ??grams (dik) onderdeken, en een halsdeken voor eronder. Ik heb geen ervaring met scheren, dus ik denk dat het een beetje uitproberen word! Wel een fijn topic, komen mss handige tips uit:)

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:43

Jeckyll heb ik vandaag geschoren, hij heeft een zomerdeken en een 200 grams deken op, en als het kouder wordt krijgt hij gewoon zijn winterdeken op en eventueel z'n halsdeken... bij ons op stal is het nogal warm 's nachts als de deuren dicht gaan, dus het is nog ff afwachten wat voor dekens hij op krijgt.

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:50

Pablo ga ik denk aan het einde van de maand scheren (ligt er ook aan wanneer een stalgenootje gaat scheren) en dan krijgt hij een 300 grams deken op.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:56

Ik schreer zodra het nodig is. Tenminste, dat heb ik afgelopen jaren gedaan. Dit jaar mag/moet Dennis de hele winter buiten blijven en mag zijn vacht lekker houden en vakantie vieren.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 08:25

Ik ben bang dat ik er eind deze maand ook één moet scheren, hij heeft al een echte teddybeer vacht. Dan doe ik wel een dikke deken op. Hij heeft nu een 200 grams en dan na het scheren waarschijnlijk iets wat op 400 gr uitkomt, moet toch z'n eigen vachtje vervangen.

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:03

Ik scheer pas als ik merk dat Dar last heeft van d'r vacht tijdens het rijden, ik denk dat dat ong. eind deze maand is, ik leg er dan een 300 grams deken op, bij ons op stal is het niet snel koud, als het echt koud word doe ik er nog onderdeken van 200/250 gram onder.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:14

Onze merrie is 2 weken geleden geschoren. Die had me toch al een dikke vacht niet normaal meer. En natuurlijk niet opdrogen. Ideaal, ze is al droog als ik haar uitgestapt heb. Ze heeft nu nog een zomerdeken op liggen maar de 200 grams deken staat al in bestelling.

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:21

Ik heb een haflinger met nu nog een supervacht!!
Ik ga hem over 2 a 3 weken scheren en dan staat hij gewoon op stal dag en nacht.
Zal voor de eerste tijd een 370 grams deken te dik zijn en kan ik er beter een 200 grams deken opleggen?

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:37

Ik wil Miro eind van de maand of begin volgende maand scheren. Hij krijgt dan een 300 grams deken op en eventueel een wollen halsdeken eronder. Ik probeer ook om zijn stal te "potten" zodat het wat warmer is om op te liggen.. Knipoog Ik moet alleen nog een waterdichte deken kopen want hij gaat wel 2 uur per dag naar buiten..Bij Divoza vind ik die Tiger dekens in het zwart/paars heeeeel gaaf en ze hebben daar een hele collectie van Haha!

-X- Anja

**Look where all this talking got us baby!!**

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:54

Ik wil Ewald eind deze maand scheren. Hij zit nu nog heel glad in zn zomervachtje, hij is sinds een paar dagen pas een beetje verharings-verschijnselen aan het vertonen...
Als ik hem geschoren heb krijgt hij een 200 grams deken op, als hij het koud krijgt komt er nog een onderdeken van ong. 150 gram onder.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:22

Ik scheer Givar niet. HIj krijgt amper vacht om er af te scheren. en dat terwijl hij een buitenstal heeft. Misschien scheelt het dat de stal van binnen goed geisoleerd is, scheelt heel erg als het s' winters hard vriest, dan is het in stal zeker 5 graden warmer.
Hij wordt dan wel niet geschoren maar heeft het toch altijd vrij koud, een lekkere dikke deken op dus.

...

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:30

Ivano is al geschoren (afgelopen vrijdag). Hij zat al super dik in z'n haar (ons koukleumpje Nagelbijten / Gniffelen ) Hij heeft een nu een zomer en een winterdeken op. Voor het scheren had hij alleen z'n zomerdeken op.

En Rongo zal er ook nog wel aan moeten geloven. Ik wilde hem eigelijk niet gaan scheren, maar z'n vacht groeit ook als kool.

Als het echt koud wordt, leg ik Rongo meestal een zomer-, wolle- en winterdeken op. En onder het rijden altijd een uitrijdeken (buitenbak he)

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:32

Ik wilde eigenlijk pas gaan scheren als de hele wintervacht door is gekomen. Kan nu wel gaan scheren, maar dan moet ik in Januari nog een keer. Denk dat ik zo begin/midden november ga scheren. Heb ik vorig jaar ook gedaan, en dat is super bevallen! Maar het ligt natuurlijk helemaal aan je paard.

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:10

Ik scheer mijn paard niet. Hij krijgt van de winter een 300 g waterdichte, ademende deken op voor binnen en buiten. Hij loopt overdag in de wei en 's nachts staat hij op stal. Als het echt hard regent krijgt hij er een regendeken overheen. Zijn vacht blijft zo dat hij best snel weer opdroogt ook al heeft hij gezweet. En anders krijgt hij op stal eerst een zweetdeken op direct na het rijden.

Sprakeloos

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:27

Hij staat nu al onder een dikke deken en ik probeer te voorkomen dat scheren nodig is. 2 winters heeft hij redelijk in de haren gezeten en opzich was het te doen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:01

Ik denk dat ik in November ga scheren. Vorig jaar zat Camilla nu al ontzettend dik in haar vacht, maar nu valt het me heel erg mee.
Ze heeft nu een 200-grams deken op liggen, als ik haar scheer komt daar een 350 overheen. Als het écht koud word komt er ook nog een zweetdeken onder.

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:07

loulou is een paar weken terug al geschoren.
als het droog is heeft ze een 300grams deken op.
als het regent al der winterdeken, want ik heb (nog) geen andere waterdichte deken.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:46

Ik heb de vos afgelopen zaterdag geschoren en die heeft een vrij dikke deken op nu (geen idee hoeveel gram)
Waldo doe ik deze week/ Het is niet te rijden met zo'n vacht!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:35

Ik scheer wanneer en zo vaak als het nodig is.
Na het scheren heeft Lois een 550 grams deken. Daar kan nog een 300 grams onderdeken onder.

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:07

begin November en ze krijgt geen dek op zolang het niet te koud is. Ze wordt namelijk laag uitgeschoren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers