de NRPS hengst Davo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

de NRPS hengst Davo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 11:46

Wie ow wie heeft er informatie / foto van de NRPS (?) hengst Davo.

Ook ben ik wel benieuwd naar een foto'tje van Dublin of Ulft (die zijn wel KWPN toch?). En hoe kan het dat een paard NRPS papieren heeft, maar daar wel Dublin en Ulft achter heeft als KWPN'ers. Maakt dat niet uit? En hoe zit dat omgekeerd? Kan ik met een NRPS merrie ook een KWPN veulen fokken?

De merrie waar het om gaat is dus een Davo x Dublin x Ulft. Hoe klinkt dat bij jullie als fokker?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:53

Ik neem aan dat je de hengst Davos bedoelt. Dat is een Dublin (Ulft x Lucky Boy) x Saros (Charlottown xx x Birkhahn xx)
Ik heb er alleen geen foto van.

Davos is in 1993 goedgekeurd en in 1996 teruggetrokken uit de dekdienst. Zijn verrichtingsonderzoek in 1993:
Stap: G
Draf: V
Galop: G
dress: V
vr spr: V
parc spr: V
steeple: G
Kar: G
Gedrag: G
Alg ind: G

Davos krijgt via vaders- en moederszijde nogal wat engels volbloed binnen. In de lijn van Dublin zitten Lucky Boy (als opa van moederszijde) en Furioso (veel verder in de lijn achter Le Mexico)
Davos' moeder Felastra is een directe dochter van Saros xx terwijl in de lijn van haar moeder ook allerlei Engels en Anglo-Arabisch bloed voorkomt.

Rijpaarden met minimaal 12,5% Anglo-Arabisch bloed kunnen bij het NRPS geregistreerd worden. Daar voldoet Davos dus ruim aan.
Pony's moeten minimaal 12,5% Arabisch bloed hebben.

Wanneer je nu met een NRPS-merrie een veulen wil fokken met een KWPN vader, zal je dus moeten opletten dat het veulen minimaal 12,5% Anglo-Arabisch bloed over houdt.
Dan zal het veulen eerst in het register A opgenomen worden (wanneer de vader wel goedgekeurd is bij een ander stamboek en geen erkenning heeft bij het NRPS), vanuit het register A kan het paard dan op 3-jarige leeftijd (of ouder) opgenomen worden in het stamboek wanneer het voldoet aan de exterieureisen.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 14:30

Het zou inderdaad ook Davos kunnen zijn. Dat verklaard in ieder geval waarom ik niets over Davo heb kunnen vinden. Voor meer informatie hou ik mezelf aanbevolen.