Dierendag-kuikentjes

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Dierendag-kuikentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 07:52

Gisteren zijn bij mij 4 kuikentjes uit hun eitje gekropen, speciaal op Dierendag Haha! !

Eén van de Hollandse Krielkipjes van de buurman had in de ontluchtingsput van de kelder van ons huis een nestje gemaakt en daar zat ze al een tijdje. Hoe lang wisten we niet, wij dachten pas een week, maar dat blijkt nu 3 weken geweest te zijn Bloos .
(De put is zo'n 40 cm. diep en ca. 25x25 cm breed, kuikentjes kunnen daar nooit zelf uit.)

Gister ging mijn schoonma even kijken hoe het ervoor stond en ze hoorde dus gepiep onder mama-kip uitkomen. In ieder geval 1 kuiken!!! Die zijn echt zoooo schattig en even groot als een ping-pongballetje Lovers .
Rond 10 uur 's avonds had ik de hondenbench helemaal klaar voor ze (stro en voer en drinken erin) en konden we kuikentjes gaan tellen: het zijn er 4 geworden.
De nacht hebben ze goed doorstaan, wat knap is, want ze zijn eigenlijk te laat in het seizoen) en net was mama-kip ze aan het leren eten. OK dan!

Foto's volgen binnenkort!!! Cheese!

Toos paardloos


marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 07:58

ahh wat leuk op dierendag!
Bij ons zijn er 4 jaar geleden kleie konijntjes geboren op dierendag, we wisten alleen niet dat de moeder zwanger was.

Nevada

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 10:21

Ah! Wat schattig!
Die kleine pluizebolletjes zijn altijd zo superduper kjoet Lovers

Ik wacht met smart op de foto's Lovers Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 10:24

oooh wat scheetig wij hebben nou 3 kuikeltjes lekker onder de warme lamp in de cavia-kooi Haha!

en mogen jullie die kuikentjes nou gewoon houden van de buurman? of weet hij het niet? Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 13:24

Annelou schreef:
oooh wat scheetig wij hebben nou 3 kuikeltjes lekker onder de warme lamp in de cavia-kooi Haha!

en mogen jullie die kuikentjes nou gewoon houden van de buurman? of weet hij het niet? Lachen


Toen we het kloekje ontdekt hadden, hebben we dat meteen aan de buurman verteld. Hij heeft genoeg kippetjes (ca. 15 Hollandse Kriel en 7 leghoenders) en zei meteen dat we ze mochten houden. OK dan!

Overigens lopen alle krieltjes van hem los en die lopen dus de hele dag bij ons over het erf. 's Morgens voer ik nl. mijn kippen (3) en de zijne Knipoog .

Toos paardloos


Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:26

Dat is lief van jou buurman.

maar dan heb je ook inclusief de kippenpoep van de buurkipjes Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 13:28

Die kleine kippetjes maken zo'n kleine keuteltjes, die zie je echt niet. Als hij nu zijn Barnevelders bij ons zou laten scharrelen, dan zou ik wel klagen: Buurman, komt u even met uw Poop-scoop?

Toos paardloos

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:08

Gefeliciteerd! Leuk zeg! Krijgen we binnenkort foto's? Knipoog

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 14:48

Net wilde ik foto's gaan maken maar mams wil haar kinders nog niet aan Bokt laten zien. Straks weer een poging!

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amandavd, ComscoreBot, Eefsel2109, evita2, flooooo, Foreverkliek, GoogleAdsense, jadeken, Kloesje, Lanoca, LisaVH96, Marcella, Mariett, Nightingale, Paloedie, RenskeFrea, Symke, Vjestagirl, winnetou4502, xColorCross, xSCWx, xSimonee en 72 bezoekers