ff kijkje nemen :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

ff kijkje nemen :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 22:05

ik dressuur/springruiter kom even een kijkje nemen op het western forum Haha!
en ik ben heel benieuwd wat jullie nou precies aantrekt in het westernrijden!!!
Waarom zijn jullie dus western gaan rijden?
En hebben jullie voorheen ook gewoon dressuur/springen gereden?

groetjes OK dan!


Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:20

Héééé, je woont bij mij in de buurt (=Uden).

Vroeger dressuur gereden, overgestapt op western. Volg nog steeds, als het een beetje uitkomt, 1 x per week met onze reiner een dressuurlesje.

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:22

Jeetje dat is eigenlijk en moeilijke vraag.

Vanaf mijn 7e paardgereden, 8e een eigen pony, altijd wedstrijden gereden tot Z dressuur en M springen, bloed serieus allemaal! En dat is zo gebleven totdat ik op mezelf ging wonen. Toen had ik geen tijd voor een eigen paard en veel te druk met andere dingen Haha!

Op mijn 26ste:
Mijn man kon niet paardrijden maar wilde het, na veel gezeur van mij, best wel leren. Alleen hij ging absoluut niet op een gewoon zadel want dat vond hij maar levensgevaarlijke dingen. Hij wilde les hebben op zo'n zadel met een knop....een westernzadel dus. Leek mij wel grappig om wat anders te leren dus ik ben met hem meegegaan.
Hij "kon" het na 1,5 jaar Haha! en stopte ermee en ik ben eigenlijk nooit meer uit het westernzadel gestapt. Lovers
Nu helemaal western minded inclusief Quarter.

Het zijn heel veel factoren die het leuk maken: het is moeilijk om te leren dus een lekkere uitdaging, de zadels zitten 10x beter *LOL* , niets is zo kikken als je een verzameld paard onder je kont hebt aan een los teugeltje die op je zit, stem en beendruk alles voor je doet Hyper!
Het karakter van een Quarter is super, ik heb altijd al een hekel aan mijn rijbroek gehad, je hebt veel disciplines waar je aan mee kunt doen, gezellige club mensen, pppffff zo kan ik nog wel even doorgaan Pling

Probeer het een keer bij een goede instrukteur en oordeel dan zelf OK dan!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:44

Van mijn 4e tot 15e dressuur gereden, op mijn 16e western gaan rijden en dat doe ik nu 2 jaar Lachen Mij werd verteld dat ik in de dressuur niet fanatiek genoeg was (bedoeld werd: constant beengeven, constante aanleuning). Daarom ben ik western gaan proberen. Past veel beter bij me. Ik wil een paard best werken (graag zelfs), maar als hij eenmaal loopt wil ik graag van de rit genieten

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 09:26

oke haha nou begrijp ik wat jullie een beetje in western zien! Haha bij jou is het wel een grappige overstap geweest Vera, en dan stopt je man ermee ook nog Knipoog Tong uitsteken
Ja xono, in dat opzicht ben ik het ook met jou eens, als een paard een maal loopt wil ok ook graag van de rit genieten! Haha! maarja...

Heej Gisela.. ex-kring genoot Tong uitsteken Knipoog wie weet kom ik je ooit nog tegen met buitenrijden Haha!

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:47

ik rijd sinds mijn 5e, eerst paar jaar dressuur, toen een half jaar springen en nu sinds +- 6 jaar western.
ik ben gek op western en wil niets anders. ik vind het zo leuk omdat je zo veel verschillende onderdelen hebt, dus voor iedereen wel iets wat hij/zij leuk vindt.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:58

Vanaf mijn 7e een eigen pony, op mijn 11e een grotere pony erbij en op mijn 14e overgestapt op een zelf gekocht jong paard en mijn ponys verkocht. Bij de ponys altijd gesprongen tot M springen en dressuur t/m M1, bij de paarden L springen, L SGW en M1 dressuur. Daarnaast veel op andere paarden gereden. Na de geboorte van mijn eerste kindje, 7 jaar geleden, ben ik toevallig in de USA voor het eerst in contact gekomen met quarters en western rijden. Eenmaal thuis was de stap snel gemaakt. Mijn paard kunnen verkopen aan een lief bazinnetje en op zoek naar mijn eerste Paint. Mijn eerste Paint heeft haar eerste jaar in Nederland doorgebracht in de bossen van de Veluwe totdat ze 5 werd, toen zijn we fanatiek in training gegaan samen bij Dineke Jonker. Tijdens de zwangerschap van kind 2 belandde ik uiteindelijk in een rolstoel wegens zware bekkeninstabiliteit en nadien heb ik niet meer goed op mijn erg brede Paintmerrie kunnen rijden, op een slankere uitvoering (mijn quartermerrie) gaat het inmiddels wel weer goed. Ik rij momenteel ook nog op een KWPNer dressuur, L- niveau inmiddels maar dat kan nog veeeeel beter, Lachen.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Wendy_Komen

Berichten: 6295
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:24

Vanaf mijn 8ste engelse rijles. Op mijn 11de een eigen paard, waar ik engels mee reed en zelfs nog wedstrijden. Ben zo rond mijn 15e western gaan rijden, omdat het engels mij niet meer trok (had een koudbloedje) en ik western wel "stoer" vond Haha! Rij nu dus al bijna weer 3 jaar western, en zou nooit meer terug willen naar engels Lachen

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:35

ik heb 6,5 jaar dressuurles gehad, tot m'n 12e, en i had het eigenlijk wel gehad daarmee. in mijn les kwamen almaar nieuwe beginners, met als gevolg dat ik alleen op de wilde paarden reed waar niemand op durfde.
Toen ik vervolgens de mogenlijkheid had western te gaan rijden heb ik dat gedaan Lachen
Maar met mn paard doe ik ook andere dingen hoor, springen (tot 70 cm) en af en toe een dressuurproefje ofzo (L1 Tong uitsteken)

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:21

ik heb 4 jaar engels gereden en toen dat ik mijn eerste paard kreeg ben ik overgestapt naar western. niet alleen voor mezelf maar mijn paard reageerde er beter op.
dit paard heb ik al tijden niet meer maar de western blijft voor mij een meer ontspannen techniek . ik verkramp gewoonweg in een engels zadel .


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:19

vanf mijn elfde jaar "engels" gereden tot mijn 16de, toen de drafsport in gegaan tot mijn............... nooit meer gestopt eigenlijk(als ernaast), op mijn 21ste weer begonnen met engels rijden en na 10 lessen overgestapt naar western OK dan! , na 2 maanden een eigen paard gekocht want eigenlijk was het western rijden toch wel waar ik altijd naar had "gezocht". dit doe ik nu zo'n beetje alweer 10 jaar en het bevalt nog steeds prima *LOL*

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:52

Gisela schreef:
Héééé, je woont bij mij in de buurt (=Uden).

Vroeger dressuur gereden, overgestapt op western. Volg nog steeds, als het een beetje uitkomt, 1 x per week met onze reiner een dressuurlesje.

Groetjes, Gisela


Serieus? Lachen
Ik 'ken' trouwens ook iemand die western rijdt maar van iemand die dressuur rijdt les krijgt... en ik moet zeggen ze rijdt heel netjes.


Ik heb ook dressuur gereden. Ik zit al vanaf mn 3e op het paard. Af en toe een wedstrijdje maar dat vond ik niet leuk. Ik wilde cowboy worden Clown

Toen ik 12 was kochten we een nieuwe pony die western gereden was en toen ging er een wereld voor me open! Ik vind het zoooo leuk. Ik heb nu eigenlijk nog steeds een hekel aan wedstrijden, ja af en toe is het wel leuk. Ik vind het wel heel leuk om te kijken, daar leer je zoveel van!

juval

Berichten: 13172
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:08

vanaf mijn 9e ponyrijles (engels), toen ik 11 was kregen we onze eigen superpony. Hiermee altijd engels gereden, toen ik te groot werd gemend. Daarna eigen paard (arabier) gekocht en die ook altijd engels bereden, met een kleine western-ervaring tussendoor. Na 20 jaar 'gewoon' te hebben gereden heb ik na de verkoop van mijn paard bedacht dat ik wat anders wil, dus heb sinds een paar maanden de overstap naar western gemaakt. Ik les nu op de manege en rijdt een verzorgpaard 2 keer in de week. Ik vind het superleuk, ook best moeilijk. Soms mis ik het engelse rijden ook nog wel een beetje.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 16:18

juval schreef:
Ik les nu op de manege en rijdt een verzorgpaard 2 keer in de week. Ik vind het superleuk, ook best moeilijk. Soms mis ik het engelse rijden ook nog wel een beetje.


wat mis je dan bijvoorbeeld aan het engelse rijden? Of is het gewoon een soort van 'gewenning'?

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:22

Heb voor dat ik western ging rijden 25 jaar Engels gereden. Dressuur, springen en cross. Ooit ook voltige gedaan. Ik heb vanaf mijn 10e een eigen pony gehad.
Ik rij nu sinds 5 jaar reining.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 16:27

ohja! dan heb je al veel gezien in de paardensport!!!
ik heb wel eens een paar lessen voltige meegedaan, echt gaaf is dat! haha kon zelfs los op een paard staan Knipoog Tong uitsteken

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:36

Paarden zijn inderdaad niet meer weg te denken uit mijn toch al drukke bestaan. Knipoog

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:52

ik heb dressuur gereden maar moet je zegen heb het nooit echt leuk gevonden
maar ik vond paarden wel leuk dus vandaar dat ik dat toch deed,
en omdat me moeder 2 friezen had die dressuur waren ingereden kon ik niet iets anders met ze doen

later ben ik recreatie gaan rijden omdat dressuur me gewoon niet lag.
na dat een jaar te hebben gedaan.

kwam ik in contact met de western wereld OK dan!
en toen ik fran zag rijden met speedy op de stal waar ik nu sta.
wist ik het zeker dat western was wat ik wou gaan doen.
een jaar later had ik een paard gekocht ( paint horse.)

wat mij zo aantrekt in de western is vooral de ontspanning wat er in en de manier van rijden.
bedoel ik mee veel losser niet dat stijfe wat ik bij dressuur zo erg vind (om zelf te doen niet om te zien)

en wat ik persoonlijk vind is dat bij de western veel meer in de geest van het paard word ged8 (klinkt dat wijs *LOL* )

zeg nou zelf wat zou het paard fijner vinden dat je hem beloond met losslaten als ie het goed doet of niet meer drijft al ie al loopt.
dan dat je vraagt en daarna als nog vast houd en dat je blijft drijfen terwijl het paard al loopt.

en dan is het ook weer niet zo dat je het bij western rijden makelijker hebt hoor, want ook dat is moeilijk .
maar ik vind wel dat je bij dressuur toch meer doet .
wat volgends mij soms overbodig is om te doen.

dat is mijn reden waarom ik voor western heb gekozen
en dat was toch je vraag Haha!

moet zegen dat ik dressuur op hoge niveo erg mooi vind hoor.
vooral cure op muziek
mijn moeder rijd nu Z en ik vind het toch altijd leuk om naar te kijken

en nu is mijn vraag natuurlijk
wat trekt jou zo aan in de dressuur en het springen?


groetjes vrolijk Lachen

juval

Berichten: 13172
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:54

Suleika"]
[quote="juval schreef:
Ik les nu op de manege en rijdt een verzorgpaard 2 keer in de week. Ik vind het superleuk, ook best moeilijk. Soms mis ik het engelse rijden ook nog wel een beetje.


wat mis je dan bijvoorbeeld aan het engelse rijden? Of is het gewoon een soort van 'gewenning'?
[/quote]

ehm... moeilijk uit te leggen, maar het met constante aanleunig rijden, voorwaarts neerwaarts met stelling en buiging.
Ik ben nog niet zo lang met western bezig dus weet niet of ik al echt een oordeel mag vellen. Maar ik heb soms het gevoel de controle kwijt te zijn bij het western (manege)paard, wat is dus met engels rijden niet zo gauw zou hebben. Maar dat ligt waarschijnlijk ook wel aan het 'gewennen' inderdaad. Ik geef toch nog onbewust de verkeerde commando's zodat het paard anders reageert dan ik wil.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

MSNertje

Berichten: 306
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Twisk in een varkensstal ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 11:19

ik heb eerst ook dressuur en springen gerereden maar ik wou eens wat anders dus toen ben ik op mijn verzorgshet met 1 hand gaan tijde dat ging heel goed
dus doe ik nu ook oefeningen van western wil jij niet eens aan wat anders beginnen??

I HATE EVERYBODY BEHALVE MIJZELF EN BOKT SUCKS Boos!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 12:22

MSNertje schreef:
dus doe ik nu ook oefeningen van western wil jij niet eens aan wat anders beginnen??

nee eigenlijk niet. Ik was wel benieuwd waarom jullie omgeschakeld zijn. Het lijkt me wel leuk om meer over western te weten te komen, of om misschien ooit een keer een lesje western te rijden. Maar ik denk net als wat juval zegt, dat ik voor mijn gevoel de controle kwijt ben. Nu ook al, schrikt mijn paard dan pak ik meteen de teugels op zeg maar. Dus ik hou het zowiezo voorlopig bij dressuur en springen Lachen
ik heb weleens de barrelrace gereden (haha op mijn dressuurpony) dat vind ik wel grappig om te doen, ff actie erin Knipoog maarja, het ging dus totaal niet hoe het geloof ik officieel hoort. Ik kan 'm nooit zover op zijn achterhand krijgen dat hij superscherp draait zeg maar!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48328
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:49

XoNo schreef:
Van mijn 4e tot 15e dressuur gereden, op mijn 16e western gaan rijden en dat doe ik nu 2 jaar Lachen Mij werd verteld dat ik in de dressuur niet fanatiek genoeg was (bedoeld werd: constant beengeven, constante aanleuning). Daarom ben ik western gaan proberen. Past veel beter bij me. Ik wil een paard best werken (graag zelfs), maar als hij eenmaal loopt wil ik graag van de rit genieten

dat is nou precies waarom ik ook aan het omschakelen ben... alleen weet ik het niet zo duidelijk op te schrijven...

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:20

ik rijd ok western omdat ik met iets anders wou beginnen maar op mijn fjord rijd ik gewoon buiten!!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]


ridingdodo
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:03

ik heb van af mijn zesde tot mijn 16 dressuur gereden maar ik vind het voor een jongen nog al saai en als je als jongen zijn de in een rijbroek loopt kan ik je verzekeren dat rit echt ni lekker. denk dat de western net iets meer spaning mee brengt

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:32

Ik ging voor de lol een westernles uitproberen, en toen was ik verkocht.

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers