Mijn pony loopt niet aan de teugel!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
NoussieLover
Berichten: 15
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Voorhout

Mijn pony loopt niet aan de teugel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 11:37

Mijn pony loopt niet aan de teugel maar hangt aan mijn hand.
Ze loopt wel aan de teugel als ze iets op haar borst voelt.
Moet ik nu een slof kopen die ik heel losjes laat hangen ofzo? Verward
Of een martingaal ofzo? Verward
HELP ME!!!
Groetjes Eefje


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:41

Als je op de zoekfunctie zoekt op 'aan de teugel rijden' en 'slof' dan vind je al een hele hoop. Maar een slof of martingale is echt niet waar je dan naar moet grijpen. Maar spit eerst maar wat oude topics door.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

NoussieLover
Berichten: 15
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 11:47

oke dan ga ik dat wel even doen bedankt


Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:53

Leer rijden!
Aan de teugel komt vanzelf

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

shinchan
Berichten: 23
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:59

Locanda schreef:
Leer rijden!
Aan de teugel komt vanzelf

Goed gezegd

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:06

shinchan"]
[quote="Locanda schreef:
Leer rijden!
Aan de teugel komt vanzelf

Goed gezegd
[/quote]
Dank je

Ja sorry hoor, 2 topics starten, de een, hoe stuur ik mijn pony, en de ander, hoe trek ik mijn pony het beste in de krul, komt het wel op neer

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:13

Locanda"]
[quote="shinchan"][quote="Locanda schreef:
Leer rijden!
Aan de teugel komt vanzelf

Goed gezegd
[/quote]
Dank je

Ja sorry hoor, 2 topics starten, de een, hoe stuur ik mijn pony, en de ander, hoe trek ik mijn pony het beste in de krul, komt het wel op neer
[/quote]

djeez, ik heb even al je forums bekeken en het lijkt erop dat je alles zo goedkoop en makkelijk mogelijk op wil lossen. Je zoekt nieuwe bitten, alle soorten hulpteugels en gratis instructrice. Kun je niet beter een andere hobby gaan zoeken of een brave pony of zo?

Ik wil nu echt niet bot overkomen, maar ik denk dat je meer wilt dan dat je nu kan.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:19

Vraagje, tegen wie was dat bedoelt Vonnie?
Ik raak een beetje in de war van al die quotes

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:24

Ik ook Lachen. Noussielover is 12 dus hou daar graag even rekening mee in jullie reacties Lachen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:25

oef.... wees heel voorzichtig hier op bokt als je het onderwerp slofteugel aan snijd.............EN TERRECHT, want je moet eerst naar je eigen rijstijl en ervaring kijken voordat je je paard met dit soort hulpmiddelen opzadeld,

IK heb je andere topics niet gelezen en maakt me ook niks uit, maar denk hier eerst is goed overna en leg er niet zomaar om slof omheen.

Je paard moet eerst goed aan het been zijn (voorwaardts) en vaak gaat hij dan ook neerwaardts en is een slof dus overbodig.

Ik snap niet zo goed als je geen les hebt dat je dan ZELF maar even beslist ik ga misschien met slof rijden, als je al tot deze naar mijn mening onredelijke oplossing toe wilt gaan, doe dit in overleg met je instructrice.

veel succes met het rijden en je paard
gr. cissie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:10

Les is het hulpmiddel wat je nodig hebt.
En weet je wat het leuke daarvan is, wat je daarmee leert heb je altijd bij je, hoef je ook niet opnieuw te kopen en gaat ook niet stuk.
Ga aub goede les halen, dus niet van een vriendinnetje dat net een jaar lander rijd dan jezelf, met een grote bek van ik weet wel hoe het moet.
Nee echte les.
Dat is een investering in jezelf en je pony zal dat in dank afnemen.

succes.

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:20

Je zei dat je pony wel aan de teugel lopen als ze iets op haar borst voelt. Dit lijkt me nogal onwaarschijnlijk, omdat je een paar niet aan de teugel rijdt door op de borst te drukken. Een nageeflijk paard krijg je vanzelf als het goed voorwaarts tussen twee benen loopt en de hand wil volgen. Ik begreep uit je andere topic dat je je pony nog inet goed kan sturen. Daar moet je eerst aan werken, ik denk dat je dan over een paar jaar ofzo misschien eens aan aan de teugel rijden kan denken.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:24

Ik denk ook dat je goede les moet gaan nemen. Maar dat je ook eens moet gaan kijken wat je nou eigenlijk het belangrijkste vind.

Je paard moet aan de teugel lopen, maar je krijgt haar in draf nog niet eens fatsoenlijk op een volte
Je paard gaat als maar racen in de bossen en dat wil je niet, maar ondertussen ga je wel met vriendinnetjes racewedstrijdjes houden, dat uiteraard fout afloopt.

Ik zou gewoon echt goede instructie gaan zoeken! Want hier schiet je niks mee op. Vandaag of morgen neemt je paard echt een loopje met je en dan loopt het dus echt goed fout af!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:24

ik zou een elastike nemen en dan die omdoen zoals je een slof omdoen een elastiek rekt mee maar helpt wel heel goed en als hij duss naar beneden komt hangt het elastiek los dusszzz *LOL*

Chrissie!!:+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:26

Dat is echt de gouden tip taruta

Les nemen is het enige wat helpt
Dwing je pony nu eens niet in dingen, die jezelf fout doet.

Dat is trouwens les 1, zoek de fout bij jezelf, want daar zit de fout bijna altijd, welk nivo je ook rijd.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:52

Ik kon dat eerst ook niet en nou na een half jaar lukt het eindelijk. Hoe dat zover is gekomen? Door heel veel les!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:48

Locanda schreef:
Vraagje, tegen wie was dat bedoelt Vonnie?
Ik raak een beetje in de war van al die quotes


Sorry, ik wou hem ook anders quoten. Maar het was tegen de topicstarter. Sorry dat ik zo kort door de bocht en bot reageerde Vriendjes zijn?
Maar soms kan ik dingen gewoon niet velen.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

NoussieLover
Berichten: 15
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 21:17

ja les is denk ik ook beter maar er zijn bij mij in de buurt niet veel instructrices maar ik krijg nu les van iemand die met haar paard heel ver is gekomen en het gaat best goed en ik snap ook wel dat jullie zeggen dat ik les moet nemen maar dan heb ik voor thuis niks. want als ik thuis in de bak rijd geeft ze de meeste problemen

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:21

geeft niet Vonnie.

Taruta van ergens op de wereld, kun jij niet beter ergens anders je tijd in gaan verspillen, koop een fiets en rijd daarop ofzo...

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:18

je klaagt dat je paard hard in dr mond is, maar intussen ben je wel bezig om haar in de krul/aan de teugel te laten lopen?? kun je niet beter eerst beginnen bij het begin? ik hoop toch dat je niet teveel aan die teugels aan het sjorren ben om het beest in de krul te krijgen!! want hierdoor zal ze alleen maar harder worden in de mond. gewoon mond even met rust laten tot ze daar wat zachter in is. pas als ze beter luistert naar je hulpen met figuren rijden e.d. pas beginnen met aan de teugel.. anders vraag je gewoon teveel van je paard en dan gaat het echt niet goedkomen!

Profiel weer up to date!

...::: Zeeuwentopic :::...

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:03

als je jou paard nouw eerst gewoon goed voorwaarts rijd met veel voltes en slangevoltes (met stelling!) en veel overgangen maakt dan komt de nageefelijkheid vanzelf wel. Lachen gebruik de zoekfunctie of ga eens naar de bibliotheek om informatie te zoeken!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:49

juist...laat je pony eerst voorwaarts lopen op je been en neem anders lessen van iemand die er ervaring mee heeft en trek je pony aub niet in de krul!!!!!! hoe oud is je ponu eigenlijk als ik vragen mag???
succes alvast

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:31

Ik vind het niet nodig om te zeggen m'n pony loopt niet aan de teugel we hangen er wel een slof aan.Rij eerst lekker los en ga dan ophoudingen maken enzo vraag ook les aan iemand die er veel verstand van heeft.
Dan heb je het zo voormekaar.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:33

Apple schreef:
Ik ook Lachen. Noussielover is 12 dus hou daar graag even rekening mee in jullie reacties Lachen.


En ik ben 11 en zelf ik start niet zulke onnodige topics...

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:41

Gebruik geen hulpteugels, als je zelf al weet dat je ze verkeerd gaat gebruiken. Ik ken een meisje die kreeg der pony niet aan de teugel, en ging voor het gemak maar even een slof eraan hangen, en nog strak ook. Nou je wilt niet weten hoe k*t dat beest nu loopt. Met z'n kin op z'n borst en z'n poten amper omhoog. NOOIT doen!

'The readiness is all'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers