holistisch , iemand ervaringen ????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

holistisch , iemand ervaringen ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 22:52

naar aanleiding van de problemen met mijn paard , ben ik in contact gekomen met iemand die zich op een holistische manier bezig houdt met paarden .
Ik vraag me af of iemand misschien een beetje een duidelijke verklaring voor het holistisch heeft . En of iemand hier ervaringen mee heeft , op wat voor manier dan ook .
Ik wil voor mezelf even duidelijk maken of dit uberhaupt iets zou zijn en of het de moeite waard is , maar ik kan weinig duidelijke informatie vinden , dus hoop ik dat een van jullie bokkers me misschien iets meer kan vertellen .
Alvast bedankt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 23:04

Toevallig heeft een stalgenote een holistische dierenarts laten komen, een paar dagen terug. Helaas kwam die erg laat, en heb ik het niet kunnen meemaken. Zij vertelde mij, dat deze te werk gaat door het paard "door te meten" Hij voelt aan of de energie die organen uitstralen ergens verstoord is. Daardoor voelt hij of er iets is met dat orgaan. Ook legde ze uit, dat als een paard bijv. kreupel was, dat was omdat de darmen niet goed werkten. Een orgaan ergens, kan iets op een geheel andere plek beïnvloeden. Deze werkte ook veel met homeopatische middelen. (weet je hoe die werken btw?)
Mijn mening, ik zou graag eens met zo'n iemand willen praten, kijken hoe hij te werk gaat. En als hij zegt, de nieren werken nauwelijks meer. Dat dan laten controleren door een "gewone" DA, blijkt die ook te zeggen dat die nieren idd niet werken, dan heeft die holistische blijkbaar toch een punt gehad. Ik ben een erg nuchter persoon, volgens mij kan zoiets wel, maar ik moet eerst nog eens zelf overtuigd worden.

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 23:08

Ik ben zelf ook vrij , nuchter ingesteld , maar ben inmiddels wat wanhopig dus ga je toch proberen andere wegen te bewandelen . Als de reguliere wegen toch niet het resultaat geven wat je graag wil , daarom ben ik ook opzoek naar ervaringen , het gaat er bij mij wel vooral om dat ik hulp zoek bij het gedrag van mijn paard , maar alle reacties zijn welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 23:24

Het gedrag van je paard, is dus een probleem? Tja, om eerlijk te zijn, geef ik het een kleine kans dat dat door een medisch probleem komt, maar dat bedoelde je dus niet? Je zou eens op zoek kunnen gaan naar boeken over NH, en paardengedrag. En dan gaan kijken naar hoe je paard is, en dan vergelijken met wat in die boeken staat, en dan naar een oplossing zoeken. Ik denk dat dit je wel een eind op weg kan helpen. En anders weet ik nog een adres voor je, waar ze met "moeilijke" paarden met gedragsproblemen werken.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 10:53

ik heb zelf nog geen ervaringen, maar ik ga wel een holistische veearts bijmijn paard halen. gewoon omdat ik in de gewone dierenarts met zijn hamertje en blokje geen vertrouwen heb en ik het liever op de alternatieve manier wil doen.

anders moet je sampie van bokt ff een pb sturen, die heeft mij het nr gegeven van een goeie end ie heeft veel ervaring met een holistische veearts

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:06

Een holistisch iemand werkt vanuit de filosofie dat er naast het lichaam ook een geest is. Dus niet alleen de uiterlijke klacht wordt bekeken maar het dier/mens als geheel. Hoe zit het dier in zijn vel, hoe ga je ermee om, wat eet hij, wat doet hij. Het dier als geheel dus eigenlijk en niet alleen maar de klacht.

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:27

Erik Laarakker is een holistisch dierenarts.

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 13:21

ik kan op internet ook alleen info . vinden over holistische dierenartsen ,.
Niks over training o.i.d. op deze manier .

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:29

erik schijnt duur te zijn, het hulpje van erik ofzowiets schijnt 65 euro per behandeling te zijn geloof ik.. dacht dat dat meisje zei dat het de helft was.

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:46

elibeest hier op bokt heeft er wel ervaring mee (is eigenaresse van me verzorgpoony) haar moet je maar eens mailen of pb'en

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:20

Als dierenarts zou ik zeker naar Erik laarakker gaan of Steffi van der laarse(zelfde praktijk) Heeft bij mij erg geholpen.
Als je echt gedragstrainingen wil volgen op de holistische manier, moet je eens zoeken naar iemand die ISPH afgestudeerd is. Die kunnen op een holistische manier trainen van paarden. Waar woon je ergens in de buurt?

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:26

ik krijg les van een holistisch instructeur,afgestudeerd bij de ispsh.

er gaat een wereld voor mij open en het is geen zweverig/hocuspocus gedoe hoor!
het is meer klassiek/duits dressuurrijden!!

bij intresse kan ik je een tel.nr pben.

irvyarabier

Berichten: 329
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:30


Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:30