Stalling in (omgeving) Huizen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Stalling in (omgeving) Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 20:30

Hallo mensen,

zijn er hier huizers of mensen die in de buurt van Huizen wonen die hun paard hebben gestald in of om Huizen?
Zo ja, zou je me dan kunnen vertellen op wat voor stal je staat en hoeveel je hier voor betaald?

ikzelf ben me een beetje aan het orienteren naar wat voor stallingen er zijn hier in de omgeving.
Wat mijn eisen zijn aan een stalling zijn: Buitenbak, goede stallen, liefst weiland erbij of uitloop, als het nodig is dat er uitgemest kan worden, niet dagelijks, maar op aanvraag) en dat er gevoerd word, dat laatste sowieso. Ik stel nu nog geen eisen aan de kosten, dat is afhankelijk van wat er geboden kan worden aan extra dingen, zie een bak e.d.

groetjes Tessa

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:35

Hoi Tessa, ik woon in Huizen en heb Miro bij Stal Pronk in Naarden staan (Amsterdamse Straatweg 57). Er is weiland, een redelijk goede buitenbak, losgooi bak, paddocks, simpel solaruim, mooie ruime stallen, spuitplaats (helaas alleen koud water) en longeerbak. Ook is er een ruime kantine waar je gratis koffie/thee/chocomel/soep kan pakken en er staan een frisdrankautomaat met blikjes voor €0,70 en een snoepautomaat.

De prijzen zijn:
Volpension: €230,-

Halfpension:
Box: €80,-
Stro: €3,50
Hooi: €3,65
Rapsodie: €8,-

Je moet dan in principe wel zelf voeren maar en staan ongeveer 60 paarden dus er is altijd wel iemand die dat voor je kan doen, ook mesten moet lukken.

Voor de paddock vragen ze €17,50 per maand en je paard wordt dan 2,5 uur per dag in groepjes van 3 meestal in de paddcok gezet en er weer uitgehaald.

Weidegang is van Mei tot Oktober maar met dit mooie weer is het weiland nog een maand open. Hier betaal je voor het dagland €65,- en dag en nachtland €80,-
Wil je dat je paard in en uit het dagland gehaald wordt betaal je hiervoor €20,-

Ook kun je van Pronk de trailer huren voor €23,- per dag.

Je mag voor je box kisten/kasten/voertonnen neerzetten maar je krijgt bij je box zowieso een ruime zadelkast.

Aan het einde van de straat is een voerage handelaar/ruitershop die ook voer kan brengen en ze hebben een leuke winkel erbij.

Er zijn 4 ruime loodsen met per loods 12 boxen en een "oud" gebouw met iets van 16 boxen. Er zijn maar 2 buitenboxen maar die zijn al bezet..

Nou hopelijk weet je voldoende, je kan altijd even langskomen om te kijken. Ik weet niet of er nog boxen vrij zijn maar je kan je wel op een wachtlijst zetten..

Succes!!

-X- Anja

**Look where all this talking got us baby!!**

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 21:48

hey anja, ik weet al waar het is, ik kom er elke week langs als ik naar manege andy dale ga, klopt het dat het langs die weg is met al die irritante hobbels? Ik zat in dit geval zelf te denken aan half penson aangezien ik niet vies ben van zelf uitmesten en voeren zolang ik zelf maar vrij ben.

Als je dag en nacht weidegang hebt, betaal je dan wel voor de stalling of niet? En ik kan eventueel (als je nog op dit bericht reageert vandaag) morgen wel even een kijkje nemen Lachen (hoelaat presies kan ik nog niet zeggen aangezien ik ook verderop in de straat moet zijn bij stalling Haha! iemand die ik ken.)

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 21:54

PS wat is rapsodie?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 22:09

ow en dan nog iets, accepteren ze ook hengsten? (lieverdjes dan Haha!)

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:23

Ik sta op pensionstal de Heidehoek in Eemnes, website: http://www.deheidehoek.nl

Alle informatie staat op de website.

Groetjes Corine

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 06:41

stal Vos in Blaricum/Eemnes (eind v.d. Meentweg)
heb ik je al eens gepb't
of bij Ankie1, die neemt ook hengsten

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 07:55

smurf schreef:
stal Vos in Blaricum/Eemnes (eind v.d. Meentweg)
heb ik je al eens gepb't
of bij Ankie1, die neemt ook hengsten


jupz nog geen contact opgenomen maar zal dat nog doen Lachen prob is, het is zo ver weg voor lekkere buitenritten Boos!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 09:10

stal Vos??? Je bent met 10 minuten in het bos, Huizerhoogt oversteken en je kan de hele dag buitenrijden!!! Je kan ook achterlangs naar de Lage Vuursche. Ik dacht eerst ook dat je er niet kon buitenrijden, maar het valt dus reuze mee. Volgens mij is er nog 1 stal vrij voor de winter....maar dat weet ik niet zeker

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:50

Ik sta ook bij pronk. al 6 jaar.(nu in een van de buitenboxen)hihih. Maar als het veulen naar de opfok is gaat ze weer lekker naar binnen.

Er wordt 's ochtends wel gevoerd dus je hoeft niet vroeg je bed uit.

Ze zijn bezig met een binnenbak nog niet aan het bouwen maar vergunningen aan het aanvragen.

Als je in de zomer dag en nacht op het land staat moet je wel je stal doorbetalen. Ze moeten hem wel vrij houden voor je, als je hem een nacht binnen wilt zetten is het een beetje l*llig als er een ander paard in je stal staat.

Er staan nu geloof ik 4 hengsten ik weet alleen niet of ze die nog aannemen. Dat zou je moeten vragen als je wil kan ik je het telefoonnumer pben van degene die daar alles regelt..

Succes met de zoektocht OK dan!

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:57

Is het bij jullie in de buurt altijd zo duur??? Ik verbaas me een beetje over de hoge prijzen

Ik betaal 170 euro per maan en sta dan ook vol pension, alles wordt voor me gedaan .....

Er is bij ons ook wel een duurdere stalling maar die is ook maar 200 euro per maand vol pension

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:11

bij Vos betaal ik voor een paard 195 euro p.m. all in, alles wordt gedaan, in de zomer alleen wei is 95 euro p.m.

Voor een pony betaal je minder, maar hoeveel weet ik niet. Dat zijn in het Gooi normale prijzen, vraag maar eens wat de Heidehoek kost, maar dan heb je ook wat!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:17

Hier in het Gooi is ALLES DUUR Scheve mond Maar qua stalling valt Pronk echt nog mee als je het vergelijkt met andere stallen Knipoog

Robyn: Leuk je ook hier te zien! Yesta en Rick zien er trouwens erg goed uit OK dan! Ik kijk elke dag naar de mamma's en kids als ik aankom en als ik weer ga Knipoog

Tessa: Er staan momenteel 2 Lusitano hengsten en 1 Arabische maar dan wel in een "dichte" box zodat ze niet aan elkaar kunnen snuffelen Tong uitsteken Behalve 1 van de Lusitano's want die weet volgens mij zelf niet echt dat hij een hengst is...hij heeft nog wel gedekt 1x!!! Haha! Het probleem is wel dat er voor de hengsten dus geen weiland bij stal is....Ook in de paddock wordt moeilijk Scheve mond Maarja dat probleem heb je nou eenmaal als je zijn ballen eraan laat zitten Tong uitsteken Eigenlijk hebben de hengsten die bij ons staan het maar slecht...kunnen bijna niet los, staan de hele zomer grotendeels binnen en als ze dan een keer buiten staan is dat in hun uppie Alleen daarom zou ik als ik ooit een hengst koop hem catreren Bloos! Knipoog

-X- Anja

**Look where all this talking got us baby!!**

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:02

Ik sta bij stal staal in eemnes. Nu staat het er proppievol, maar hier de prijzen om je een idee te geven:
Er is een binnenbak, buitenbak, 3 paddocks en in de zomer dag en nacht weidegang. S ochtends wordt er gevoerd en s avonds moet je zelf voeren (of aan stalgenoot vragen). In principe moet je zelf uit mesten, maar tegen betaling kan je het ook laten doen.
De stal kost 150 euro, hooi en stro 4 euro per baal die je gebruikt. Verder moet je voer, hoefsmid etc. zelf regelen. (hooi en stro wordt wel voor je klaar gezet.) Nog een groot voordeel: dicht bij bos en hei!
Succes met zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:39

*mandy schreef:
De stal kost 150 euro, hooi en stro 4 euro per baal die je gebruikt.


Ter vergelijking:

Die 150 Euro lijkt heel goedkoop, maar 4 Euro per baal zorgt ervoor dat de totaalprijs toch hoger is. En het voer moet je ook nog kopen...
Snelle rekensom:

12/13 balen stro per maand = 50 Euro
10 balen hooi per maand = 40 Euro

5 zakken hardvoer in de maand (als je paard 4 kg op een dag krijgt) = ongeveer 45 Euro

150 + 50 + 40 + 45 = 285 Euro, en dan moet je alles zelf nog doen

Voordeel is wel dat je met een robuust paard voordeliger uit bent

Bij ons is het 305 Euro volpension en er wordt biks gevoerd van Equiral...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-10-03 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 13:42

ok, om te beginnen, stal pronk, ik ben er vanochtend even langs geweest, ziet er prachtig uit! ik zag dat ze 2 bakken hebben Lachen ik ben er best enthousiast over, hengsten nemen ze niet meer aan. Wie weet dat ik daar ga staan, maar als ik een plek iets dichter bij huis kan vinden en dat voldoet aan mijn eisen dan doe ik dat, maar in huizen zijn het over het algemeen particulieren die eigenlijk maar wat aan rotzooien, en dat wil ik gewoon niet, ik neem geen paard om hem een hele winter lang op stal te zetten omdat ik niet kan rijden vanwege het weer.

En smurf, ik denk dat ik toch maar eens langs kom indertijd Lachen om even een kijkje te nemen, maar ik sta echt raar te kijken dat daar bos in de buurt is.... Maar ik begin al te vermoeden welke kant jij op denkt, bedoel je het bos bij laren? ik weet dat er 1 is, maar ik weet niet presies waar... Want dan zou die plek voor mij ook ideaal zijn, als ik van mijn werk kom kom ik daar langs.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 13:43

Ja of op de heidehoek.. dat is natuurlijk ook ideaal, met bak enzo... zeker aangezien ik spaans wil gaan rijden, dan moet je wel een fatsoenlijke bak hebben. Nemen ze daar hengsten aan? of liever niet.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:29

Citaat:
maar ik sta echt raar te kijken dat daar bos in de buurt is..


de Woensberg, Huizerhoogt oversteken en je kunt rijden tot je gee bos meer kunt zien Haha!

Ik had het er vanmiddag over, maar het moet wel een hele brave hengst zijn, willen ze hem erbij nemen, hij moet bij de ruinen kunnen staan zonder knokken b.v.
De Heidehoek..... als ik nog eens rijk word, ga ik daar staan!

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 19:06

hehe heb een kijkje genomen bij heidehoek... ik weet het al Bloos

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:38

Tessa: De buiten bak die aan de kant van de stallen ligt wordt alleen gebruikt om paarden in los te gooien en is niet geschikt om in te rijden, de bodem is veel te zwaar Lachen

-X- Anja (laat even weten wat je besloten hebt Knipoog )

**Look where all this talking got us baby!!**

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 17:18

Ik sta op dit moment ook bij Vos in eemnes / blaricum (woon zelf in huizen).
Vos kost voor een e-pony €160,- in de winter en €80,- in de zomer. Mijn jaarling is goedkoper en een pony ook. Vos doet alles voor je. Ik, vind hem niet duur, de bak is alleen een beetje jammer en stad en lande is ongeveer een half uur stappen.

Voorheen heb ik bij Lambert Calis gestaan (angerechtsweg 12 blaricum) wel aardige stallen, ik betaalde ongeveer 195€ per maand, zelf uitmesten, hooi en stro in incl. voer zelf kopen/ klaarzetten, word gevoerd.

Je staat dicht bij de woensberg en vlak bij stad en lande (calis heeft geen rijbak. wel een hele zware longeer/losgooibak) Hij neemt, voor zo ver ik weet wel hengsten aan..

Telefoonnummer moet in de gids staan als het goed is, of pb ff als je het wilt weten.

Verder heb je ook nog Van Leeuwen Boomkamp, in bikbergen. Tel nr weet ik niet, is op de oud blaricummerweg, bij de trappenberg bos in, door fietsen tot de weg en dan 1e hek aan je rechterhand. Ben er weinig geweest, kan je dus ook nix vertellen over faciliteiten en prijzen, ligt wel midden in het bos.

Wat stal Vos betreft, als ik een rondje tafelberg doe (via woensberg hele hei over en dan via stukje bussumerweg terug) ben ik zo'n 2 uur onderweg, je zit echt heel snel bij het bos.

Vos is de stal waar ik het meest tevreden over ben (daarom sta ik er ook).

Enneh Smurf: Binnenkort ff ritje maken he??? (ja ben terug uit Mexico en heel bruin).

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 17:23

Citaat:
Enneh Smurf: Binnenkort ff ritje maken he??? (ja ben terug uit Mexico en heel bruin).

yes yes....wil de verhalen horen over de dolfijnen!!! Heb een nieuw boomloos barefoot zadel dat ik nog buiten moet uitproberen!!!!

*sorry lekker offtopic*

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 17:23

Is Hilversum te ver weg? Denk het wel he? Anders weet ik nog een hele gezellige manege waar nu een tweede binnenbak in de bouw is.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 20:33

Lissalover schreef:
Ik sta op dit moment ook bij Vos in eemnes / blaricum (woon zelf in huizen).
Vos kost voor een e-pony €160,- in de winter en €80,- in de zomer. Mijn jaarling is goedkoper en een pony ook. Vos doet alles voor je. Ik, vind hem niet duur, de bak is alleen een beetje jammer en stad en lande is ongeveer een half uur stappen.

Voorheen heb ik bij Lambert Calis gestaan (angerechtsweg 12 blaricum) wel aardige stallen, ik betaalde ongeveer 195€ per maand, zelf uitmesten, hooi en stro in incl. voer zelf kopen/ klaarzetten, word gevoerd.

Je staat dicht bij de woensberg en vlak bij stad en lande (calis heeft geen rijbak. wel een hele zware longeer/losgooibak) Hij neemt, voor zo ver ik weet wel hengsten aan..

Telefoonnummer moet in de gids staan als het goed is, of pb ff als je het wilt weten.

Verder heb je ook nog Van Leeuwen Boomkamp, in bikbergen. Tel nr weet ik niet, is op de oud blaricummerweg, bij de trappenberg bos in, door fietsen tot de weg en dan 1e hek aan je rechterhand. Ben er weinig geweest, kan je dus ook nix vertellen over faciliteiten en prijzen, ligt wel midden in het bos.

Wat stal Vos betreft, als ik een rondje tafelberg doe (via woensberg hele hei over en dan via stukje bussumerweg terug) ben ik zo'n 2 uur onderweg, je zit echt heel snel bij het bos.

Vos is de stal waar ik het meest tevreden over ben (daarom sta ik er ook).

Enneh Smurf: Binnenkort ff ritje maken he??? (ja ben terug uit Mexico en heel bruin).


Hehe bij boomkamp verzorg ik de paardjes Knipoog maar ik kan niet elke ochtend en avond zelf voeren, gaat gewoon niet met mijn werk, btw, ik denk dat het heidehoek gaat worden, dit omdat er ook een binnenbak is en er een perfecte ligging is werk-huis en een pracht van een omgeving...

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 20:34

Georgette schreef:
Is Hilversum te ver weg? Denk het wel he? Anders weet ik nog een hele gezellige manege waar nu een tweede binnenbak in de bouw is.


Ja, hilversum is echt te ver voor mij, ik kan niet dagelijks heen en weer reizen Boos!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, lanouska en 32 bezoekers