rolverdeling man-vrouw in china? Help!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

rolverdeling man-vrouw in china? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:42

ben nu helemaal radeloos dus schakel ik jullie maar in. Moet voor school een heel stuk gaan schrijven over de rolverdeling tussen de man en de vrouw in china, op twee manieren; binnen het gezin, in de maatschappij.

Maar wie weet de rolverdeling binnen de maatschappij? Verward


Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:41

als ik me niet vergis mogen chinezen maar 1 kind krijgen in hun leven, ze geven de voorkeur aan een jongen aangezien die goed kan werken

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:55

en elk meisje dat geboren wordt, wordt dus te vondeling gelegd... en jongens houden de familienaam he, bij een meisje is dat niet zo

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:40

Vrouwen in de stad krijgen wel de mogelijkheid om te studeren, maar uiteindelijk hebben ze niets in te brengen. Ook op seksueel gebied moeten ze heel toegeeflijk zijn en durven ze niets te weigeren.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:25

Zo, daar ben ik alvast weer mee geholpen! Reacties zijn nog heeel welkom! Haha!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:40

Ik heb pas nog een programma daarover gezien. Was heel interessant. Stel jezelf een vraag: heb je ooit een Chinese Politica gezien?

China gaat overigens wel verder met emancipatie op dit moment, er zijn pas nog wetten goedgekeurd voor meer gelijke rechten. Dat moet te googlen zijn.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:11

ja, google heb ik al geprbeert. Zelfs www.china.pagina.nl
staat alleen geen info op. Tsja, als ik mijn presentatie nou moest houden over chinese gerechten Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:10

Ik hoorde net op het nieuws dat de werkgevers van de mannen en vrouwen geen instemming meer hoeven te geven als ze willen trouwen. Verward Dus de werkgever van de man moet toestemming geven om met de vrouw te trouwen en andersom ook Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:35

he? meen je dat nou? Vreselijke cultuur daar zeg, ingebonden voetjes (je wilt niet weten hoe ze dat doen), de manier waarop ze met elkaar omgaan. (Vrouw moet man onvoorwaardelijk gehoorzamen) Dat soort dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:46

Anique_Vaandrig schreef:
he? meen je dat nou? Vreselijke cultuur daar zeg, ingebonden voetjes (je wilt niet weten hoe ze dat doen),


alsjeblieft zeg, dat wordt al honderd jaar niet meer gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:02

weet ik, maar toch die verhalen daarvan. natuurlijk is alles wel wat 'normaler' geworden in de loop der jaren, maar blijf het erg vinden!

Maar goed, zal geen oude koeien meer uit de sloot halen Knipoog


Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:00

Ik heb net een toets achter de rug, van China in het confucianisme, ik leer voor geschiedenis uit het boek MEMO, als je wilt kan ik je de samenvatting sturen, want daar staat wel het een en ander in over rolverdeling van vrouwen tot mannen, van ren en yi geven, van taoisme tot confucianisme. Als het je helpt, moet je me even pben, dan moet ik hem even van de andere computer halen!

Van vallen leer je opstaan...!

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:03

Maar om je vraag te beantwoorden over de rolverdeling binnen de maatschappij, het heeft dus heel erg met het confucianisme te maken wat ze in het vroegere China hadden als staatsleer! Dus zoek anders verder op confucianisme! of taoisme wil ook maybe wel helpen!

Van vallen leer je opstaan...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:04

pb Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:57

in het confusianisme is de vrouw ondergeschikt aan de man.

Amor Vincit Omnia

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:03

Ik denk dat je heel goed onderzoek moet doen hiernaar, duidelijk is dat je maar enkele 'vlagen' uit de geschiedenis van China afweet.

China bestaat meer dan 4500 jaar, en heeft hierdoor een rijke geschiedenis aan cultuur en gebruiken, heeft meer dan 50 Dynasties doorstaan...Tijdens deze Dynasties zijn verschillende volken aan de macht geweest (China bestond vroeger uit een heleboel landen, niet één geheel, afhankelijk van de Dynasties). Dus voetenbinden was niet altijd zo geweest, alleen tijdens de laatste 2 dynasties. En grappig is, vrouwen waren ooit aan de macht geweest, mannen hadden niets te vertellen. Maar goed, dat is niet wat je wilt weten.

Ik hoop dat je wat engels kan....

Hier een stuk tekst...

In the past, each Chinese family had a "head," who had absolute authority at home, and had the final say in family affairs. But now in most Chinese families, the husband and wife, or a couple with other family members, work out together the household plans, and decide family affairs through consultation.

Moreover, family members share the housework, making the division of labor at home more reasonable; and the husband and wife support each other's work.

The Chinese people have the tradition of respecting the old and loving the young. Though many young couples do not live with their parents, they maintain close contact with them. Grown up children have the duty to support and help their parents. The Chinese people attach great importance to relations between family members and relatives, and cherish their parents, children, brothers and sister, uncles, aunts and other relatives.


Dat een vrouw zich moet onderwerpen aan de man, is al veranderd (aan het veranderen), wat heel belangrijk is voor de Chinezen is, Familie, respect voor de ouderen.

Als je meer wilt weten over China en haar Cultuur en gebruiken zie, http://www.asianinfo.org/asianinfo/china/people.htm

Veel succes...

Galactica Wadim X Gemini

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:08

e_l_m_o schreef:
en elk meisje dat geboren wordt, wordt dus te vondeling gelegd... en jongens houden de familienaam he, bij een meisje is dat niet zo


Dit is onzin, niet elke meisje wordt ter vondeling gelegd. Dit is echter wel gebeurd, maar is geen gewoonte!

Galactica Wadim X Gemini

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:10

SuperPepeijn schreef:
in het confusianisme is de vrouw ondergeschikt aan de man.


Heeft deze benaming iets te maken met het engelse 'confused'? Dat is namelijk het eerste dat in mij opkomt....

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:24

Nee, met Confucius, hij is een Filosoof
Afbeelding

Galactica Wadim X Gemini

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 08:40

waarom bel je de chinese ambasade niet? die kunnen je vast wel helpen!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:24

Youko schreef:
En grappig is, vrouwen waren ooit aan de macht geweest, mannen hadden niets te vertellen. Maar goed, dat is niet wat je wilt weten.

...


vind ik ook wel leuk om erin te zeggen eigenlijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, KleinBoefje, SentiBot en 32 bezoekers