Nieuwe methode van rijden; update

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Nieuwe methode van rijden; update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 17:12

Misschien hebben jullie mijn vorige topic op RT gelezen (Nieuwe manier van nageeflijk maken)...

Inmiddels heb ik twee maanden les van Ron en het bevalt super OK dan! Ik leer niet alleen op een hele andere manier rijden, maar ook denken. Ik moet vanuit de achterhand denken *LOL*
Afgelopen vrijdag heb ik op de vos mijn privéles gereden. De vos is vrij voorwaarts, heel makkelijk rond te rijden maar duikt ook snel. Iedereen vind het er altijd erg leuk uitzien hoe ie loopt. Van Ron mocht ik hem niet rondrijden. Verward Hij wilde hem eerst op twee teugels en twee benen hebben. Hij constateerde dat ik mijn linkerhand een beetje vastzet. Op dat op te lossen moet ik rechts naar beneden kijken. Klinkt vreemd, maar het is vrij logisch: mijn hand komt voort uit een verstoorde balans, ik zit teveel op links. Kijk ik nu rechts naar beneden, ga ik automatisch goedzitten Haha! Ron is wat dat betreft heel technisch, hij legt alles exact uit waarom ik het doe en laat het me zelf voelen.
En lópen dat die vos deed!! Tsjonge...
In feite hebben we deze hele les weer niks meer gedaan dan op de volte en rechtuit rechtrichten, maar ik wás me toch een partij moe

Ik ben echt dolblij mt deze les. Wieweet kan ik straks nog eens écht paardrijden Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 17:25

haha dat geeft echt een goed gevoel he als het goed gaat Haha!
jah zo had ik er nog nooit over nagedacht, over scheefzitten! wie is er toch op gekomen? Tong uitsteken maar eigenlijk is het wel logisch van de ene kant Haha!
waar komt die ron vandaan, is hij bekent?


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 17:30

Ron de Cramer heet ie, hij rijdt in Kootwijk en heeft ZZlicht gereden geloof ik.
Grappig inderdaad he, van dat scheefzitten. EIgenlijk heel logisch. Ron zegt ook: Je moet niet gaan denken 'oh ik zit tevele op links dus ik moet meer rechts gaan' want dan ga je jezelf forceren; dan zet je jezelf juist weer vast. Dus vandaar het 'naar rechts kijken'.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:09

Heeft die ron een web-site. Of mag je kijken in zijn les.
Ik woon namelijk heel dicht in zijn buurt. Uddel is ongeveer 15 km van kootwijk vandaan. Lijkt me interessant om is te komen kijken in een les.

Hij heeft goede dingen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:21

Super Laura!!! Aan zo iemand heb je wat! Hoe gaat het nu met Iwaldo?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 20:35

Waldo staat met rust Haha! Hij heeft een beetje sporenplekken die ik graag wil laten wegtrekken voordat ik weer ga rijden. Op de vos kan ik rijtechnisch heel mooi aan mezelf werken dus dat doe ik nu maar Lachen

Waldo gaat verder qua rijden okee, we zijn helemaal bij de basis begonnen. Het kost heel veel geduld maar ik heb het idee dat dit het goed pad is voor hem en mij!

Ron heeft geen website, hij staat bij Gert van Hoorn oid, misschien dat je daar eens kan kijken?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:38

Een hele andere insteek die tip om recht te zitten,had er nog nooit van gehoord.
Leuk dat het jullie zo goed past.
Ga zo door OK dan!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

shinchan
Berichten: 23
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:53

Doe de groeten aan ron van mij wil je, zeg maar dat mistery man de groeten doet, dan weet hij wel wie je bedoelt.
Ken hem via Gert v/d Hoorn.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:27

Fijn dat het weer goed gaat! Zo te zien heb je echt veel aan die man. Geeft een goed gevoel he, als het goed gaat? De laatste dagen gaat het met mareska ook goed, word je echt vrolijk van Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 7 bezoekers