Vraagje over bezweet paard... Help aub

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Vraagje over bezweet paard... Help aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 16:47

Mijn paard is na het rijden af en toe nog bezweet, ik gooi er na het rijden (1/2 uur) een zweetdeken op, maar ze is dan nog niet helemaal echt kurkdroog.

Moet ik haar met dit weer een deken op doen in de wei? Verward Winterdeken? (of is een winterdeken te warm). Ze staat namelijk tot eind oktober/november gewoon buiten en heeft nooit echt een deken op gehad.

Maar ik ben bang dat ze anders kou vat of op haar spieren krijgt. Ze is niet van mij , dus ik kan haar niet op stal zetten en na een uur buiten zetten.

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 16:53

tja het is niet heel raar dat je paard na een half uur onder de deken niet helemaal droog is. macho droogt heel snel.. na een kwartier al helemaal droog... maar dat is bij elk paard anders *LOL* dus ik zou je niet echt heel druk maken hierover.. zolang ze maar opdroogt en niet nog erger onder de deken gaat zweten is er nix aan de hand volgens mij Ach gut

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 16:56

welkom op bokt Lachen

ik zou haar niet terwijl ze nog nat is in de wei laten met dit weer, maar een klein beetje vochtig maakt denk ik niet uit, in de wei kunnen ze ook nat worden door de regen zonder meteen ziek te worden.
Als ze nooit een deken heeft omgehad en dat de rest van dit jaar ook niet meer krijgt zou ik er nu ook geeneen omdoen (behalve de zweetdeken dan), anders als ze straks ineens geen deken meer heeft vat ze alsnog kou.

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 16:59

Dank je wel Yessy Knipoog .

Errug leuk hier op bokt Tong uitsteken

Ze is op der achterbenen en kont nog nat, ik probeer het dan met een handdoek nog wat droog te wrijven, maar echt droog wordt het niet. Ze is wel warm, zou het denk je niet erg zijn om haar dan meteen in de wei te doen? Lijkt mij dat ze het dan op haar spieren krijgt?? of denk ik een beetje te ... menselijk Verward

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 17:46

ik zou haar even laten afkoelen door met haar te wandelen ofzo, en daarna in de wei laten..

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 18:29

Dat wandelen is een beetje moeilijk nu.... ik ben tegen 19.00 uur klaar met rijden, dan geef ik haar nog wat wortels te eten, en poets haar nog even. Duurt een half uurtje...

Maar daarna is het te donker om nog te gaan wandelen. Dan is het al tegen half 8 s'avonds.

Maar dat idee om haar dan een winterdeken op te doen is dat niks? Dan kan ik het er de volgende dag wel weer afhalen? En dan zonder iets gewoon in de wei laten lopen...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:32

ik zou wat langer droogstappen,todat ze goed droog is (dit kan eventueel ook met zweetdeken)
en erna nog even met zweetdeken laten staan.

het word nu kouder,dus ik zou haar niet bezweet op de wei zetten.