veulenvraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

veulenvraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 11:51

mijn veulen is heel lief en zo, maar als je er naartoe gaat en ze aait begint ze te "bijten" ik denk niet dat het opzettelijk is maar ik weet niet wat ik moet doen
ook schraapt ze met haar voorbeen aan alles, daarnet was ze bezich tegen mijn schoen...
wat doen jullie daaran

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 11:57

Bij ons schraapte het veulen dat we al een tijdje verkocht hebben ook overal aan en beet er ook in, gewoon om alles te onderzoeken, maar het bijten hebben we al vlug gestarft door een tik op z'n neus te geven als hij dat deed, met het schrapen is hij uit zichzelf opgehouden.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 13:26

hoi,

Haha dit is normaal gedrag voor een veulen, wat hierboven ook gezegt is hij is alles an het onderzoeken/verkennen.
maar je moet het niet toelaten, hij mag best met z'n neusje snuffelen maar happen moet je afkappen, dit moet je naar mijn mening subtiel doen en niet met slaan of een keiharde tik tegen z'n neus, veel mensen zeggen dan "ja maar dat weet ie wel wat ik bedoel of het was gelijk afgelopen", het kan ook anders, z'n neus verduwen of hem afleiden met iets anders is vaak al genoeg, mocht je een veulen hebben die wat hardleers is, dan kun je hem altijd nadat je hem duidelijk gemaakt hebt dat ie dit niet mag doen best harder toespreken.
Veulens hebben nauurlijk een een opvoeding nodig die je alleen verkrijgt door duidelijk en consequent te zijn maar, dat betekent (naar mijn mening) niet dat dat gepaard moet gaan met tikken uitdelen dat is de manier waar veel mensen gelijk naartoe stappen zonder het eerst duidelijk te maken, nee gelijk pats boem dat mag niet. (omdat ze bang zijn dat als ze teveel toelaten dat ze daarmee het veulen verpestten), observeer maar een kudde merries met veulens dan zul je zien dat er voor dat er gehapt en geslagen wordt naar elkaar ook eerst een waarschuwing aan vooraf gegaan zijn, maar vele zien dat niet, alleen de mep die de merrie uitdeeld naar haar veulen ja dat zien ze wel.
voor veel veulens is deze waarschuwing al genoeg en voor andere niet naja die krijgen dan een mep of hap.

gr. cissie en veel plezier met je veulen

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 16:31

Ik heb hier eigenlijk neits aan toe te voegen...
Enkelt dat je wel op moet passen met een tik op de neus geven dat ze niet kopschuw word...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 16:35


Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 16:44

gijsenkim schreef:
[VMR] De hoek in getrapt van ponymerrie, rotbeest!!!!!!

lees dit even door en dan hoop ik dat je beslist je veulen op te laten voeden door andere paarden


Daarom beginnen wij ook al vroeg met het opvoeden van het veulen.
Echt straffen hoeft niet, maar hij of zij moet wel weten dat, dat dus niet mag of de bedoeling is, aangezien hij niet in een groep kan lopen....