rijden in de regen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

rijden in de regen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 17:42

Hoe doen jullie dat als je alleen maar buiten kan rijden en het regent? Kan dat kwaad voor je zadel? Wat doe je er daarna mee (met het zadel)? Wat doen jullie aan, regenbroek, regenjas,...?

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt


Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:01

Als je een lange (wax) jas aanhebt, blijft het grootste gedeelte droog.
Verder laat ik het gewoon in de zadelkamer drogen, zonder de hoes er omheen. Nooit bij een kachel leggen of in een warm huis. Dan gaat het veel te snel. En goed in het vet/olie/bescherming houden helpt ook.

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:07

Ik rijd gewoon, en word nat :-P De pony daarne lekker een dekent op, en ik dorge kleren aan. Het zadel droog ik af met een oude handdoek, en hang het daarna op om verder te drogen.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:16

Ik ben een watje, ik ga niet rijden als het regent. En als ik toevallig toch een bui op mijn kop krijg dan ga ik schuilen Lachen of anders gaat Sugar wel schuilen Cool
Niet dat dat helpt, maar goed.
Thuis het zadel zoveel mogelijk droog wrijven en in huis laten drogen, net als de pad. Krijg je meteen dat heerlijke 'parfum' in huis Clown

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:18

Sugarmiss schreef:
Thuis het zadel zoveel mogelijk droog wrijven en in huis laten drogen, net als de pad. Krijg je meteen dat heerlijke 'parfum' in huis Clown


Als ik dat doe, wordt ik er acuut uit geknikkerd!!!! Met paard en al.........

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:43

Sugarmiss schreef:
Ik ben een watje, ik ga niet rijden als het regent. En als ik toevallig toch een bui op mijn kop krijg dan ga ik schuilen Lachen of anders gaat Sugar wel schuilen Cool


*proest!* Clown

Zo ben ik ook , ik zie echt het nut er niet van in om in de regen te gaan rijden

Eerst een natte pony van de wei , waar ze de hele dag al beweging neemt , en dan een flutritje gaan maken.... worden we allebei niet blij van Haha!

Een enkele keer dat ik mij strijdlustig voel doe ik het wel hoor ,
in de trant van : anders worden we mietjes Tong uitsteken

En voorheen MOEST ik wel elke dag gaan rijden omdat ze anders ging flippen ,
en dat voor een weide-paard *LOL*

Tegenwoordig laat ik haar ZEKER om de dag staan ,
dus als het regent staat ze mij prima in die wei OK dan!

Als we trouwens WEL eens een keer een bui op ons kop krijgen ,
loopt ze heerlijk moet ik zeggen Haha!

Geweldig mooi doorgebogen ''aan de teugel'' , en ik hoef alleen maar als op een sofa onderuit te zitten daarvoor , ze houdt namelijk niet van regen op haar hoofdje dus het hele spul zit schitterend in de krul *LOL*

Moet eigenlijk maar vaker in de regen rijden ,
dan worden die bovenhals-spieren eens lekker opgerekt Knipoog

Na het rijden in de regen even met een doekje het ergste nat eraf ,
en lekker laten drogen verder.
Dag erna eens kijken of het zadel verder nog een bepaalde behandeling nodig heeft Lachen

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:47

ik trek mijn long coat aan en ga lekker rijden ...
en zadel gewoon laten drogen als je hem maar eens inolied kan het weinig kwaad hoor.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:53

Ik ga in de regen ook lekker rijden. Tenminste als Solide zelf niet super nat is van in de regen staan voordat ik ga rijden. Vaak is ze dat niet omdat ik haar waterdichte deken dan op haar heb liggen.

Maar die regen kan niks kwaad en Solide vind regen juist geweldig. Dat zadel laat ik in de garage drogen. En vaak valt het best mee met nattigheid (komt waarschijnlijk ook omdat mijn jas er dan overheen hangt)

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Uriah

Berichten: 1677
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:54

Als het al regent dan ga ik liever niet rijden behalve als het heel zachtjes regent ,gaat het onder het rijden regenen dan rijdt ik lekker door!

Kinkie je was mn alles R.I.P lieve clown [IM] Dag lief vriendje van me.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 00:45

Sugarmiss schreef:
Ik ben een watje, ik ga niet rijden als het regent. En als ik toevallig toch een bui op mijn kop krijg dan ga ik schuilen Lachen of anders gaat Sugar wel schuilen Cool
Niet dat dat helpt, maar goed.
Thuis het zadel zoveel mogelijk droog wrijven en in huis laten drogen, net als de pad. Krijg je meteen dat heerlijke 'parfum' in huis Clown


Hahaha ik lach me dood! Tong uitsteken

Mijn oudste paard vind regen verschrikkelijk. Dan wordt ze kort! Heel die kont eronder. Niet normaal. En gaat ze heel hard lopen als ze naar huis mag... heeel hard.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 07:38

Als het regent en ik ben aan het opzadelen (altijd buiten) leg ik een deken over m'n zadel. Tijdens het rijden niks speciaals (ik zit er toch op Haha!) en dan na het rijden gewoon even afnemen met een handdoek.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:48

Zeker in de winter, kan ik thuis niet rijden Verdrietig (gericht werken in de bak) en rijd ik naar de plaatselijke rijvereniging zo'n 2/3 km verderop.

Vol in de reflectoren Cool (beenreflectoren, boegreflector,staartreflector, armreflector en hesje aan),
Zo'n flikkerend fietslampje nestelt zich op de frontriem Party!! , de andere op de staartreflector Party!! en een armlampje om mijn arm. Vandaag hebben we ons weer uitgeleeft bij de welkoop, de oude lamp viel zowat uit elkaar: zien we daar reflectoren, met allemaal kleine lampjes erop, die knipperen --> MEE! Haha!

Dit omdat het vaak donker is tegen de tijd dat ik uit school ben of in ieder geval op mijn paarje zit.

En aangezien het s winters eigenlijk altijd regent of sneeuwt: lange, waterdichte jas aan. De (regendichte,winter)deken over het zadel, over je benen en op het laatste gaatje vast, kan precies.

Dit 2 keer, want ik rijd met handpaard; kan ik direkt beide paarden daar rijden, terwijl ik er 1 rijd, staat de ander gewoon aan de kant te wachten, we hebben daar een aanbindplaats. OK dan!

Natuurlijk je hoed nooit vergeten! Ik weet de naam even niet meer, maar ik heb zo'n harde witte, die laat ook geen water door.

Natuurlijk is het niet altijd winter en donker, maar meestal kom je me zo tegen (buiten dan)
Als ik met wat beter weer buiten een ritje maak zorg ik, dat ik bij kans op regen altijd dat ik mijn chaps aan heb (behandelt met waterdicht spul) en een jas die een paar buien in ieder geval overleeft (kan je achter je zadel knuppen). En ja, het zadel word dan gewoon nat. Gewoon laten drogen in het schuurtje (aan huis vast, maar geen kamertemperatuur, kouder, ivm te hard drogen van het zadel) zadel verder gewoon goed onderhouden. OK dan!

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:54

Wat fanatiek, goed hoor. OK dan!
Ik rij dan gewoon niet Clown (net als vandaag..regen)

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:07

Net even gewandeld (meer kan nog niet met die kleine knul Haha! ) tussen de buien door OK dan!
Maar als het regent rijd ik meestal wel of het moet er ook nog heel hard bij waaien. Dan waait het hier altijd extra hard Boos! en dan is het echt niet leuk.
Op Fuego reed ik dan gewoon met regenpak (heel charmant Blond ) maar hij had zo'n hekel aan de regen dat hij steeds met zijn kont in de wind ging staan en ik hem met geen mogelijkheid meer aan het lopen kreeg. *LOL* Watje Ach gut

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:57

Ik hou niet van in de regen rijden, evenzo chex. Gelukkig hebben we een binnenbak. Knipoog

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:48

Merel schreef:
De (regendichte,winter)deken over het zadel, over je benen en op het laatste gaatje vast, kan precies.

Dit 2 keer, want ik rijd met handpaard; kan ik direkt beide paarden daar rijden, terwijl ik er 1 rijd, staat de ander gewoon aan de kant te wachten, we hebben daar een aanbindplaats. OK dan!



Wel handig tegen vallen, je raakt nooit de grond want je blijft opzij vast zitten!!! Knipoog

siepje
Berichten: 12
Geregistreerd: 01-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:42

k rij ook gewoon in de regen. hup (lange) regenjas aan en de blubber in. k heb ook een "regenjasje" voor m'n zadel heel handig, moet je wel opletten dat je jas goed over je zadel hangt anders loopt de zit vol! -->natte k#nt! Haha! hihihi

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:06

Normaal rij ik ook gewoon door met regen.
Mocht het met bakken uit de hemel komen wil ik wel eens overslaan maar dan moet het echt heeeeeel erg zijn.
Ik trek mijn lange waxcoat aan, (regen) hoed op en over het zadel blijft gewoon een standaard zadelhoes zitten zodat ie vrij droog blijft.
Alleen het wachten tot je paard droog is is nadelig. Ik moet dan toch blijven om het deken te wisselen. Slapen

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:38

Het maakt mij weinig uit.....regen of geen regen ik rij wel.
Maar door dit rot weer is mijn bak een zwembad geworden (de drainage trekt het even niet meer). Er valt op dit moment dus weinig te rijden. En op het moment dat ik bij de paarden ben wordt het al weer donker dus langs de weg kan ik ook niet rijden.
Ik hoop dat het snel weer iets beter wordt, dat mijn bak het weer aan kan.
Vanavond maar naar de manege rijden.

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:02

Wij hebben de keuze uit een buiten- en een binnenbak, dus als het
regent ===> binnenbak Clown

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:30

Als het regent blijf ik lekker binnen Haha!

Het is hobby! Scheve mond

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:37

Ik rij binnen als het regent, maar ik vind het wel hartstikke sneu voor jullie hoor! Schijnheilig Aangezien het drie-kwart van het jaar regent. Tong uitsteken Haha! Ik krijg het al koud als ik die verhalen lees. Maar wel dapper van degenen die doorzetten OK dan! Lachen .

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:39

Het ligt een beetje aan de temperaturen, en aan de wind. In de winter met temperaturen even boven het vriespunt is het gewoon NIET leuk. Maar in de zomer of nu bijvoorbeeld: geen probleem, MITS het niet waait.
Met een waxhoed op en een waxjas aan kan ik lekker rijden, mits de wind niet de regen in je gezicht en de hoed van je hoofd afblaast. En dat doet hij helaas heel vaak in de herfst/winter. Bovendien vind ik het ook nog een verschil of ik eenmaal te paard zit en dan een bui op mijn hoofd krijg (dan ga ik gewoon door) of dat ik in de regen al te paard moet stappen. Een nat zadel en een soppende broek is nu eenmaal NIET leuk.

Je suis Charlie.

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:44

gewoon wax jas aan en een zadel hoes gebruiken. na het rijden je paard een zweetdeken op doen

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:44

Hangt van me humeur af. Vandaag toevallig wel gereden, maar soms heb ik echt geen zin en dan blijf ik lekker binnen.
Mocht ik in de regen gaan hobbelen gaat mijn aussie hoed mee, lekker droog hoofd houden.

Blizz loopt ook lekker in de krul in de regen en hij loopt lekker door. Maar als het erg hard plenst draait hij zijn kont in de wind...dat is lastig rijden zeg!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers