Het nut van oorlog..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 17:46

Wat is dat? zat ik net aan te denken. Hoe vaak is het niet gebeurd dat ik ruzie had en me door volwassenen nota bene werd gezegd ga niet slaan maar uitpraten? Wat ik me dan echt afvraag.. wat is het verschil tussen slaan en doodgeschoten worden met een geweer.. maakt het een het ander minder erg? Waarom zijn het de volwassenen die zo wijs zijn door te zeggen praat erover en zijn wij maar onnozele kinderen die juist zo hoe zeg je dat.. niks van de buitenwereld weten, onnozele kinderen die veilig in hun kamertje vader en moedertje aan het spelen zijn?

Zoals faithless zegt "Would it not be madness to fight, we come 1"

Moest ik ff zeggen..

_________________
<FONT COLOR="deepseablue">They say love is easy but why do I have such a hard time to tell him how I feel

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pam op 2001-10-05 18:47 ]</font>


Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 19:11

Ik vind ook dat meteen beginnen te slaan niks oplost. Als de ander begint te slaan, sla ik wel terug natuurlijk
De vergelijking met doodschieten met een geweer vind ik wel een goeie. Slaan is in principe nog geen doodschieten natuurlijk
Uitpraten lijkt mij wel de beste oplossing, maar dan op een rustige manier en met argumenten/oplossingen erbij.

Geen onderschrift.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 19:21

tja, en dan kom je op zinloos geweld, mar wanneer is geweld zinloos?

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 19:22

Geweld is altijd zinloos.
Stef, ik denk dat je bedoelt: wanneer is geweld zinvol?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 19:23

Citaat:
Op 2001-10-05 20:21, schreef stef:
tja, en dan kom je op zinloos geweld, mar wanneer is geweld zinloos?



geweld is altijd zinloos maar vooral met onschuldige slachtoffers. ik vind het zowiezo geen nut hebben.. oorlog

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 19:25

nee, dat bedoel ik niet.

ALs iemand pepper kapot schiet, en ik kom die persoon tegen, en ik heb een geweer in mijn handen, schiet ik ook.
Op dat moment is het voor mij niet zinloos

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 19:27

marcel ik had het over oorlog niet over vetes

stef dat is ook zoiets he, bestaat er zinvol geweld? maar waarom is er oorlog, wat is het nut van oorlog? een lijntje door een land heen? zoals mn zusje en ik een kamer hebben gescheiden door een muur? vanaf die centimeter is dat mijn kamer, die gulden ligt over de grens dus die is van mij! moet ik daarvoor ook maar naar de dichtsbijzijnde wapenwinkel lopen? nee toch, waarom wel voor een grens in een land?

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 19:29

stef laatste: ben ik ook op tegen. ben je dan niet even slecht als de dader?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 19:30

ja, maar pam, wat als die gulden 1 cm over die grens ligt?

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 19:34

je verlaagt je dan tot het niveau van de dader, maar op dat moment voelt het goed, je kan wraak nemen en je hebt het gevoel datje nog iets voor, in het voorbeeld, pepper doet. Ik snap er ook niks van(oorlog dan he). Mensen kunnen altijd oh zo goed communiceren, als je met iemand vecht op straat word je aangehouden, maar de overheid zelf kan zomaar duizenden onschuldige mensen vermoorden, indirect in hun eigen land, direct in het 'vijandige' land. IMO zijn zij dan net zo slecht bezig als iedereen die ze afstraffen..onschuldige mensen die ze helemaal niet kennen vermoorden puur uit eigen belang en door vooroordelen..bah!

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 19:34

ga ik niet over vechten hoor die is toch van mij mn zusje is blut Haha!
nee hoor. ik heb zelf geld, ik ga er niet om vechten zo ben ik niet.. ik houd niet van ruzie oorlog en weet ik veel wat, liefst ben ik heel stil in mezelf gekeerd zodat ik niet weet wat er buiten mij om gebeurd, maar ja zo kom je nooit ergens he..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 19:40

nee, maar daar gaat het wel om pam, over dat ene stukje wat net iets buiten de grens ligt.
EN over geloof. Dat is ook een rede dat ik niet geloof omdat het geloof IMO enkel leed veroorzaakt

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 19:45

Je moet er maar niet te lang over blijven nadenken.
Some things will always stay the same.
En je er druk over maken helpt niks, gewoon lekker genieten van je leven, lol maken en leven!! Lovers

Op school leer je natuurlijk wel een hoop in de geschiedenislessen wat dit betreft.
Toen ik op school zat boeide mij dit niet, nu wil ik alles weten.

Waarom zijn er grenzen? Omdat de mens zijn veroverde terrein graag afbakent, vroeger deden we dit waarschijnlijk net als de wilde dieren? Nu doen we het met grenspostjes?

Waarom is er oorlog? Omdat de mens een hebberig soort is en het gras altijd groener is aan de andere kant?

Waarom is er rascisme? Omdat de mens kortzichtig is en alles dat anders is dan hij kent wantrouwt?

Waarom kan de mens niet in harmonie leven? Omdat er altijd wel iemand opstaat die iets niet eerlijk vindt?

Waarom is er ruzie? Omdat we soms weer kleine kinderen zijn die vergeten dat we eigenlijk allang geleerd hadden volwassen te discussieren en anderen met een andere mening ook in hun waarde te laten.

Waarom hebben zoveel mensen op de wereld honger? Omdat de mens een hebberig soort is?

Eerlijk zullen we alles delen blijft denk ik voorbehouden om alleen in het liedje waarheid te zijn.

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 19:46

ik geloof ook niet. zoals zo vaak gezegd wordt, je gelooft in een god god zorgt voor goede dingen. zoals wendall zegt: kijk eens naar die roos die je in je handen hebt, waar komt die vandaan? maar dan stel je jezelf een wedervraag, een roos is mooi maar alle leed niet waar komt dát dan vandaan?
van de kleinste dingetjes kan ik al gelukkig worden, de zon schijnt, de lucht is blauw. zelfs al regent het, ik voel toch de regen op me neerkomen dat is toch ook mooi? ach ik zal wel gek zijn..
maar waarom zien die mensen die de oorlog voeren niet, dat er alleen maar mensen wees, weduwe, dakloos en weet ik veel wat worden? waarom is de wereld zo egoistisch ingesteld? wie maalt er nou om dat korreltje brood meer of minder, dat centimetertje grens of die gulden die toch weer de andere kamer is ingerold?

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 19:47

Go pam,you go girl...erg mooie en vooral goede uitspraak Lachen


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 19:51

omdat sommige mensen kicken op bloedvergieten, omdat sommige mensen een kronkel in de kop hebben, en omdat sommige mensen geen bord, maar een betonnen plaat voor hun kop hebben

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 19:58

is het zo dat mensen denken ik sla jou maar je slaat toch niet terug?
het lijkt mij dat, mensen zijn toch al zo egoistisch, iedreen het liefst in leven blijft. dit onderwerp boeit mij nogal, en het kan nergens op slaan wat ik zeg hoor,

ik ben zelf nogal vredelievend en filosofisch ingesteld (is mij meerdere keren gezegd Party!!)
er zijn zoveel dingen waar ik niet tegen kan, en zoveel waar ik gelukkig van wordt..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Sun, Amazonbot, AngeliqueB, Angie91, brennie85, c_alsemgeest, Chonelly, DeEenhoorn, fique, Floko, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Jadero, Knudd, Lijsken, Mar_X, meintje, monsterina, redbutton, Rooss_24, Tomboy0 en 52 bezoekers