Hoe maken jullie "het beste stuk" bij jullie (mnl!) paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 13:42

Van de week had Beer z´n "beste stuk" naar buiten laten hangen en toen zag ik dat ´ie dringend een poets beurt nodig had Lachen , d´r hingen allemaal "brokken" aan -getverderrie- , alleen iedere keer als ik met een vochtig doekje aan kwam zetten, trok ´ie z´n piemel meteen weer terug Verward .
Dikke laat zich "daar beneden" ook niet zo graag aanpakken.
Ik heb toen samen met mijn vriendin geprobeerd, een grote schoonmaak te houden, maar ben niet bar enthousiast over het resultaat Verdrietig . Mijn vriendin hield bij beiden steeds een -voor-been op en ik ben met m´n hand (gestoken in zo´n lange DA-handschoen Lachen ) daar naar binnen gegaan. Hoe doen jullie dat? Heeft er iemand de ultieme tip??? Ben zeer benieuwd *LOL* !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:49

Ik heb laatst de tip gelezen om er babyolie op te sprayen.
Heb het nog niet uitgeprobeerd hoor, maar dat schijnt goed te werken...

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:51

http://www.jordenshippo.nl

Ze verkopen zoiets dergelijks als kokerreiniger *LOL*
dat spuit je daar omhoog....dan wordt de viezigheid zacht/laat los, whatever en dan spoel je het er zo uit/vanaf.... mijn paard geeft trouwens de voorkeur aan lauw warm water Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:54

Nee joh geen babyolie erop doen hoor!!! Kunnen ze ontstekingen van krijgen!!

Gewoon met een washandje met lauw warm water er zachtjes overheen gaan. Niet de vellen lostrekken het moet vanzelf loslaten, niet eraan gaan trekken dat is slecht en kan ook ontstekingen veroorzaken...de rest gewoon de natuur zelf laten doen.

Erg smakelijk he als je dat ziet Vork yakkie bah haha *LOL*

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 13:56

Citaat:
Op 2001-10-05 13:49, schreef Marja:
Ik heb laatst de tip gelezen om er babyolie op te sprayen.
Heb het nog niet uitgeprobeerd hoor, maar dat schijnt goed te werken...


Dat heb ik dus ook geprobeerd bij Beer, met als gevolg dat het er nu nog klonteriger uitziet Verward Bij Dikke hoef ik echt niet met een sprayfles in de buurt te komen, dan wordt ´ie helemaal gek! (Gek paard : grote stukken plastik, trekkers of vrachtwachens die 20 cm aan hem voorbij denderen maakt hem allemaal niets uit, maar owee als je met een sprayfles aankomt....... dekking !!!)

Maar..... hoe krijgen jullie de heren zover dat ze hun piemel niet steeds terugtrekken *LOL* ?????
_________________
Beter één paard in de wei, als tien in de stal !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-10-05 13:58 ]</font>

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:57

Julius had een keer een ontseking aan zijn koker en die moest toen onder verdoving schoongemaakt worden. In de kliniek vertelde ze me dat het schoonmaken niet echt nodig is.

Als je paard het goed vindt kun je het altijd schoonmaken met een washandje met lauw water. Eventueel met betadine shampoo. je moet dan z'n je-weet-wel vastpakken en niet meer loslaten. Als je loslaat dan laat ie hem meestal niet meer hangen.
Losse velletjes etc er nooit aftrekken. dat kan weer ontstekingen gaan geven

succes hoor

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 14:06

Citaat:
In de kliniek vertelde ze me dat het schoonmaken niet echt nodig is.


Daarom heb ik het ook nog nooit bij die van mij gedaan. Bovendien ziet het er niet vies of klonterig uit bij hem.

Bij die van mij is een poetsbeurt/massage of ander paard net iets te dicht naast hem aanleiding om uit te schachten (hm aparte term Haha! )

Die babyolie is dus geen succes, goed dat ik het weet.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 14:10

ik vroeg dat me ook al af. Laatst was ik Lois z'n oortjes aan het masseren en hing er ook een halve meter Lois met klontjes (gatverdegatver). Ik heb er toen een stel af staan peuteren. Vies werk, maar zou hem ook liever op een normale manier schoon willen maken Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 14:40


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 16:52

Ga ik ook meteen even bekijken, bedankt Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 16:57

Ze verkopen zoiets dergelijks als kokerreiniger
dat spuit je daar omhoog....dan wordt de viezigheid zacht/laat los, whatever en dan spoel je het er zo uit/vanaf


WC eend?????????? Haha! Haha! Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 20:06

Ik zet altijd de slang erop met warm water, dan komen er vanzelf stukjes naar buiten zetten. Lekker smerig maar ja, soms ga ik bijna over mijn nek, dan stinkt het zo enorm. Dan spuit ik er wat betadine oplossing in en spoel ik het uit. Zijn jeweetwel krijg ik nooit te pakken, dan trekt hij hem direct weer in of gaat slaan. Bij een hengst is dat makkelijker, die vinden het lekker, moet je ook uitkijken hoor! Bij ons als de jeweetwels gewassen moeten worden i.v.m. dekken dan zetten we ze op de wasplaats en dan een merrie erbij (op een veilige afstand), dan komt de jeweetwel vanzelf en boenen maar. Haha!


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 20:32

Als onze hengsten gaan dekken wassen we de "je weet wël" eerst even met babyschampoo. Lekker fris en de dames zijn er gecharmeerd van.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 20:37

daarom heb ik nou merries Haha! Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 20:40

Ja doen wij ook. Ritueel zie hierboven en dan boenen met babyshampoo. Als ze de geur al ruiken raken ze al opgewonden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 20:40

Een milde reiniger met Tea Tree olie speciaal geformuleerd om de koker van ruinen en hengsten schoon te maken.
Het verzacht en verwijdert vuil uit de koker terwijl het de huid ook verzorgt, het werkt in minuten, is gemakkelijk af te spoelen en is tijd- en energie besparend.

SP KOKER REINIGER is ideaal om te gebruiken bij dekhengsten.

Gevonden onder 'SP kokerreiniger'
http://www.jordenshippo.nl/cgi-bin/stor ... endiversen

kost 39,00 voor 240 grams (met ophang haak }> )

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 20:42

Dat heb ik met Dikke ook al eens geprobeerd : naast een merrie zetten die rossig is! Zijn grote liefde is het paard van mijn vriendin, die altijd extreem rossig is. Ze staan ook altijd met z´n tweeen op de paddock/in de wei. Als zij rossig is, is ze altijd heel erg knuffelig en laat Dikke bijna niet met rust. Dikke wordt hier altijd iewat onzeker van, want Helania is normaal gesproken een ontzettend dominante doos, die ´em altijd wegjaagd als het haar uitkomt Lachen . Als ze dan d´r kont naar hem toe draait, staat ´ie altijd super dom te kijken. Hij begrijpt volgens mij echt niet wat ze van hem wil Verward Werkt helaas niet Boos! ! Met de tuinslang afspuiten kan ik ze allebei wel. Bij Dikke zijn de klonten niet zooo erg, alleen bij Beer....... Meestal moet ´ie wel piesen als we gereden hebben. Tijdens het afzadelen laat ik dan al een emmertje warm water vollopen, zodat ik op het "moment suprème" meteen aan de slag kan. Normaal gesproken laat ´ie na het piesen de hele handel nog wel een paar sec. hangen, alleen als hij HET EMMERTJE (oh jee, schrik!) ziet, heeft ´ie de hele handel zo weer opgeruimd *grr* !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 20:51

Bij Dennis mag ik er ook best aan zitten. Liever niet maar het mag wel. Ik heb altijd heel ff de tijd en dan moet het over zijn ook want dan ruimt hij z'n hele handeltje weer op. Ik moet dus al de mazzel hebben dat hij hem er uit heeft hangen en dan kan ik heel snel de losse troep er even af vegen. En die 'holte' boven z'n koker mag ik ook gewoon 'opruimen'. Ik heb alleen niet meer dan 10 sec de tijd en hij zit al weer binnen boort.
Hengstige merrie er naast zetten hielp wel maar die hebben we niet meer(allebei de dames worden moeder volgend jaar).
Ik probeer er ook niet iedere keer als hij het hele handeltje er uit heeft hangen er aan te zitten anders krijg ik hem nooit meer te zien. Zo slim is hij ook wel weer. Haha! Haha! Haha!
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 21:12

Ik zie die kokerreiniger wel zitten ! Heb net even bij Jorden op de HP gekeken en het lijkt me wel makkelijk in het gebruik! (Ik kan het in iedergeval proberen Knipoog ! ) Waar zou die ophanghaak toch voor bedoeld zijn Verward . Nou die lui nog even mailen of ze dat spul ook naar hier opsturen!
Meer tips zijn nog altijd welkom hoor Knipoog !!!!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 21:23

Hahahaha die ophang haak is zodat je hem makkelijk kwijt kunt op de spuitplaats.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 23:28

mijn dierenarts raad het ten sterkste af om het schoon te maken, volgens hem is dat vragen om problemen, tenzij er wat aan de hand is natuurlijk.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-01 02:10

Citaat:
Op 2001-10-05 21:23, schreef orri:
Hahahaha die ophang haak is zodat je hem makkelijk kwijt kunt op de spuitplaats.


Ik dacht al : misschien om ´em aan z´n piemel te hangen, zodat íe er uit komt *ggg*, je weet tegenwoordig maar nooit Haha! !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 09:27

Vogens mij moet je de koker helemaal niet (of niet vaak) schoonmaken. De koker beschermd zichzelf en door het te reinigen werk je juist infecties in de hand. Ik weet het soms zitten er van die brokjes aan wat er vies uitziet, maar het lichaam kan dat soort plekken uitstekend zelf reinigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 11:41

ik heb er bij rydar tot vorrig jaar nooit last van gehad want toen stond ie nog met merries in de wei en als die hengstig waren schuurde hij hem zelf wel schoon op de merrie. Nu staat hij niet meer bij merries en nu heeft ie ook velletjes en klontjes . Ik heb een beetje het ergste er afgehaalt met een natte handoek maar dat ging niet echt geweldig.
Dus zal ik ook maar eens van die koker reiniger aanschaffen als julie er ervaring mee hebben hoor ik het gaag.

groetjes!! *LOL*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 13:27

Ik zet de tuinslang erop *LOL* verder doe ik er eigenlijk niets aan.
Alleen de hengst krijgt een wasbeurt voor dat hij mag dekken aan het begin van het jaar. Daarna houd ie het door gebruik wel schoon

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, fro en 125 bezoekers