[VD] En dat doet zeer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

[VD] En dat doet zeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 07:52

Nog maar even een waarschuwing voor iedereen die aan vrijheidsdressuur wil beginnen.. Ongeluk zit in een klein hoekje!

Ik had net geVDt, Rachel aan de muur gezet zodat ze even kon avondeten. Toen ze het eten op had, moest ze de wei in, dus ik zeg tegen Cecilia ga er maar op zitten, dus Cecilia er achterstevoren op Clown
We lopen een stukje, zegt Cecilia wiebelt wel een beetje. Dus ik draai me om hef mijn hand (om haar vast te pakken), en zeg ik houd je wel even VASt. Wat denkt Rachel euhm PAS? Verward
KLEDENG punt van de hoef nét boven mijn knie.

Dus ik wil maar zeggen, pas ( *LOL* ) maar heel erg op als je gaat vrijheidsdressuren.

Zit hier nu met een blauw dik bovenbeen Blauw oog

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 08:19

autch.....
Maar ze reageerd dan wel goed op je stem..Haha!

Dat had luna laatst ok,als ik HO zeg moet ze meteen stil staan.Toen ik een buitenrit maakte belde me vader,ik neem op en zeg hooi...luna stond echt in 1x stil.....Haha!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 10:23

Ja, idd. Dit soort suffe ongelukjes heb ik ook wel eens met Dennis. Een voorbeeldje van wat er bij ons wel eens mis gaat is het liggen. Ik ben zijn benen aan het poetsen en dan wil hij soms proberen te gaan liggen. Maar hij gaat altijd eerst 2 of 3x schrapen, dus dan heb ik dat beentje tegen mijn handen aan. Het word al wel beter nu we verder zijn dus het gebeurd bijna nooit meer.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:36

wat ben ik blij dat ik Banjer de Spaanse Pas op het commando MOOI heb geleerd... Haha!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:40

SmithsGirl schreef:
wat ben ik blij dat ik Banjer de Spaanse Pas op het commando MOOI heb geleerd... Haha!

MOOI weer is het he? kaboem Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:44

Billy"]
[quote="SmithsGirl schreef:
wat ben ik blij dat ik Banjer de Spaanse Pas op het commando MOOI heb geleerd... Haha!

MOOI weer is het he? kaboem Haha!
[/quote]
daar hoeven we in NL niet bang voor te zijn... Haha!:D

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:09

Vandaag had ik ook zo'n actie. Ik liet Dennis liggen. Oke, ging perfect. Maar als ik hem vraag te liggen ga ik zelf op m'n hurken zitten. Toen hij, eerder dan ik vroeg, opstond verloor ik m'n evenwicht en ging hij op m'n knie staan.
Ik loop nu dus mank en heb een hele dikke knie.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 19:09

Join de zere-knieën-club Tong uitsteken

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 00:38

SmithsGirl"]
[quote="Billy"][quote="SmithsGirl schreef:
wat ben ik blij dat ik Banjer de Spaanse Pas op het commando MOOI heb geleerd... Haha!

MOOI weer is het he? kaboem Haha!
[/quote]
daar hoeven we in NL niet bang voor te zijn... Haha!:D
[/quote]

Whahahahaha ja idd!!! *LOL* Deze zomer was wel mooi weer vindt ik hoor!!! *LOL* Kan je denk ik beter het woordje 'Spaans' zeggen/leren. Verward

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 10:59

En dat heb ik nou nog nooit gehad Haha! *afkloppen*

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:01

Ik had een keer bij het compliment dat Violine met haar knie mijn neus raakte Scheve mond (vraag me nu nog af hoe ik dat ooit voor elkaar heb gekregen Verward)
Nouja, dat deed behoorlijk pijn dus, moest er zelfs even bij gaan zitten Knipoog

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:03

Summertje schreef:
Ongeluk zit in een klein hoekje!


Jammer dat de aarde rond is...

Ik heb btw wel 1 keertje gehad toen ik met tim voet op knie deed dat hij dacht: 'Hey! blok!' En toen ging hij dus op mijn knie 'staan'. Kijk en dan heb ik weer geluk met een klein paardje, want het deed geen pijn Haha!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:14

Summertje schreef:
Join de zere-knieën-club Tong uitsteken


Ja, idd. Ik loop nu echt onwijs mank en mijn hele knie is echt dik. Gister was uitgaan ook geen succes, op 1 been staan te hossen.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:24

Auw zeg. Die van mij neemt altijd mn vingers mee tussen zn tanden als die een beloning krijg bij een buiging oid. (ben geen fanatieke vrijheiddressuurder).

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:59

Haha, als ik dit lees denk ik: toch de moeite waard om eens na te gaan denken over de commando's lijkt me.
Het woord 'mooi' is een optie.
Of engelse of franse commando's....

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 22:32

Haha ja idd.
Hoewel een bepaalde lichaamshouding ook tot de oefening kan leiden, bij mij dan. Volgens mij moet een knipoog al genoeg kunnen zijn om een oefening te laten doen. Denk maar aan dat ene paard waarvan ze dachten dat het intelligent was, en kon tellen en rekenen e.d. Alleen die reageerde op minuscule knikjes van de eigenaar (die die onbewust gaf).

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 00:49

ik ging ook ff het compliment met een paard oefenen het paard pakt zo mijn vinger en liet niet los du ik lachen en zeg kijk ze heeft me vinger vast en toen trok ze zo haar hoofd omhoog, maar ik kon niet meegaan met me hand want die zat tussen haar voorbenen dus roets velletje eraf heb er nog een foto van zal is kijken of ik hem er op kkan zetten van zulk soort dingen leer je wel haha voortaan maar met wortel.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 01:54

Je kunt beter gewoon kreten gebruiken om ze die kunstjes te leren, bijvoorbeeld:
Spaanse Pas: Oewahiwaaaahu
Liggen: Hubbaiohea
Steigeren: Oegaboegaeiwulatui

enz.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 07:43

Alikesflame schreef:
ik ging ook ff het compliment met een paard oefenen het paard pakt zo mijn vinger en liet niet los du ik lachen en zeg kijk ze heeft me vinger vast en toen trok ze zo haar hoofd omhoog, maar ik kon niet meegaan met me hand want die zat tussen haar voorbenen dus roets velletje eraf heb er nog een foto van zal is kijken of ik hem er op kkan zetten van zulk soort dingen leer je wel haha voortaan maar met wortel.


Oei Ach gut
Soms ben ik wel eens aan het nadenken daarover, zou er wel eens iemand een vinger hebben verloren met VD omdat het paard de vinger aan zag voor een wortel Extreme duivel

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:01

ja zou idd best wel eens kunnen. niet te hopen zeg

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:31

HAhah.. ik denk dat dit een perfect voorbeeld is! Ik ben ( na ook een been rakeling langs me heen te hebben gehad) erg voorzichtig in omgang met Blizz. Hij wil nog wel eens wat overenthousiast zijn. En dat is dus ook de reden waarom ik hem geen steigeren met mij ernaast leer.

Nog een tip... als iemand in de bak aan het pas oefenen is...ga dan niet naast je paard in de wei ernaast liggen...! PAS..Op! Haha!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:28

das niet slimmm