Help!!zooitje in de stal!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vosje
Berichten: 37
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Gelderland

Help!!zooitje in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 20:47

Iedere dag maak ik de stal van Edison schoon. Het vieze natte stro haal ik eruit en alle drollen. Alleen het droge stro blijft liggen en ik gooi er weer een hoop stro bij zodat hij lekker warm staat. De stal is redelijk groot, en er zit ook een putje ( in het midden vd stal) waar het plas naar toe kan lopen in. En iedere morgen als ik kom heeft hij er een zootje van gemaakt. overal drollen en het alles ziet er vies en goor uit. Soms liggen er zelfs drollen in de drinkbak! Nu erger ik me er steeds meer aan. Wie heeft dit ook of wie weet wat ik kan doen.

alvast bedankt!
groetjes yvonne

Paart je paardje met een ander paardje, dan vormen zij een paartje en misschien ook nog wel een paardje !!!!


Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:52

Tjsa.. sommige paarden zijn schoon en sommige paarden maken er inderdaad een zooitje van. Zelfde als bij mensen.
Ik heb veel stallen uitgemest van veel verschillende paarden, en ieder paard "maakt" zijn stal op zijn manier..
Weet niet of er oplossingen voor zijn. Ik heb er iniedergeval nog nooit 1 gevonden.
Ben wel benieuwd of andere mensen hier er wel iets voor weten.

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:54

tja ik denk niet dat daar veel aan te doen is helaas.
mickey plast en poept altijd netjes achterin,dus hoeft meestal alleen daar uit te mesten Haha!
ik doe ook gewoon zoals jouw,de drollen en natte stro eruit,schoone stro laten liggen en er weer nieuw stro bij.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:02

Starlight houdt haar stal supernetjes (ze staat er eigelijk ook amper in, uitloop)
alleen achterin de hoek, hoef het zo maar op te scheppen Haha!

mss werkt het om alles naar 1 hoek te scheppen, dat ie dan gaat snappen dat het daar moet of zo
Zo heeft de pony van mn tante het geleerd

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:08

Tja hier kun je echt niks aan doen. Zo is eht paard gewoon nou eenmaal, doe je niks aan. Dus je er aan gaan ergeren heeft ook geen zin.

Ja en misschien is de oplossing hierboven wel wat. Maar ik zie eht somber in voor je.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:16

Jammer... maar ik denk ook dat je gewoon een slordig paard hebt.... Huilen
Veel sterkte bij het mesten! Knipoog


miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:33

Mijn paarden zijn gelukkig niet vies, maar misschien zou je 's een hoop poep op een plek kunnen leggen en dan hopen dat hij het op dezelfde plek gaat doen.
Ik weet niet of het werkt, maar je zou het kunnen proberen, maar echt schoon zal hij nooit worden denk ik.


mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 09:45

Paarden leren van hun moeder om netjes te zijn. Als moeder een viespeuk geweest is dan is veulen dat dus ook. Kun je helaas niets meer aan veranderen. Kies een stal die makkelijk schoon te maken is en geef weinig stro dan maakt je het jezelf een bemakkelijker. Je paard bewijst mtoch steeds dat hij er niet om geeft...

Bejaarde bokkers weten meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 13:03

Juist (heel) veel stro gebruiken, dan blijft de stal schoner. Hij loopt dan vanzelf weer schoon stro over de rotzooi heen zeg maar... Elke dag de vieze plekken eruit en wat schoon stro erbij. Ik doe het altijd zo en op die manier blijft mijn stal altijd netjes.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 13:08

Je paard een fijn strobed onthouden om het jezelf
gemakkelijker te maken...

Strooi je viespuk maar lekker op en geniet van
zijn betere kwaliteiten!

Het enige wat bij mijn beste weten echt helpt
is: zo vaak mogelijk de drollen eruit halen.


-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 13:50

De grootste viespeuk bij mij op stal krijgt gewoon net wat minder stro dan de rest, ik kan het er toch iedere dag weer uitscheppen...

Ze heeft zat om op te liggen, maar staat er niet zo royaal bij als de rest

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:18

Niet lieV...


-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:51

helemaal niet lief...beest wordt twee keer per dag opgestrooid en minstens 1 keer helemaal uitgemest. Vreselijk zielig en verwaarloosd paard dus...Knipoog

Ik hoop trouwens niet dat dat kind in haar buik net zo wordt Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:56

die van mijn is ook zo'n viezerd echt een smeerpoets
en het ergste hij gaat er s'nachts gewoon inliggen
dus de zeikant is dan helemaal geel en zelfs zn wangen zijn
vies en het is een schimmel!!!! kan je nagaan hoe lang ik soms wel
bezig ben en hij word echt elke dag gemest!
gewoon een viespeuk, zn vriendin is ook zo erg dat is een typische pismerrie Haha!

zal blij zijn als de deken er weer op kan hihihi oo wat ben ik lui!!

Dartel
Berichten: 161
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:01

Mijn schimmel deed dit ook altijd. Ze vrat ook al haar stro op. Echt alles, 's ochtends lag er alleen nog wat mest in. Ik sta nu op een andere stal. Deze stal heeft een open bovendeur en ze krijgt nu heel veel stro. En ze krijgt 3 keer op een dag hooi. Dit helpt bij haar. Ze eet nu nauwelijks stro meer, en is veel schoner. Doordat ze zoveel stro heeft blijft de bovenkant droog. Ze is nu veel schoner.

Dartel

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:49

ow het paard van me vriendin heeft dit ook, het is ook altijd een bende in de stal. misschien is de tip hierboven wel wat voor haar.

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 10:59

Botervlieg schreef:
Niet lieV...




Nee misschien niet maar het is wel zo lekker als lievvigheid ook gewaardeerd wordt.

Bejaarde bokkers weten meer

barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:42

ik had idt ook met mijn oude verzorgpaard en ik heb hem toen op zaagsel gezet en dat ging echt super toen.
mischien een tipje Knipoog

SHIVA IS MIJN STOERE MAFLINGER Lachen

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:46

Mijn paard is ook super vies op stal. Het ligt er ook aan wat ik met hem gedaan heb die dag.
Heb ik intensief gereden, dan is de dag erna zijn stal nog heel erg mooi. Haha! Is het een rustdag geweest dan is het de volgende dag een waar slagveld.

Vosje
Berichten: 37
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 11:55

Bedankt voor alle tips, ga ik zeker proberen. Ik heb gewoon een sloddervosje, net als ik moet je mijn kamer eens zien. Ik ga het in iedergeval proberen en kijk wel hoe het gaat. Meestal ben ik het ook weer gauw vergeten als hij me met van die onschuldige hondenogen aan kijkt.

Paart je paardje met een ander paardje, dan vormen zij een paartje en misschien ook nog wel een paardje !!!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:47

Alleen om die reden vind ik zaagsel al een stuk makkelijker Knipoog ! (buiten het feit dat mijn paard met stro gewoon iedere dag z´n box leeg zou eten Haha! !)
Dikke is ook zo´n viespeuk en heb in al die jaren nog niets gevonden waardoor hij netjes in een hoek zou gaan staan Scheve mond !
Ynskje is daarentegen echt super netjes Lachen ! Ze heeft nu een uitloopstal en daar poept ze keurig buiten, in een bepaalde hoek. Als het regent, poept ze wel in de stal, maar ook alleen in de uiterste hoek (ze heeft een grote stal van 24 m² !). Haar veulen doet keurig precies wat mama ook doet, echt handig dus Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:01

mrie"]
[quote="Botervlieg schreef:
Niet lieV...




Nee misschien niet maar het is wel zo lekker als lievvigheid ook gewaardeerd wordt.
[/quote]

Als je paarden per se naar mensenmaatstaven wilt behandelen:

Zeg je ook tegen een peuter dat die pas een schone pamper
krijgt als die niet meer in z'n/d'r broek poept?

Tong uitsteken

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:14

ik heb ook zo'n viespeuk helaas en het is ook nog eenschimmel, goor! ze vreet dr eigen poep en piesstro ook nog eens op en gooit het hele hebben en houden doorelkaar in dr boks, geen harde, en dan gaat ze er ook nog in liggen, o wat gaat die deken er lekker van ruiken Scheve mond e ziet ze er gezond uit!

Frustratie alom maar je kan er dus helaas niks aan doen. Aan het stro eten wel heb ik eens gehoort, zeewier voeren! MOet ik nog proberen ze staat nu nog op het land laat ik hopen dat ze dit jaar wat schoner is..

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:14

Zeewier is op zich zeker niet slecht, maar als je het gaat voeren:
dan als kuurtje en niet langer dan twee weken;
anders heb je kans op huidproblemen.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:52

Als eerste vind ik dat een paard er niet om gevraagd heeft om in een box opgesloten te worden, dus van 'waarderen' is naar mijn idee niet echt sprake.

Een 'vies' paard zal altijd een vies paard blijven. Mijn ervaring is wel, hoe groter de stal hoe schoner die blijft! Goed opstrooien en eventueel de onderlaag oppotten zodat de nattigheid daarin blijft zitten en de bovenlaag droger blijft.

There is no reality, only perception.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: femke_harley, frutsel05, hagelslag, JitskeJeldau, Vinny12511 en 131 bezoekers