engels - western

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

engels - western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 16:51

Ik zou graag jullie ervaringen willen horen: wie heeft de overgang gemaakt van engels naar western of van western naar engels? Dus van twee kanten. Hoe is dat bevallen? Heb je het doorgezet of ben je weer gestopt? Hoe gaat het nu? Groetjes

www.paardenbuitenhouden.nl
Geef je paarden zelf de keus of ze binnen of buiten willen lopen!

Nieuwe website! http://www.ruiterburcht.nl
Equitherapie en paardencoaching.


Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:42

hoi
ik ben begonnen met engels te rijden op mijn 5de natuurlijk toen nog niet zo fanatiek als nu.
Ik heb een paar jaar engels wedstrijden gereden met name dressuuur,

een kennis van ons verkocht hun boerderij daar kwam een western stal in.
Daar heb ik 2 jaar gewerkt voor lessen. Daarna een eigen paardje gekocht een half jaar daarna een Quarter Horse erbij maar die heb ik niet lang gehouden.
En een week geleden heb ik weer een Quarter Horse merrie gekocht maar met deze klikt het veel beter.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:58

Ooit ben ik net als iedereen begonnen met Engels rijden. Ik heb les van een westerninstructrice en ben dus ook western gaan rijden. Geweldig!

Ik doe allebei nu... op het zelfde paard. Ik rij zowel dressuur- als westernwedstrijden.... Een beetje slim paard snapt die paar extra net andere hulpen best wel Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:04

Ik ben begonnen met dressuur, maar als kind meestal op poný's. Ik ben zelf al niet zo groot, dus ik was niet zo kapot van die grote paarden (reed toen op een manege) en kwam ook niet verder. Ik zocht een uitdaging, en op dezelfde manege werden er ook western lessen gegeven. Ik ging western rijden, en heb nooit meer omgekeken naar dressuur. Een jaar later had ik mijn merrie. Ik zou nooit meer terug willen naar de dressuur. Mij ligt het ras en de maat paard, het zadel en de hele entourage er omheen gewoon perfect.

Je suis Charlie.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:02

Allebei, ben nu min of meer gestopt met fanatiek westernrijden omdat goede les erg duur is hier in de buurt bijna niet te krijgen. Doe het nog wel zo af en toe omdat Tjo lekker makkelijk omschakeld maar dus niet meer dagelijks. Is prima te combineren met engels en beide stijlen vullen elkaar prima aan wat ongelofelijk veel voordelen geeft.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48328
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:38

ik ben momenteel de overgang van engels naar western aan het maken...
het bevalt mij en Banjer beter... we zijn er allebei stukken relaxter onder... Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 07:56

Ik heb de overgang van engels naar western zo'n 3 jaar geleden gemaakt. Heb vorig jaar nog weer wat Engels gereden op Friezen, maar ik kan het niet combineren. Dus rijdt nu volledig western.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 10:03

ik heb bijna 10 jaar engels gereden, maar de dressuur lag me niet zo dus ben ik omgeschakeld naar het western rijden en oefenen voor het endurance rijden. ik ben op dit moment volledig bezig met western rijden en als ik oefen voor endurance dan ook met het westernoutfit en de westernhulpen. ik zou niet meer terug willen op dit moment maar ja zeg nooit nooit ntl Lachen

ik rijd western met mn nrps-er en een appaloosa groetjes fabske

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:16

Ik rijd engels en krijg engels les maar af en toe vindt ik het wel heerlijk om western te rijden. Voor lange buitenritten vindt ik het veel relaxer! mijn vriendin rijd western dus vandaar dat ik het soms combineer!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrandWatchBot, Googlebot, herous, OleJon, TinkieMalibu en 83 bezoekers