SPOED! Prijs Kentauer zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

SPOED! Prijs Kentauer zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 20:50

Ik heb de zoekfuctie al gebruikt..Maar wil even het eea op papier. Haha!
Mocht ik meer weten dan horen jullie van me maar ik heb het gevoel dat iemand een oor of 2 is aangenaait..en dat is niet netjes gebeurd.

Wie weet de prijs van een Kentauer Dresuurzadel..ongeveer.. Niet gaan gokken maar zeker weten..
Het liefst van iemand die vrij recent dit zadel heeft gekocht ...
Alvast bedankt..

En eventuele links van internet pagina's waar dit zadel opstaat ..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:57

Bel het brabants ruiterhuis eens.. daar verkopen ze kentauer.. (of een andere ruitersportzaak bij jou in de buurt die zadels verkoopt)
Vraag gewoon naar de prijs van een kentauer dressuurzadel, kunnen ze je op de cent nauwkeurig geven..

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 21:08

Ik zal even meer uitleg geven.
Een ruitersportzaak in de buurt heeft een bekende van mij een tweedehands Kentauer zadel verkocht voor een behoorlijk bedrag..
Via bokt had ik wel eens het eea gelezen over kentauer dus wist in welke prijsklasse het zou moeten zitten.. Toen ik deze prijs noemde tussen de 700 en 800 euro verklaarde ze me voor gek.
Zij noemde dus een prijs van een KN zadel.. Nieuw..
Dus ik dacht dat ik me vergist had. Vrouwtje heeft zadel gekocht.. gelukkig niet betaald... En nu ga ik zoeken en nu heeft ze dus ruim 200 euro meer betaald voor een tweedehands kentauer zadel dan waar Spokey bijv. een nieuw Kentauer zadel voor heeft gekocht..
Nou gaat ze morgen terug naar de winkel om te betalen.. Maar niet dat enorme bedrag natuurlijk want dat is echt belachelijk.. Vandaar dat ik zoek naar Links etc.

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:31

Bij ons op stal heeft een meisje een Kentauer nieuw gekocht voor €700.00 ongeveer. Ik zal ook even voor je gaan zoeken!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:33

Ik heb kort geleden verschillende Kentaurs uitgeprobeerd, verschillende modellen. Van rond de 700 Euro tot ongeveer 800/850 euro...

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:34


Europe is our playground

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:43

720 euro incl. stijgbeugels e.d. bij een ruitersportzaak uit Maarsen(dacht ik)Kwam zelfs in Ursem passen!!

Veewagen gestolen met kenteken VH-05-YB
Mercedes wit van kleur.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:48


SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!


juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:01


[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 10:06

Bedankt Allemaal !! Ik heb het doorgestuurd naar haar !!!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 10:12

de Bokt consumentengids Tong uitsteken

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:09

Heb er 2 weken geleden een vastgehad en die was ongeveer 700 euro...
Was de goedkoopste die ze hadden Boos!

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:23

Langeraap in middelrode (berlicum) gezien voor 700 euro compleet. Alle modellen leverbaar. Springzadel compleet gezien voor 500 euro

Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 13:19

13-04-2003 zadel dressuur KenTaur Medea: 1150,00.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:53

Sheila schreef:
13-04-2003 zadel dressuur KenTaur Medea: 1150,00.


Poeh, da's wel een flink prijsverschil !
Bij Freddy's staat dit model op de site voor 745 euri Knipoog

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 17:25

Ik heb een tweedehands KENTAUR Artemis ( dressuur ), in prima staat bij de ruitersportwinkel gekocht, inclusief opvullen zodat het beter paste op mijn paard en inclusief beugels en riemen, zonder singel, voor E 350,-.

Pas op en informeer goed voordat je iets koopt voor je paard, de meeste spullen die je nodig hebt zijn vaak razend duur!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 18:44

We zijn geslaagd bij freddys ruitersport in nieuwegein utrecht.
Prima service en duidelijke uitleg.
En maar 745 eurootjes voor een nieuw zadel.
We zijn er zaterdag 's morgens meteen naar toe gereden met het oude zadel evt voor vergelijking.....en het waren dezelfde zadels.
Alleen bij het oude zadel hadden ze een paar leertjes weggesneden.....bleek achteraf.
Dus we hebben daar het zadel gekocht...inc. accessoires


Dit is een mailtje van degene over wie het ging.

De Familie Vroeg Op heeft het zadel teruggenomen en maar niet zonder slag of stoot.. Hun beweerde nog steeds dat deze zadels 1300 euro nieuw kosten.. En deden niets aan de prijs.. Ze kon het zadel wel teruggeven als ze het ergens anders goedkoper kon krijgen..
Gelukkig was het zadel nog niet betaald anders had ze een ander probleem gehad denk ik...
Maar gelukkig zijn er nog andere ruitersportzaken waar beter mee te praten valt OK dan!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:52

Hee, Vroegop, dat is ook wel een bekende van Bokt geloof ik zo Knipoog

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 10:29

Het is eigenlijk wel treurig, dat een zadel tweede hands 150 euro meer kost als hetzelfde zadel nieuw. Gelukkig was dit zadel nog niet betaald, en met dank aan Mirandab, die de prijs van de zadel al kon, is dus voorkomen dat dit een vriendin van mij overkwam. OK dan!
Raar, vind ik ook dat Vroegop niet gewoon voor zijn fout uitkwam en het zadel bijvoorbeeld voor 500 euro te koop heeft aangeboden aan mijn vriendin.
Als je een tweede hands zadel kan kopen, bijvoorbeeld uit de krant, dan lijkt het mij heel normaal als je even uitzoekt, wat zo'n zadel nieuw kost.
Maar als een ruitersportzaak als Vroegop beweert, dat het nieuw 1400 euro kost dan geloof je dat toch? Bovendien werd er ook gezegd dat het een Engels zadel was, klopte dus ook niet, want dit zadel wordt in Belgie gemaakt van leer dat afkomstig is uit Tjechie, prima zadel overigens, het past uitstekend op het betreffende paard.
Riekt toch een beetje naar oplichting! Blijkt maar weer dat je niemand kan vertrouwen, en dat je sinds de invoering van de euro, dus altijd onderzoek moet doen naar de prijzen van een artikel, dat kan je dus heel veel geld besparen!
Zojuist gehoord, dat het nieuwe zadel uitstekend past. Bovendien kregen ze ook nog gratis een sjabrakje en een zadelhoes erbij. Bovenop de kosten van het zadel kwamen alleen nog de kosten van de beugels en beugelriemen.
Miran, je bent geweldig! Dank zij jouw oplettendheid heeft zij veel geld bespaard, hou je van appeltaart? Schijnt dat ze goed kan bakken! Schijnheilig *LOL*

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 10:44

Ik moet zeggen dat met dit soort dingen bokt toch ook wel erg fijn is Knipoog

Gelukkig heb ik mijn Kieffer zadeltje voor een redelijke prijs kunnen kopen van Vroegop (wist ook wat het ding kostte), maar mijn springzadel zal inderdaad richting Freddy's gaan.

Europe is our playground

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 13:04

wauweltje schreef:
Miran, je bent geweldig! Dank zij jouw oplettendheid heeft zij veel geld bespaard, hou je van appeltaart? Schijnt dat ze goed kan bakken! Schijnheilig *LOL*


Altijd goed Vingers aflikken
Vork

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:55

En ze komen maar niet van dat zadel af blijkbaar... Schijnheilig Boos!
Gister kwam de zadel 'meneer' van vroegop ook langs bij ons voor een nieuw zadel voor Tasja, jawel met hetzelfde zadel, voor idd 800 euro...

Goed het zadel zat lekker maar we konden niet rijden (was donker) dus als het nou niet lekker bleek te zitten konden we het ruilen.
Gister foto's op een fjordenforum gezet, is iemand benieuwd welk zadel we hebben van Ken taur en geeft dus dat adres....

Vandaag dus naar die ' meneer' gebeld dat het zadel toch niet zo lekker zit Schijnheilig
Hij wilde overigens graag dat er contant werd betaald als het even kon... rarara waarom nou toch? Schijnheilig

Maar goed Anneke (eigenaresse Tasja) heeft nu dus een nieuw kieffer wien zadel gekocht voor de winkelprijs, weet je tenminste zeker dat het een 'eerlijke' prijs is.

Ik vraag me trouwens af of vroegop zelf hier van op de hoogte is? Hij kwam ook in z'n gewone autootje aan, niet in de auto van de winkel... en dan dat contant betalen.. waarvan hij dus 50 euro in z'n zak stopte.. Verward

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Tasja

Berichten: 202
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: HEERHUGOWAARD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:17

Het is geen Kieffer wien maar een kieffer lech profie excellent!

Tasja is bevallen van Fugo

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:25

Het begint echt op een soap te lijken he ?
Op zich vind ik het al vreemd als er een "vergissing" wordt gemaakt als het om de nieuwprijs van een zadel gaat, in dit geval de Kentauer.
Zeker bij mensen die profesioneel in de paardenspullen zitten zou je mogen verwachten dat ze kennis hebben van de merken en bijbehorende prijzen.
Maar om dan voor een tweede keer in de fout te gaan, dat gaat er bij mij niet in
Klinkt als bewust de zaak besodemieteren Knipoog

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 22:37

Liesje4ever schreef:
En ze komen maar niet van dat zadel af blijkbaar... Schijnheilig Boos!
Gister kwam de zadel 'meneer' van vroegop ook langs bij ons voor een nieuw zadel voor Tasja, jawel met hetzelfde zadel, voor idd 800 euro...


nou dan zijn ze iig al met honderd euro gezakt.. maar nog boven de prijs van een nieuwe kentauer..

Verward

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers