Waardeloos oefenspingparcours gehad

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Waardeloos oefenspingparcours gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 13:39

Ik ben gister voor het eerst met de kroonjuweel ruin op oefenspringparcours geweest. We hebben nu ongeveer een stuk of 5 springlessen gehad en mijn instructeur vond dat de ervaring altijd meegenomen was. Hij zou er zelf ook heen gaan en zou me helpen met inrijden, dus zo hadden we het afgesproken. De laatste tijd wijgerd hij nogal dus ik had al weinig zin om mezelf voor l*l te zetten, maar uiteindelijk heb ik besloten toch te gaan.

Ik zou een parcoursje van 70 cm gaan springen de eerste ronde, als dat goed zou gaan wou ik er nog een doen van 90 cm. Dus ik kwam daar aan rond 19 uur, eerst flink ingestapt en wat gedraaft met een stuk of 15 pony's om me heen in de inrij bak. De paarden zouden starten om 20 uur dus ik was ruim optijd. Op de afgesproken tijd was mijn instructeur niet aanwezig en een kwartier later ook niet.. Ik durfte niet zonder begeleiding in te gaan springen met al die paarden en pony's in die bak en ik durfte ook niet te gaan galoperen want overal was wel een pony of paard. Dus ik hoopte zo dat mijn instructeur snel zou komen om me te helpen maar die was veel te laat.
Toen belde mijn vriend hem op bleek hij gewoon niet te komen en had hij mij al op mijn voicemail ingesproken, ik kijken, bleek hij om 19:50 ingesproken te hebben, lekker optijd want toen waren wij al bijna aan de buurt. Ik was flink over de zijk maar ik wou niet zonder iets gedaan te hebben weggaan. Dus ik schreef me in voor het laagste parcourtje, 60 cm. En ging zonder inrijden het parcours in. Eerst ging hij er in volle galop vandoor, toen moest ik in draf over de hindernissen. De eerste nam hij nog wel maar de rest werd hij door 3 mannen met een stok ingesloten.

Het was afschuwelijk. Ik heb hem geen enkele keer een prik met de sporen gegeven en expres mijn zweep niet meegenomen. Aangezien in niet eens inegsprongen had wou ik heel rustig aan de hindernissen over door steeds een volte te maken als hij wijgerd, maar die mannen met stokken porden hem gewoon over de hindernissen heen. Dat arme paard. en dan later tegen mij zeggen dat ik hem moet aanpakken anders neemt hije en loopt met me. Misschien is dat ook wel zo, maar ik vond dit op dat moment niet eerlijk tegenover het paard. Ik was allang blijd at hij alle 10 de hidnernissen over was gekomen, en de dubbel niet heeft geweigerd OK dan!
Hij was nog nooit ergens anders geweest en heeft zich echt keurig gedragen tussen alle andere paarden, hij was opzich erg rustig.

Maar waar ik zo ontzettend van baalde was dat mijn instructeur me had laten zitten... Ik denk wel dat ik volgende keer weer ga, maar dan mogend ie mannen met stokken van mij aan de kant blijven. En als ik hem er niet over krijg, nou dan moeten we gewoon meer lessen nemen....


GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:46

he wat een nare ervaring zeg!
ik ben het er zeker mee eens dat die mannen weg hadden moeten gaan zeg! wat raar! ze zullen toch wel zien dat zo'n jong paard er gewoon is voor de ervaring en niet voor een nare ervaring? he wat flauw zeg....
heel erg veel sterkte!
groetjes Eline

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:54

Niet om op jou af te geven, maar ik snap niet dat je toch nog het parcours ingegaan bent zonder in te springen en zonder gegaloppeerd te hebben.
Het is |u||ig dat je instructeur je heeft laten zitten, maar je had je vriend toch kunnen vragen de inspringhindernis te verstellen? Ook al had je het bij wat sprongetjes op het inspringterrein gelaten, dan had je toch een betere ervaring dan dat je nu hebt.

Maar goed, dat is simpel achteraf gezegd en daar heb je nu niet veel aan. Misschien toch als zoiets nog eens voorkomt niet onvoorbereid de ring in gaan.

En dat geprik van die mannen met stokken vind ik erg slecht. Juist voor onervaren paarden kan dat een erg slechte ervaring opleveren.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:10

Je paardje heeft iig alle 10 gesprongen, gewoon meer oefenen, en dan komt het volgende keer wel weer allemaal op zun pootjes terecht.
En ik zou als ik jouw was wel even een babbeltje gaan maken met je instructeur, want is geen steil vind ik!
Veel suc6 met je paardje nog!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 18:36

Kitty schreef:
Niet om op jou af te geven, maar ik snap niet dat je toch nog het parcours ingegaan bent zonder in te springen en zonder gegaloppeerd te hebben.
Het is |u||ig dat je instructeur je heeft laten zitten, maar je had je vriend toch kunnen vragen de inspringhindernis te verstellen? Ook al had je het bij wat sprongetjes op het inspringterrein gelaten, dan had je toch een betere ervaring dan dat je nu hebt.

Maar goed, dat is simpel achteraf gezegd en daar heb je nu niet veel aan. Misschien toch als zoiets nog eens voorkomt niet onvoorbereid de ring in gaan.

En dat geprik van die mannen met stokken vind ik erg slecht. Juist voor onervaren paarden kan dat een erg slechte ervaring opleveren.


We hebben 1 uur gereden met paard en trailer voor dit oefenspringparcours dus ik vond wel dat we in ieder geval iets moesten doen en ik ben daarbij ook maar een parcourtje van 60 cm gesprongen. Tsja, ik was dan misschien niet voorbereid, maar je moet toch ook ergens beginnen, wie weet had hij bij het inspringen ook geweigerd en dan ben ik zonder instructeur nog verder van huis.
En dat die mannen met die stokken er waren dat wist ik dus ook niet omdat het onze eerste keer was daar, mijn instructeur had beloofd mij te begeleiden en ik wist dus echt helemaal niets van hoe het daar aan toe ging.


laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:12

Persoonlijk was ik omgekeerd en de ring uitgegaan als mensen mijn paard waren gaan porren met stokken...

Jammer dat het zo is gegaan en hopelijk helpt je instructeur je de volgende keer wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bontfire, charrr91, ComscoreBot, Mark0919, pillow, prugelpiet, sterregoud, tienus63, tjee en 45 bezoekers