het is toch niet te geloven?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

het is toch niet te geloven?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 20:56

Ik had afgelopen zaterdag wedstrijd, gemeentekampioenschappen. Omdat ze vorige week lekker liep en ik 160 en 164 punten haalde, hoopte ik toch wle op winstpuntje. De proef ging lekker, ze liep netjes, de voltes waren eindelijk is een keertje mooi rond (mijn commentaar is altidj dat die neit rond zijn :-S) en ik reed netjes de hoeken in. Iedereen die keek vnd het een mooie proef, en de jury was erg vriendelijk. Aan het eind van de middag kwamen de putnen pas, maar ach, ik vertrouwde er wel op dat ik die punt binnen had! Later haal ik de coupon op, 147 punten!!! Ik heb het proevenboekje erbij gepakt en al het commentaar bekeken. EN het was onzin! Normaal ben ik het er wel mee eens, maar dit sloeg echt nergens op! Mijn voltes waren *te klein* (allemaal 4en) als ik ene overgang rijd, gaat ze nog iets met haar hoofd omhoog, maar ze loopt nog maar net aan de teugel, dat vind ze gewoon nog moeilijk! Allleen maar 4en, commentaar: tegen de hand. Ik was zoooooooo boos!!! Toch had ik ook een heleboel 7ens, maar die konden tegen alel 4en niet op...Het blijft jammer dat dressuur een jurysport is...


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:25

maar het is voor een jury niet van belang of jouw pony het nog moeilijk vindt om aan de teugel te lopen, hij moet jouw proef beoordelen. Ik snap best dat je teleurgesteld bent, maar ik kan de jury daarover geen ongelijk geven.

Overigens vind ik het wel raar dat je 4-en krijgt voor een volte die te klein is, juist omdat daardoor de moeilijkheidsgraad groter wordt, zou ik dat niet al te hard straffen.

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:42

hey waar hadje die gemeentekampioenschappen?ik had namelijk afgelopen zaterdag ook gemeentekampioenschappen(Oldebroek, gld)
enne nix van die jury aan trekken, als je er zelf maar tevreden over was!Dat doe ik ook, kzeg van te voren al tegen mezelf of ik tevreden was over de proef, dan kun je dat niet meer later als je je punten weet veranderen! nou nog veel suc6 verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:47

Verwacht je dan een voldoende als je paard zijn hoofd omhoog gooit?
Zou niet reëel zijn, of wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:50

hihi, ik zal je alvast waarschuwen: als je er neit tegen kunt kun je beter stoppen. Ik krijg ook wel eens kommentaar waar ik het niet mee eens ben, maar vaak begrijp ik dan wel waarom de jury er zo over denkt, en ik kan me vaak wel vinden in de punten.
Maar over of een volte wel of niet rond is, daar valt weinig over te twisten. Ik denk dat het heel leerzaamis om jezelf eens op video te zetten.

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:57

he, een klein beetje ben ik he wel met je eens, bij springen is het duidelijk: balk eraf weigering etc iedereen ziet het en is het ermee eens. Bij dressuur okee de een vind het mooier dan de ander de ene keer ziet de jury het wel, de andere keer niet en dan heb je vaak dat ze iets anders denken dan jij, maar je moet er rekening mee houden dat de jury je een keer ziet, ze weten verder neit hoe je paard normaal altijd loopt! En de een is gewoon strenger dna de ander... nou ja daar moet je maar leven Scheve mond . Want er zit toch altijd wel verschil tussen een echt goede ruiter en een slechte, de goeden komen toch altijd wel ergens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:23

Bij springen gaat het ook om stijlpunten, dus helaas heb je dan ook met een jury te maken.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:33

ik kijk er niet eens meer van op Haha!
mijn tweede wedstrijd was ik wel een beetje boos,maar ik had zoiets van wat ze hier ook al schrijven hij ziet jouw alleen in die proef en weet jouw persoonlijke problemen niet met je paard.
dus toen ik dat commentaar las,ben ik niet gaan schelden,maar op die punten gaan werken en letten,en daar kom je ver mee,ook al slaat het bij jouw nergens op.

je moet na het rijden ook nooit met een gevoel uit de ring gaan van ik heb wel weer winstpunten,want dan kun je nogal flink teleurgesteld worden.
gewoon je best doen en kijken wat de jury zei,als ik de ring uit komt verheug ik me ook nergens op,kijk ik me punten en doe ik wat met het comentaar van de jury.

trouwens wat veel doen bij de volte's is ze niet groot maken,dan mischien wel rond,maar niet groot.
ik vind trouwens als je de volte groot genoeg maakt ze vanzelf meestal wel al rond zijn.

en dat tegen de hand dat had ik ook vaak,en dacht ik ook,van ze komt eindelijk niet helemaal meer omhoog maar nog maar een beetje,maar dan wist ik ook,hoe kon de jury dat weten,die jury ziet gewoon je 6 minuten en niet meer.
dit was niet om je af te kraken trouwens!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:17

Jippie schreef:
hihi, ik zal je alvast waarschuwen: als je er niet tegen kunt kun je beter stoppen. Ik krijg ook wel eens kommentaar waar ik het niet mee eens ben, maar vaak begrijp ik dan wel waarom de jury er zo over denkt, en ik kan me vaak wel vinden in de punten.
Maar over of een volte wel of niet rond is, daar valt weinig over te twisten. Ik denk dat het heel leerzaamis om jezelf eens op video te zetten.


Ben ik het mee eens! Scheve mond

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 16:22

Mara schreef:
hey waar hadje die gemeentekampioenschappen?ik had namelijk afgelopen zaterdag ook gemeentekampioenschappen(Oldebroek, gld)
enne nix van die jury aan trekken, als je er zelf maar tevreden over was!Dat doe ik ook, kzeg van te voren al tegen mezelf of ik tevreden was over de proef, dan kun je dat niet meer later als je je punten weet veranderen! nou nog veel suc6 verder!

Ikke ook!!!

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 16:23

runningkawa schreef:
Verwacht je dan een voldoende als je paard zijn hoofd omhoog gooit?
Zou niet reëel zijn, of wel?

neehj dan doet ze niet, ze is heel even iets minder rond, en na de overgang meteen weer goed. dat is dan toch niet meteen een 4??

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:47

irritant he? Ik heb het ook wel eens gehad. Het ligt maar net aan de jury...Succes de volgende keer

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:38

jurysport,daar kan niemand tegenop Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

marionnnn

Berichten: 1194
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:02

ik heb daar ook de kampioenschappen gehad!!!!!!!!! ( was gemeente kampioen Bloos! ) welke jury had je dan?? maar dan kun je zien dat et toch een jurysport blijft he!!!! wel jammer maarja....ook meegedaan aan springen??

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 09:45

runningkawa schreef:
Bij springen gaat het ook om stijlpunten, dus helaas heb je dan ook met een jury te maken.


alleen in de B

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:13

bij welke vereniging zit je dan loezjuh?Heuvelruiters?pony's of paarden?misschien ken ik je wel! Was je er nog tijdens de prijsuitreiking?Ik zit bij pco, en mijn pony wou niet naar voren toen we onze eerste 1e prijs mochten op halen!die goudvos, met bles en 1,47 groot! Domme muts!haha
Maar ja hier ging het onderwerp niet over, iig veel suc6 met de volgende wedstrijd!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:28

runningkawa schreef:
Bij springen gaat het ook om stijlpunten, dus helaas heb je dan ook met een jury te maken.


ja, maar als je gewoon goed springt en foutloos bent, krijg je zoiezo je 2 winstpunten!
Als je ze verdiend krijg je ze (de winstpunten in het springen.)
En vanaf de L is het op tijd, dus ook geen stijlpunten meer.

Bij de dressuur is dat niet zo, ook al zou je ze wel verdiend hebben.

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:03

Sinds april is het toch ook in het L op stijl?

En idd je krijgt je wp, maar geen hoge plaatsing.
En hier gaat alles met prijzengeld, dus ook je geld door je neus geboord Lachen

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:09

Snelle_Belle"]
[quote="runningkawa schreef:
Bij springen gaat het ook om stijlpunten, dus helaas heb je dan ook met een jury te maken.


alleen in de B
[/quote]
Maar die moet je wel eerst doorkomen om hoger te komen.

Verder vind ik het wel erg makkelijk gezegd, dat het aan de jury was en dat je het nergens mee eens was.
En vooral je begin zin, omdat ze vorige week goed liep.

Sja, volgens mij kunnen paarden de ene dag heel goed lopen en de volgende dag nergens zin in hebben. Dus de vorm van de dag kan erg verschillen, laat staan per week.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:40

het is wel jammer voor je, maar misschien lette die jury er wel heel erg op dat de aanleuning steeds hetzelfde was, dus of ze niet onrustig met haar hoofd was het is altijd maar de vraag wat de jury ervan vind ook al vind je het zelf heel goed gaan.

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 18:12

marionnnn schreef:
ik heb daar ook de kampioenschappen gehad!!!!!!!!! ( was gemeente kampioen Bloos! ) welke jury had je dan?? maar dan kun je zien dat et toch een jurysport blijft he!!!! wel jammer maarja....ook meegedaan aan springen??

whaha ja kheb je gezien, kmoes tegen jou met dressuur :-P neehj het springen is ze nog nie klaar voor, en mayb ik ook nie :-P je kent mij wel, krijd bij stal turfhorst met jitske Lachen

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 18:15

Mara schreef:
bij welke vereniging zit je dan loezjuh?Heuvelruiters?pony's of paarden?misschien ken ik je wel! Was je er nog tijdens de prijsuitreiking?Ik zit bij pco, en mijn pony wou niet naar voren toen we onze eerste 1e prijs mochten op halen!die goudvos, met bles en 1,47 groot! Domme muts!haha
Maar ja hier ging het onderwerp niet over, iig veel suc6 met de volgende wedstrijd!


Ik rijd bij de heuvelruiters, en ik was er nog bij de prijsuitreiking :-P kgeloof datk wel weet wie jij was Lachen


marionnnn

Berichten: 1194
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:47

oooooooowh, ben jij dat haha Haha! wat grappig!!!! en mijn pony moest mee met die van regina (mara) omdat ze zulke vriendjuhs zijn Haha! maar kweet nog wel dat Pia zo vervelend was met dr hoofd!!! heb je dan goed oplost of nie ??

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 19:59

alles opgelost :-D loopt nu netjes aan de teugel Lachen (muv af en toe)

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:44

runningkawa schreef:
Sinds april is het toch ook in het L op stijl?

En idd je krijgt je wp, maar geen hoge plaatsing.
En hier gaat alles met prijzengeld, dus ook je geld door je neus geboord Lachen

Laatst reed ik in de B op tijd, met ingebouwde barrage, er werden helemaal geen stijlpunten gegeven, dus blijkbaar kan dat ook Verward


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers