De draak was terug

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

De draak was terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 22:58

Ik heb Bill de afgelopen maanden gereden met een correctiebit, en hij liep er erg fijn op. hij gooit nl vaak zijn tong eruit, en dat wilde ik verhelpen (hij heeft ook een litteken van een snee op z'n tong)
Van de week wilde ik het weer eens proberen met mijn D-trens.
In eerste instantie liep hij daar vrij goed op, een beetje sterk, maar geen tong buitenboord, en goed te rijden.
Vanavond had ik les.
Van tevoren zat ik er al op, zodat ik hem lekker los kon rijden.
Het begon ermee dat hij het bit tussen z'n kiezen nam, er tussenuit naaide en de bak uit rende, over betonnen rijplaten in galop.
Ik had gewoon ff niks te zeggen.
Maar goed, ik ben een bikkel, dus gewoon terug naar de bak gestapt, en verder gereden. Tijdens het rijden was hij erg sterk, moeilijk aan de teugel te rijden, en jammer genoeg stak hij steeds zijn tong naar buiten.
Balen dus.
Aan het eind zouden we even een proefje oefenen, gewoon voor de fun.
het ging op zich minder slecht als dat ik gedacht had, maar mën wat was dat dier sterk. Niet normaal gewoon. Op deletter rijden was er nauwelijks bij, en toen ik een gebroken lijn moest rijden sprong hij aan in galop.
Ik dacht, ok, als jij wilt galopperen, best, maar die gebroken lijn zul je lopen. Dat lukte ook wel, maar hij bleef met die tong klieren.
Na het rijden heb ik toch het correctiebit er weer in gehangen, dat is voorlopig nog even een betere optie.
Zelf denk ik dat hij last heeft van die trens, omdat die knijpt, en dan zijn tong in de knel komt.
Nou ja, de trens hangen we dan maar aan de wilgen, en dan rijd ik hem in het vervolg gewoon op dat correctiebit.
Mocht ik ooit nog wedstrijden willen rijden is die gewoon toegestaan, dus dat is het probleem niet.
En ik maar zeggen dat Bill zo braaf is de laatste tijd Tong uitsteken

Goedgekeurd onderschrift :)


Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 00:35

he wat jammer joh dat het niet is gelukt, misschien als je dit meerdere keren herhaalt dat hij gaat begrijpen dat het niet loont als hij zo druk doet onder het zadel. Maar even een vraagje, hoe ziet een correctiebit eruit?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:28

Dan blijf je toch lekker met het correctie bit rijden,jullie voelen zich er volgens mij allebij beter bij[tjeesus wat een zin]

Ik blijf hem wel super leuk vinden! Lovers

Paardentaxi Zeeland

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:31

Verdorie, en ik had nog hoop! Ik dacht het zit in de leeftijd, vanaf 14 worden ze lief Lovers
Die Bill toch.
Maar misschien heeft ie inderdaad last van zijn tong en knijpt dat bit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 09:10

Ik denk dat het idd komt omdat de gewone trens op dat litteken drukt.
Gewoon lekker met het correctiebit blijven rijden.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 10:58

Afbeelding

Correctiebit K&K (bst.nr.: 14304)
Voor paarden die de gewoonte hebben het bit vast te pakken, de zogenaamde pullers, of paarden die regelmatig de tong over het bit brengen, is dit Aurigan bit een uitkomst. Ook zeer heftige paarden worden prima gecorrigeerd. De druk van het bit wordt uitstekend over de tong en de lagen verdeeld

Dit is een correctiebit.
Heel anatomisch gevormd, daar krijgt hij z'n tong ook niet overheen.
Ik denk niet dat het nog zin heeft Lunatje, want hij is al 11 jaar druk en lastig onder het zadel.
Met het correctiebit had ik eindelijk een bit gevonden waar hij super op liep, maar ik wilde proberen of ik met de d-trens ook lekker kon rijden.
Niet dus, dus Bill blijft lekker op het correctiebit.

Goedgekeurd onderschrift :)

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:27

nou, in ieder geval fijn dat er een bit is die uitkomst biedt, heel veel succes (en bedankt voor het plaatje) groetjess

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:26

Eindelijk weer eens een actie die bij je onderschrift past Haha!
Tcoh lastig als je echt even niet kunt sturen, ik weet uit ervaring dat het geen fijn gevoel is.
Nou ja, je hebt het geprobeerd en het is blijkbaar niet zo'n succes, 'k zou gewoon lekker verder rijden met je vertrouwde bit.
Zo'n correctiebit is een prima ding en als Bill zich er goed bij voelt, dan is het toch prima ?


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:58

Billy, is een dubbelgebroken trens niets voor hem? Ik weet uit ervaring dat een correctiebit wel lekker rijdt, maar de problemen niet oplost (en meestal worden ze dan met trens sterker dan voorheen)

Je suis Charlie.

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:31

en jij Bill maar roemen over zijn braafheid en dat je ook alleen de weg op ging.
Ik zou maar oppassen, straks denken ze dat je en nieuw paard hebt gekocht, zo een groene 3 jarige die niks gewend is. Haha!

Maar wat de anderen ook al zeggen, lekekr bij het correctiebit blijven, misschien dat dubbelgebroken wat is maar dan wel zo een met bolletje.
Veel plezier met Bill.

Fiesta, freiberger, what else?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:23

Fijn dat plaatje, had geen idee hoe dat bit eruit zou moeten zien.
Maar gewoon lekker bij correctiebit blijven, is voor jullie allebei beter!
Suc6 met je paardje!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 23:31

Cassidy schreef:
Billy, is een dubbelgebroken trens niets voor hem? Ik weet uit ervaring dat een correctiebit wel lekker rijdt, maar de problemen niet oplost (en meestal worden ze dan met trens sterker dan voorheen)


ehm, ik heb 1x met een dubbelgebroken bit gereden.
2 minuten, toen stond ik er weer naast. hij was toen totaal onbestuurbaar.
Ik heb toen gezworen dat ik het nooit meer zou proberen, ben niet levensmoe Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, fleurtjeuh, nick_en_ik, SunnyHorse, TamaraFloor, Vagabondo, Vickym98, Whizz, xRaisin, Zinzi_jewel en 90 bezoekers