Wat voor Bit?¿?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Wat voor Bit?¿?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 11:36

Me paardje Mikey (haflinger) werdt vroeger alleen maar voor de kar gezet en er werdt nooit op gereden en hij had dus altijd een karrenbit in.

Ik kan hem nu gewoon rijden in de bak en buiten ook maar af en toe als hij bang is (hij had vroeger ook altijd oogkleppen, dus hij vind nu echt alles eng!! wordt wel minder) gaat hij er gewoon vandoor en hou ik hem echt met geen mogelijkheid.

Ik rij nu altijd binnen en buiten met gewoon trensbitje , maar ik wil een ander bit voor buiten gaan gebruiken want soms wordt het gewoon echt gevaarlijk (met vrachtwagens enzo)

Wat raden jullie me aan om voor bit te nemen?


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:45

Niet banketstaaf bedoeld, maar misschien moet je eerst zorgen dat je wat meer controle over het paard krijgt Verward Probeer eens te longeren van tevoren zodat ie zn overtollige energie kwijt kan, of vraag iemand om je te helpen. Grijp niet meteen naar een sterker bit, probeer het eerst anders op te lossen

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:26

Ik heb ook wel eens van mijn meninstructeur gehoord dat hij zijn (vroegere Verward) paard buiten onder het zadel gewoon met oogkleppen reed. Ook onder het mom van: hij weet niet beter en anders schrikt hij van ieder wissewasje waar hij met oogkleppen niet van schrikt.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:08

Dit is niet hetzelfde, maar het ging ook wel over dat ik Iris niet kon houden en ook met een scherper bit ging rijden:
Iris loopt graag hard, en vooral toen ze drachtig was had ze vreselijk veel energie, en hield ik haar gewoon niet.
Toen hebben we een ook een trens erin gehangen, en ze luisterde perfect verder.
En we hebben dit bit er niet overhaast ingehangen, maar er was gewoon geen andere keus, maar wel regelmatig kijken of ze geen pijn krijgt van het bit, of haar mondhoeken uitscheuren!
Maar net als wkoekoek al zei: gewoon desnood van tevoren even longeren, is gewoon ook altijd een hele handige en werkzame manier!
Suc6!

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:25

je kan ook een dubbelgebroken bit pakken en er prikkeldraad omheen draaien, dan stopt ie ook wel wanneer je dat wil Lips are sealed

Nee gekkigheid, ik zou je willen adviseren om meer vertrouwen onder te man op te bouwen en em meer op je zit leren terug te komen... En die oogkleppen kan je natuurlijk altijd even proberen, misschien werkt het wel...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:45

Gewoon ene bit wat past.
Dan verkeersmak maken en dan naar buiten op een trensje Lachen
Een scherper bit is geen oplossing...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:57

Je hebt nu een gewoon trensje.. Dan zou ik eens een dubbel gebroken watertrens met argentaan proberen.. Is nog veel zachter maar mijn paard liet zich daar juist better van terug nemen.. en pakten het bit veel minder snel vast.. Zou alleen wel eerst proberen of je er 1 kan lenen om het te proberen want ze zijn achtelijk duur...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Harkie, ZarahZoe en 35 bezoekers