vraagje over wormenkuur twin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

vraagje over wormenkuur twin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 20:40

Ik probeer al een tijdje erachter te komen waar deze wormenkuur verkocht wordt. Ik weet dat de agradi ze verkopen, maar de verzendkosten zijn bij hun zo duur. Ik krijg geen contact bij twin zelf.
Weet misschien iemand waar ze in de buurt van Arnhem, Doetinchem verkocht wordt. Heb verschillende ruitersportzaken, de Welkoop en Strijbosch in Didam al geprobeert.
P.S. Twin is een wormenkuur die geschikt is voor lintwormen, maar stukken goedkoper is als equimax.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:17

heb hem ook bij agradi besteld als ik hem binnen heb zal ik voor je op de verpakking kijken voor de naw-gegevens zal ik je laten weten
verder weet ik ook niet waar hij te krijgen is ha dnog nooit van het merk gehoord maar zag ook dat hij minder duur was

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:10

Je heb ook nog droncit... twin ken ik niet maar droncit kan je ook naar vragen

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 00:36

hoi,

Ja zit voor 1200kg in, dus je kunt er 2 keer mee doen of 2 paarden mee ontwormen (lijkt me niet hygienisch,maar moet ieder zelf weten) en als je een kanjer van een belg of shire hebt ben je idd goedkoper uit.

Bij ons in het dorp verkoopt de dierenwinkel 'de driesprong' hem , maar dat ligt nie echt bij jou in de buurt ben ik bang.

gr. cissie

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:07

Ik heb m vd week ook gekocht bij mr ed superstore daar is ook een website van misschien kun je hem daar bestellen??

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:23

cissie schreef:
hoi,

Ja zit voor 1200kg in, dus je kunt er 2 keer mee doen of 2 paarden mee ontwormen (lijkt me niet hygienisch,maar moet ieder zelf weten) en als je een kanjer van een belg of shire hebt ben je idd goedkoper uit.

Bij ons in het dorp verkoopt de dierenwinkel 'de driesprong' hem , maar dat ligt nie echt bij jou in de buurt ben ik bang.

gr. cissie



Hohoho let op!
Deze wormenkuur werkt alleen tegen lintwormen bij een dubbele dosis!
Dus als je paard normaal voor 600 KG krijgt moet hij nu die hele spuit voor 1200 Kg hebben anders werkt het alleen tegen de "simpele" wormen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:37

ja? dat wist ik niet, nou dan slaat het eigenlijk (bijna) nergens op die dubble inhoud.
bedankt!

beetje oplichterij in mijn ogen

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 22:49

droncit kan ik niet gebruiken, het blijkt dat je die wormenkuur niet mag gebruiken bij drachtige merries.

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:42

Meavey"]
[quote="cissie schreef:
hoi,

Ja zit voor 1200kg in, dus je kunt er 2 keer mee doen of 2 paarden mee ontwormen (lijkt me niet hygienisch,maar moet ieder zelf weten) en als je een kanjer van een belg of shire hebt ben je idd goedkoper uit.

Bij ons in het dorp verkoopt de dierenwinkel 'de driesprong' hem , maar dat ligt nie echt bij jou in de buurt ben ik bang.

gr. cissie



Hohoho let op!
Deze wormenkuur werkt alleen tegen lintwormen bij een dubbele dosis!
Dus als je paard normaal voor 600 KG krijgt moet hij nu die hele spuit voor 1200 Kg hebben anders werkt het alleen tegen de "simpele" wormen.
[/quote]

Ow jee ik heb hem ook recentelijk gekocht in Deurne op het Horse Event. Ik heb hem gekocht bij Havens, die vertelden mij niets over de volledige dosis bij lintwormen hoor!! Maar ik heb hem nog liggen en zal er uiteraard naar kijken OK dan!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:16

Mowtje"]
[quote="Meavey"][quote="cissie schreef:
hoi,

Ja zit voor 1200kg in, dus je kunt er 2 keer mee doen of 2 paarden mee ontwormen (lijkt me niet hygienisch,maar moet ieder zelf weten) en als je een kanjer van een belg of shire hebt ben je idd goedkoper uit.

Bij ons in het dorp verkoopt de dierenwinkel 'de driesprong' hem , maar dat ligt nie echt bij jou in de buurt ben ik bang.

gr. cissie



Hohoho let op!
Deze wormenkuur werkt alleen tegen lintwormen bij een dubbele dosis!
Dus als je paard normaal voor 600 KG krijgt moet hij nu die hele spuit voor 1200 Kg hebben anders werkt het alleen tegen de "simpele" wormen.
[/quote]

Ow jee ik heb hem ook recentelijk gekocht in Deurne op het Horse Event. Ik heb hem gekocht bij Havens, die vertelden mij niets over de volledige dosis bij lintwormen hoor!! Maar ik heb hem nog liggen en zal er uiteraard naar kijken OK dan!
[/quote]

Er staan ook 2 maattabellen op zegmaar, voor lintwormen is die volledige spuit genoeg voor 600 kg, als "gewone" kuur is hij voor 1200 kg lichaamsgewicht.

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:17

Aha, ik d8 bij aan een "gewoon" paard. Kijk bij een shire wordt het een ander verhaal Haha!