Update Sharif en Katinka

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Update Sharif en Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 21:22

Ik open maar even een nieuw topic (sorry).

Vandaag was dus de grote bange dag, ik had al de hele dag helemaal geen zin, ik was veel te bang voor slecht nieuws.

Eenmaal aangekomen concludeerden wij (of liever zij) dat hij weer helemaal was opgezet. Even geluisterd, allemaal hetzelfde.
Toen heeft ze een echo gemaakt van de darmen, rectaal en daar kon ze niks op vinden.
Daarna hebben we röntgenfoto's gemaakt van keel en buik, op de buikfoto kon ze niks zien en de keelfoto was normaal.
Intussen kwam ook net de uitslag van de bloedtest binnen en ook die was negatief op droes OK dan!
Hij heeft dus geen verslagen droes, dan hadden we iets moeten vinden.
Aangezien zij hem wel wil observeren blijft Sharif dit weekend op de praktijk staan.

En toen kwam het volgende probleem...Katinka.
Waar Sharif alles braaf ondergaat vecht mevrouw keihard terug...

Ze staat sinds een aantal dagen een beetje te snotteren en gisterenhad ze ineens hele hoge koorts (40.4). Ook van haar hebben we een foto gemaakt, van de longen aangezien ze werdt verdacht van Rhodococcus equi, ook negatief. Ze heeft een vrij zware longontsteking en reageerd dus niet voldoende op de antibiotica (tmps en excenel).
Na overleg met een andere arts moest er wat weefsel (oid) uit de longen genomen worden, dus wat water erin spuiten en er weer uit.

Ze wilde haar liever niet verdoven aangezien ze het al zo benauwd had dus maar zonder geprobeerd.
Ze moest dus met een braunule (sorrt infuusnaald) in de luchtpijp en dan met een katheter wat fysiologische zoutoplossing in de longen spuiten en weer opzuigen.
Voor dat dat ding erin zat waren we al een hele tijd verder, en toen zat hij ook nog een aantal keren niet goed, arme kleine Tinkeltje.
Uiteindelijk zat de katheter goed en kon het vocht erin maar net toen dat erin zat schrok Katinka van iets, kwam omhoog maar op zo'n manier dat ze achterover tegen de muur klapte en wij haar dus met z'n tweeën hebben opgevangen. Maar ja, toen was de braunule eruit en de dierenarts ineens niet meer steriel. Maar Katinka kreeg het wel steeds benauwder door dat water. Als je haast hebt lukt natuurlijk niks, maar uiteindelijk hebben we het vocht eruit gekregen en dat gaat nu op de kweek.

Ik moet haar nu heel goed in de gaten houden, de kans bestaat namelijk dat ze stikt omdat ze zo'n zware longontsteking heeft. Als ik dus ook maar enigsinds het idee heb dat het misgaat moet ik meteen bellen.

zo kleine update...
Ik ging erheen met de angst Sharif te verliezen en kom wat hem betreft opgelucht terug maar nu ligt mijn kleine schoonheid weer in de lappenmand...

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:35

Sterkte met je 'ziekenboeg'. Mijn vingers zijn gekruist voor een goede afloop. Hou ons op de hoogte!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:46

Het zit je ook niet bepaald mee he.
Eigenlijk weet je nu dus nog niets Huilen
Ik blijf nog duimen voor een goede afloop. Een ding moet je die shetjes nageven, het zijn echte vechtertjes
Dus geef de moed nog niet op, sterkte Ach gut

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:12

Jeetje.. wat vervelend allemaal... Scheve mond
Ik hoop dat alles goed komt met je paardjes..
Sterkte!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:22

Sterkte!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:38

Positief dus wat betreft Sharif, maar hebben ze geen idee wat het dan wel kan zijn?
Wat betreft katinka heb je iig wel duidelijkheid, maar of je daar nou blij mee moet zijn
Sterkte....

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:47

Sterkte met je zielige paardjes.

Geef ze allebei nog maar eens een dikke knuffel van mij.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:01

Zoals ik in ej andere topic al zei, het zit je echt niet mee Boos!
Heel veel sterkte meid, knuffel aan bijde.